Förstår inte hundspråk?
Min hund verkar inte riktigt förstå hundspråk. T.ex så skulle jag vara hundvakt i helgen åt en gammal tik och Valle vägrade respektera att hon inte ville leka med honom. Hon morrade när Valle var för närgången och sa ifrån på ett tydligt sätt men Valle fortsatte med sina lekinviter och var väldigt på henne hela tiden. Sträckte sig fram mot henne när hon morrade och gick hon iväg så följde han efter och nosade på henne.
Jag är rädd att Valle ska hamna i slagsmål då han håller på sådär. När han inte respekterar att en annan hund säger ifrån. Allt han vill är att leka.
Han är ju visserligen bara 10 månader, så kan det vara så att det blir bättre när han mognar? Att unghundar är dåliga på att förstå hundspråk och att det blir bättre med tiden?
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
tassar
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Är nog ingen fara. Prins vara oxå så i en period, jag tror mest det är att han är en jävlig liten skit unge ;) Hur många femåringar tex lyssnar när man säger nej? ;)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Det bästa är att låta honom träffa en massa hundar med ett tydligt och bra språk. Då kommer han att lära sig mer om hur andra hundar pratar. Sen håller jag med föregånde talare om att de är lite av en valp/unghunds ska med :)
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Okej tack för svaren :) då blir det säkert bättre när han blir äldre.
#2 Ja alltså han beter sig verkligen som en jobbig skitunge haha 
#3 Det är synd att grannhunden inte bor kvar längre. Det var en tik som var några månader äldre än honom och hon brukade greppa tag i Valles nackskinn och tvinga ner honom på marken och hålla fast honom när hon tyckte han var jobbig.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com