Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1542 ggr
Catta-
0

Äta konstiga saker

Sitter och tittar på ett program där hundar har ätit konstiga saker. En GD hade ätit upp ett helt gosedjur(typ 30-40 cm stort) Och en liten hundvalp ett långt revben. Är det vanligt att hundar äter upp så konstiga saker? Vad får dom att göra det? Kan ju inte smaka gott med ett gosedjur direkt..

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Karmatarerskanise
0

Mammas hund åt två st öronproppar häromdagen. Kom ut med bajset igår. VArför han åt dom? Ingen aning Han hade svalt dom hela.

[Forest]
0

Ja det är tyvärr vanligt att de äter sånt som inte är så bra för dom.

Jag har en hund som gilalr bita sönder allt möjligt, gossedjur,strumpor stor favorit, plast saker som plastsked hitta hon en ute. Papper allt i papper, tidningar,toapapper ja allt sånt o små små små bitar blir det oxå, Men hon vill bara ha sönder dom än iaf "peppar peppar ta i trä"

Em_
0

Jag gissar att det har med instinkt att göra. Byten ska ätas upp, så är det bara. Min hund vill gärna gnaga/äta på saker han har lekt med en stund. Han blir jätte frustrerad när bollar inte ligger still ^^ Byter man ut bollen mot ett ben kan han ligga jättenöjd och gnaga på det, även om han ratade det före lekstunden.

Em_
0

Sen kan det ju bero på att de är yttråkade med och vill ha något att pilla med.