Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1213 ggr
[hyperiion]
0

Aktiverings ide'er?

Jag skulle behöva lite tips på vad jag kan roa min pumi med som inte kräver så mycket av mig. Vi tränar mycket och går mycket i vanliga fall. Men nu har jag varit riktigt sjuk i 5 dagar. Har fått hjälp att gå ut med hunden osv. Men nu är han så fruktansvärt utråkad och ja tycker synd om honom. Någon som har förslag på vad ja kan underhålla honom med som inte tar så mycket energi från mig så jag kan utföra de med honom trotts hosta och feber?

russin
0

Söka grejer inomhus. Man kan börja med att gömma t ex en liten burk med en tepåse instoppat i.

ryttarensofia
0

Vi brukar lägga godis i en pet flaska :) I början hade vi ingen kork på, så det skulle vara lätt. Men nu när hon fattar vad man ska göra så kan vi ha en kork på och då skruvar hon bort den :)

Kraam från Ryttarensofia!

[hyperiion]
0

Tack det ska prövas:)

LLLINN
0

Jag brukar passa på att stänga in min hund när han ligger och sover i ett mindre rum, och så slänger jag ut godis lite varstans i huset! Man kan ju lura in hunden och stänga in den när den är vaken också, men risken är ju att hunden tar utestängningen som någon sorts bestraffning (vad jag har läst iallafall).

Annars så kan du ju alltid klickerträna om ni har klicker! Detta kan man göra från soffan. Ha en godisbit och klickern, och så får du se vad för beteende hunden bjuder på, och vad du vill förstärka Glad.

En annan sak man kan göra är att smeta in leverpastej eller blodpudding i en kong och ge till hunden! Det håller Sixten sysselsatt läänge Flört

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[hyperiion]
0

Klicka honom brukar ja göra men de blir ofta intensivt:P. Gömma godis kan ja göra:) bara säga åt honom att stanna i badrummet så behöver han inte bli instängd:P. Jag tror jag måste köpa en kong:P lät som en bra sak:P. Vi har kört leta leksaken och tipsen som vi fick ovan. Hitta dock inga små burkar. Men helt klart något som ska testas sen:P

LLLINN
0

#5 Ja om din hund lyssnar är ju det enklast! Min hund blir alltför nyfiken när han hör att jag kastar runt godis på golvet Tungan ute

8/5-13 & 1/6-13

[hyperiion]
0

Hahaha vilken fuskis du har:P

[Driva]
0

Jag har inte en kong men en liknande pryl som jag bryter itu dentalsticx och lägger i. istället frö 2 min så räcker dentalsticken i 30 min :) Superbra!

Jag bruakr också gömma godis eller dentalstix, men min hund kan vänta i ett rum utan att jag behöver stänga. För mig är det en självklar sak att hon kan..

LLLINN
0

#8 Vad bra idé med dentastixen, ska testa i min kong!¨

Min hund är knappt 1 år gammal, jag jobbar självklart också för att han ska klara alla störningar. Än så länge kan han stanna kvar när hundar, katter, fåglar m.m. går förbi - men godis och matte utom synhåll blir helt enkelt bara för mycket Flört

8/5-13 & 1/6-13