Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 7777 ggr
[rightPAW]
0

Läger i sommar?

Någon som skulle vara intresserade att ordna läger i sommar?

Vet att många här inne på HiF har jobbat med hundar och dem kanske skulle kunna agera lite "ledare". men mestadels ett läger där man har roligt med likasinnade och vovvar. kanske om man skulle campa eller liknande?

Nu spånar jag bara lite för det skulle jag tycka vara roligt, och mina kompisar likaså. haka på här så kan man ju bolla ideér tillsammans Skrattande

[Yezz-an]
0

Jag vill inte ordna lägret, men jag deltar gärna i lägerverksamheten Flört

Tycker du kom med en toppenidé Glad

Naiz
0

Jag deltar mer än gärna :) Dock helst inte allt för många mil utanför Västerås/enköping. max 20 mil eller nåt.

Hur många dagar var tanken? En natt? två nätter? en vecka? :)

[rightPAW]
0

Hur länge får man komma överens om, men om man campar kan 1 vecka bli lite länge ;) Och det är ju rätt dyrt att hyra stuga osv.

Stället får man också diskutera. Jag vill inte heller åka genom halva Sverige för att komma dit, haha, men vi behöver ju en fin plats, gärna närhet till bad osv. Får googla lite och se om det finns ett fint ställe någonstans.

Kul att ni vill vara med! Hoppas fler hakar på .

MoaW
0

jag annonserade om hundläger på blandrashundar förra året men fick inte tillräckligt många intresserade Tungan ute

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

[rightPAW]
0

#4 Haka på här då, kanske är fler intresserade iår. Här vet jag iaf 3, dvs jag och två kompisar :)

SamanthaJones
0

Är det tänkt att ha lite mer strikt med träning, och i så fall - vilken inriktning? lydnad, bruks, agility, freestyle?

Om det går att ordna så det blir ett träningsläger är jag intresserad men blir det mer flum och bara träffas o leka med hundarna så passar jag :)

Bra idé i vilket fall!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

[rightPAW]
0

Dem som vill träna strikt får väl göra det, jag är mer ute efter att ha roligt tillsammans med hundar och folk och bada, grilla osv. Men du har rätt, det hade varit roligt om nån som är väldigt haj på tex agility är med och hjälper en att komma igång. Det svåra blir väl att fixa utrustning osv.

localoca
0

det beror på var det skulle vara. jag har ingen möjlighet att åka 70 mil för ett läget :/

men iden var kanon :)

MoaW
0

#5 jag hade fixat instruktör till det lägret Tungan ute hade tänkt vara i våran sommarstuga. men nu ska vi sälja den… nån annan som vet nån bra plats?

thilda-
0

jag är intresserad! men det beror helt o hållet på vilken sorts "inriktning" ni har tänkt :) och sen VART i vårt avlånga land.. jag bor i värmland bara några min i från norska gränsen..

[rightPAW]
0

Som sagt, ingenting är ordnat så vi får komma överens. Jag bor i Uppsalatrakten, men kan åka tåg om det behövs.

Vilken inriktning är ni intresserade utav?

LinaK
0

Är eventuellt intresserad beroende på när/var/hurFlört

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[rightPAW]
0

Kanon, nånting du vill tipsa om? Vad vill du göra? :)

LinaK
0

Jag tycker det vore kul att bara träffas och träna lite tillsammans med hundarna. Tälta eller så. Ge varandra råd och tips Glad

Alla kanske kan skriva vart dom bor någonstans. Och sen hur långt dom är villiga att åka för en träff.

[rightPAW]
0

#14 Precis min tanke, hade varit kanon om det fanns närhet till bad också. Bada och promenara på dagen, träna lite och sen grilla och mysa på kvällen.

Jag kan säkert få skjuts en bit, annars kan jag åka tåg. 20 mil ungefär, en bit till om de kniper.

[Yezz-an]
0

Mig spelar det ingen roll vart det blir. Jag tar tåg Glad

Finns ju instruktörer som gärna kommer ut på plats och håller kurs om man vill. Brukar även bli billigare när man är en större grupp.

