Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1526 ggr
[Tess86]
0

Kissar i soffan

Två nätter i rad nu har Skade kissat i soffan och vi kan inte förstå varför. Hon är ett år och fyra månader gammal nu och hon har varit helt rumsren sedan hon var sex månader gammal, inte en enda olycka har hänt inne.

Både igår kväll och i förrgår rastade vi henne det sista vi gjorde innan vi gick och la oss, runt 22-22.30. Då brukar hon ligga och sova på mornarna ända till 9-10 om hon får och har inte alls bråttom ut. Men nu har hon tydligen inte kunnat hålla sig under natten.

Jag funderade på om det kunde vara något medicinskt, om jag skulle ringa vetten, men då skulle väl Skade kissa inne på dagarna också?

Jag har hört att vissa hundar kan börja kissa inne igen runt ett års ålder, för att de kommer i en oroligare period, men Skade känns inte alls orolig. Hon är en hund med full fart ute, orädd för det mesta, och sover som en stock inne. Hon har aldrig varit på sin vakt inne heller, reagerar inte på ljud i trapphuset.

Vad tror ni att det kan vara?

Förresten, det var inte samma soffa båda nätterna heller utan nu har hon kissat ner båda sofforna.

Maja2
0

Dricker hon mer än vanligt?

vallhund
0

Löp på G?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

thilda-
0

UVI

[Tess86]
0

#1 Jag har inte märkt att hon dricker mer än vanligt, jag byter vatten lika ofta som vanligt och skålarna hinner aldrig bli tomma.

#2 Nej, löp är det förhoppningsvis inte eftersom hon kastrerades vid sex månaders ålder. Det var först därför som jag tänkte på något medicinskt, för det har ju visat sig att hundar som kastreras kan bli inkontinenta, men det ska tydligen hänga ihop med övervikt och Skade är allt annat än överviktig, hon börjar bli ett riktigt muskelberg :) Och om det var inkontinens brukar det ju droppa och inte bli en hel pöl och dessutom borde det hända på dagen också.

#3 Ja, det är väl det som skulle kunna orsaka det i så fall. Men borde man inte märka det på dagen också då? Hon vill inte gå ut oftare än vanligt.

[Tess86]
0

Nu är alla kuddöverdragen färdigtvättade. Det blev ett väldigt projekt, fick tvätta nästan alla kuddöverdrag. Dock går det ju inte att tvätta själva kuddarna. Jag funderade på om vi ska köpa den där produkten som heter Piss-off, om det kan vara något. Någon som testat?

I natt ska vi prova att ställa något stort i soffan så att Skade inte kan gå upp där. Om hon kissar någon annanstans istället måste det ju betyda att något har hänt som gör att hon inte kan hålla sig. Om hon inte kissar någon annanstans så var det väl bara en fixidé att hon ska kissa i soffan.

Loveradio
0

Jag har testat piss-off och för Valle funkade det inte.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

thilda-
0

Piss off tycker jag är bara bluff och båg och lureri på pengar :) Fungerar verkligen inte