När vi bestämt plats så kan man googla runt och kolla på lite olika instruktörer som finns i närheten. Mycket möjligt att någon gärna kommer ut och håller kurs på ett hundläger  Glad

LinaK
0

Ja om någon har något förslag så vore det bra. Jag vet ju inte vart ni andra bor. Själv bor jag i Småland men kan ta mig en bit uppåt i landet eller åt något håll Glad

Binajis
0

Har inte tid att skriva så mkt, bara visa mitt intresse och ge ett förslag på plats: Stockholmsområdet. Någon/några kommer oundvikligen få långt att åka medans andra kommer ha närmare. Varför inte helt enkelt ta den mest centrala punkten som finns? Vilket enligt mig är huvudstaden. Eller tänker jag fel?

Man kan ju också tänka att man på ett ungefär tar emot lite intresseanmälningar osv och sedan lägger lägret "mitt i", dvs där den som bor längst norrut och den längst söderut har lika långt till.

Någon som förstår hur jag menar?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

[Yezz-an]
0

Jo rå, vi förstår. Du har uttryckt dig tydligt trots att du är stressad  Skrattande

LinaK
0

#18 Jag förstår vad du menar.

Jag kan tänka mig att åka till Stockholm (eller i närheten av Stockholm) Visst det är en bit, men det vore roligt att mötas i verkliga livet och inte så som vi känner varandra nu (som nicknames)Flört

[rightPAW]
0

Stockholm låter bra. Nån som har någon idé på vart i Sthlm?

Naiz
0

Nackdelen med stockholm är att det är mkt dyrare, oftast.

Jag vill inte va med på träningsläger. Visst kan man köra lite träning, tips och råd från andra. Men jag har ingen lust då min hund inte är intresserad av lydnad/agillity osv.

[rightPAW]
0

Verkar vara 50/50, några vill ha träningsläger medans andra mer lek och roligheter, om man säger så.

Alla dem som vill ha träning kan väl skriva Träning, medans dem andra skriver Lek, så vi har lite koll? Ev kan ju dem som vill träna ordna något eget, så det inte blir allt för krångligt?

Naiz, jag måste ju få träffa Olle! Kyss

Naiz
0

#23 Hehe. Din hund är inte fy skam heller :) Nåt ska vi väl kunna dra ihop i sommar! :)

[rightPAW]
0

#23 Ja, även om det inte blir megalägret så skulle man ju iaf kunna dra på en campingtripp eller liknande.

Naiz
0

#25 absolut! Det finns inget bättre än att åka ut med husvagnen och bara vara :D

[rightPAW]
0

Haha för dem som har husvagn, och körkort med för den delen! Flört

Naiz
0

Sant :) Men stuga funkar ju oxå :)

[rightPAW]
0

Eller tält!Skrattande

MoaW
0

nån som vet nån plats att vara på bara ? Glad

jag kan tänka mig både träning och lek

Naiz
0

jag vet ingenstans där det finns bra hundbad..

[rightPAW]
0

Finns ett ställe en it härifrån där det är hundbad, om jag minns rätt. Trevligt ställe, lite ute i bushen men fint. Kan kolla upp det.

Annars får man väl ta till sin bästa cypervän, google Flört

Jag har iofs en sommarstuga med strandtomt, fantastiska promenadvägar osv. Mitt ute i ingenstans typ, i Dalarna. Jättemysigt.

[Sniff]
0

Jag tycker det låter som en jättebra idé! Om jag lyckas skaffa en hund innan… hahahaha, nej jag får fråga om jag får låna grannhundenGlad Jag röstar för tältning! Skrattande

[rightPAW]
0

Woho fler som vill tälta, kanon! Klart grannhunden ska med Flört

Naiz
0

#33 du får komma även om du inte har hund ^^

Jag tycker dalarna låter underbart!!! :D

[rightPAW]
0

Sniff, självklart får du komma utan hund om du vill, annars kan jag nog ordna en hund du kan ha under dem dagarna :)

#35 Stugan har dock bara 4 bäddar, men man kan ju alltid tälta på tomten och äta och sånt inne i stugan :)

[iurochskur]
0

Jag kan vara intresserad om det inte är för långt från Västerås. Äter medicin 2 ggr varje dag och kan inte vara för långt hemifrån.

Naiz
0

#36 ja det funkar ju :) kan jag dra med husvagnen ;) haha

LinaK
0

#36 Jag skulle kunna tänka mig att åka till Dalarna Skrattande Älskar dalarna. Vart i dalarna ligger din sommarstuga?

SaraC
0

Blir det i Dalarna kommer jag om jag kan!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
0

#40 Yes! Det var det jag hoppades på Glad

[rightPAW]
0

#37 Äsch då, vad jobbigt Rynkar på näsan Hade varit jätteroligt att få träffa lilla Shanti! hoppas det blir så ni kan komma.

#38 Haha ja då jäklar kan husvagnen följa med, har stor tomt så du kan parkera fint ;)

#39 Stugan ligger i Dalarnas hjärta, Leksand! Otroligt mysigt, ligger dock som sagt ute på vishan men med bil är det inte så långt in till själva "centrum" och affärer osv. Yxbodarna heter stället Glad

[iurochskur]
0

Dalarna är långt bort, beroende på vart i dalarna det är-

SaraC
0

#41 Skrattande

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
0

#42 Okej men det låter bra Glad Vet inte än hundra procent om jag kan komma men ska absolut försöka. Beror ju lite på hur jag jobbar i sommar också

[iurochskur]
0

#42 Kanske kan be min make snällt om att vi kan åka. Är han med så har jag mitt stöd med mig…hihi. Dessutom har jag en vän i Orsa, kanske kan passa på och träffa henne med.

Naiz
0

#42 nu blir jag avis! skulle oxå vilja ha stuga i dalarna :)

LinaK
0

#46 Det vore ju jätte trevligt Glad

[iurochskur]
0

Ska försöka. Ta det närmre sommaren…för då kan vi troligare.

Labolina_73
0

Vore jättetrevligt.. Jag kommer gärna med min lilla skit.. :-D

Inte allt för långt borta bara.. Jag har ju inte haft hund länge alls så allt är nytt för mej,, nya människor etc etc,, så det vore ju superkul..

//Linda

MoaW
0

ingen som har vägarna förbi örebro och kan plocka upp mig? Oskyldig kan tänka mig att åka till dalarna, men blir destu svårare att övertala nån att skjutsa mig xD

twinkime
0

Jag skulle absolut vara intresserad beroende pá var det är. Dock är jag inte i Sverige än men kommer tillbaka om en vecka.  Bosatt i Skáne 2 veckor sedan flyttar jag upp till Stockholm.   Finns massor av stugor som man kn hyra som ligger utanför stockholms omrádet som inte kostar allt fór mycket. Jag skulle kunna tänka mig att engagera mig i planering runt lägret.

Skulle även kunna erbjuda tränings hjälp i Flyball, freestyle, lydnad ,sök,agility, targetträning och klickerträning. Kul om man kunde göra upp som ett shema kanske aa nágra tránings dagar men även att det finns tid för lek och bad.  Sá det blir ett kombinerat läger med báde lek och träning?

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

[rightPAW]
0

#52 Låter som en kanon idé!

[Sniff]
0

Hihi, tack^^

#36 Ooh, vad för hund? Skrattande Oskyldig

[rightPAW]
0

#54 Amstaff eller staff :) En vän till familjen ska hämta hem en nu till helgen och jag kommer ha honom på helger och lov så han kan du få låna om du inte har med någon :)

Cassii
0

Måste bara fråga.. hur gammal måste man själv vara anser ni? Samt hur gammal måste hunden vara tycker ni? Skrattande Är väldigt intresserad ^^

scth
0

Kul med hundcamping. Vi är intresserade av både lek och träning. Bor i Västerås och tar oss gärna till Dalarna, men kan ta oss rätt långt i alla riktningar ;)

#51 Åker vi har vi plats för medresenär och inget problem att ta en liten omväg.

[rightPAW]
0

#56 Åldern spelar ingen roll, men föräldrars medgivande är alltid bra. Man får lov att ta hand om varandra och se till så ingen kommer bort, men det är nog ingen fara. Hundens ålder spelar inte heller någon roll, men det kan ju vara tufft för en 8 veckors valp som precis fått nytt hem att dra ut på camping. Det får varje hundägare själv avgöra, om deras hund är gammal nog att följa med. Min grabb är 1, han kommer älska utflykten! Glad

#57 Just nu står det mellan Sthlm och Dalarna, Twinkime hade ett bra förslag om du läser #52

Cassii
0

#58 , jag är 15, nästan 16 i sommar, okej :) Då vet jag, men ungefär när i sommar skulle detta ske? :))

MoaW
0

#57 shysst! Skrattande

[rightPAW]
0

#59 Då är det ju ingen fara, jag är ju 17 så vad tusan ;)
Ja, vi får komma överens, sommaren är ju rätt lång så nog ska allt man ska göra hinnas med. För mig är Augusti rätt tomt, men vi får väl se vad resten anser passande.

[Sniff]
0

#55 ÅhSkrattande Jag hör av mig om det inte löser sig, tack så mycket! Skrattande

[rightPAW]
0

#55 Yes gör så :)

Denna kommentar har tagits bort.
Cassii
0

Hihi, allt låter väldigt roligt!

[Mharya]
0

Åh, det låter ju riktigt roligt dethär. :) Är också intresserad, men inte helt säker på om jag kan. Det finns många bra campingar som inte är för fulla med hundbad och grejor här runt om i Östergötland. :) Men det ligger ju en bit ner så att säga. :/

[rightPAW]
0

#66 Roligt med fler intresserade, och alla tips är välkomna! Glad

[iurochskur]
0

Får man tipsa om plats? Jag vet att Västerås har ett mycket trevligt stugområde i Björnön som det heter och där är det MYCKET lämpligt för att träffas ett gäng hundtokar och dessutom träna sina hundar i trevlig natur.

[rightPAW]
0

#68 Självklart får man tipsa om plats! Hur ser det ut med tält-tillåtelse och bad där?

[rightPAW]
0

#68 Missade att det stod stugområde, får man hyra stuga? Vet du nått ca pris?

scth
0

#69 En del på stranden finns avsatt för hundar, jättefin natur :) Vad gäller stugor och tält vet jag inte vad som gäller…

Nikkis
0

Har ej läst hela tråden, bara fram tills att Sthlm borde vara mötesplatsen.

Kan då rek. en scoutstuga jag och ett gärng hyrde förra våren i Grödinge (Botkyrka) till bra pris.
Ligger lite på landet men ändå centralt med massa skog och natur samt marker osv. Jättefint och mysigt ställe! Ska se om jag kan kolla vad stället hette om ni vill? =)

localoca
0

om ni ska vara i stockholmstraken hade jag nog rekomenderat bålsta, har bott där och det är många fina ställen att var på. dock vet jag inte om det finns någon scoutstuga. men det är ju bara att kolla upp

tyvärr bodde jag där bara i tre mån så jag lärde mej inte så mycket., men kan kolla upp om det ä intressant för er

men det finns även en stor skog som är bra att träna i. många trevliga människor och en massa massa hundar :)

Labolina_73
0

#72,,

absolut,,,, kolla gärna vad det heter..

//Linda

Nikkis
0
[rightPAW]
0

Härligt att det börjar ramla in tips, förhoppningsvis kommer detta bli av!

Keep it up! Glad

[Yezz-an]
0

Perfekt promenadavstånd från mig  Flört Bor ju i Haninge Skrattande (just nu).

[rightPAW]
0

Puttar upp den här nu, hur ligger det till, är det fortfarande folk som är intresserade? :D

Sophie&Segra
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vi kommer gärna, beroende på hur det blir uppordnat. (Kan gärna tänka mig att vara med o styra upp det hela).

Men vi kommer inte, om det bara är mysläger liksom..
Men blir det mer umgänge kombinerat med träning (för dom som vill) kommer vi! :)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[rightPAW]
0

Twinkime var också intresserad av att stå för planering och hon verkade även ha koll på olika hundsporter.

Jag tränar gärna, men jag blandar gärna med vad man tränar + att det ska vara roligt också! Dem som inte vill träna kan ju göra annat skoj under tiden, sen kan man samlas och mysa på kvällen, typ :)

Sophie&Segra
0

#81, Jag är väl lagom haj på div. hundsporter. Kan lite om allt typ, haha :D
Och tränar aktivt själv med mina i framför allt Lydnad och Freestyle :)

Ja, jag menade inget strikt träningsläger (det tror jag varken hundar eller förare orkar i värmen i sommar). Men lite blandat sådär :)

Nån (eller några, för dom som vill) timma om dagen med träning eller så :)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[rightPAW]
0

#82 Jag tränar lydnad och agility främst, men sen är både jag och hunden öppen för andra tokigheter också! :D

Labolina_73
0

något ställe bestämt?

//Linda

alva-m-t
0

Man kanske kan göra två grupper, en grupp för lek och en grupp för träning? Så kan man välja om man skulle vilja träna eller leka.

Fast det är ju nästan roligast att leka med hunden, men det kanske jag är ensam om att tyckaSkrattande

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

SitaL
0

Jag är intressrad om det blir något!?

fia-mia
0

Om det blir aktuellt skulle jag kunna hålla i viltspår och rallylydnad. Bor i Norrköping så helst inte för långt bort.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Workingdog
0

Har inte läst hela tråden men jag är intresserad om det blir hyfsat nära ( bor i Tyresö ) och är en av dom som vill träna massor ;)

#85 haha jo självklart är det roligt att leka med hunden, men jag tycker det går jämnt upp med att träna. Hunden tycker själv det är roligt att träna och jobba, för oss är träningsstunderna en av de bästa stunderna på dagen ;) Att gå in och verkligen sammarbeta med hunden :D

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

MoaW
0

jag är fortfarande intresserad om det finns någon jag kan åka med! Vet inte vilken plats ni kommit fram till Glad Jag vill helst träna, men hunden vill nog hellre leka, haha Tungan ute

pillan33
0

Åh vad roligt det låter! Men vet dock inte om det skulle funka med min hund ;/

Alexandra-S
0

Jag är intresserad! Jag har inte läst hela tråden men jag fattar för att det inte är någon plats bestämd? Isåfall om det finns tågstation där åker jag tåg Glad

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[rightPAW]
0

Ingen plats är bestämd, boendemöjligheter måste kollas upp.

Alla behöver ju inte träna, jag kommer ju inte ligga i hårdträning varenda dag, utan jag kommer blanda med träning och lek. Sen får ju dem som vill träna precis hur mycket dem vill, medans dem andra kan ta promenader, fika, busa/leka med hundarna etc. På kvällarna så kan alla samlas och umgås och tex grilla och sånt.

Vore roligt med viltspår och rallylydnad, verkar som att vi får ihop instruktörer iaf :D

MoaW
0

#91 men alexandra då kanske vi kan åka ihop? för jag åker inte tåg ensam Skäms

Alexandra-S
0

#93 självklart kan vi det! Glad vilken vovve ska du ha med föresten, eller ska du ha med båda? Skrattande

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

MoaW
0

#94 nää Dobby får stanna hemma Tungan ute

[Tess86]
0

Jag är absolut intresserad av ett sommarläger, så länge jag är ledig när det blir av. Jag kan tänka att åka lite var som helst, och även plocka upp någon på vägen.

Campa låter som det bästa alternativet, vissa kanske inte har råd att hyra boende.

Det lät riktigt kul med viltspår. Om det blir av har jag absolut en anledning att komma. Men även bad, grillning och lek låter skoj.

Beckibus
0

Någon som är intresserade av att göra det här i sommar? Missade när tråden den var aktiv.. Skulle vara AS roligt att göra!!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Tess86]
0

Det vore såklart väldigt roligt att försöka få ihop det den här sommaren istället. Det svåra är väl att hitta en plats där alla kan bo och ta med sina hundar, och som passar för de flesta att åka till. Förra sommaren blev det ju inte av, mest tror jag för att ingen lyckades hitta något bra ställe som vi kunde hålla till på.

Det skulle vara himla mysigt att bjuda in alla till vår stuga i Södermanland. Den ligger mitt emellan havet och en sjö med fem minuters promenad till båda vattnet och runt huset finns en tomt med högt staket där man kan släppa hundarna. Dock finns det flera problem med detta. 1. Det är mer mina föräldrars stuga än min, även om jag får använda den när jag vill tror jag inte att det inkluderar att bjuda in 20 (?) främmande människor. 2. Renoveringsprojekt pågår för fullt i huset. Och 3. Det går inte att ta sig dit utan bil. :/

Beckibus
0

#98 Tält?! :) Om alla har med sig ett varsitt tält till sin hund och sig själv.. kanske nån som har ett stort som man kan dela med ngn.. så gör man en läger eld! :) man kan ju kolla runt lite och se vad man hittar! Om man kan låna en stuga som alla nst får plats i kanske ngn ta med husvagn eller nått? :) man kan ju iaf prata om det!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

[Tess86]
0

Ja, visst! Det går ju alltid att fixa om man vill. Jag ska fundera lite mer på om det skulle funka med vår stuga. Då kan man åka med SJ till Vagnhärad och sedan samåka med bil därifrån.

Beckibus
0

#100 Ja det blir ju lättare!!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

Qepta
1

Jag är på. Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

deleteduser
1

Jag är också på :) Kan ingen göra en ny tråd om detta? Glad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.