Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1892 ggr
fridaas
0

ID-chipet trasigt?

Idag var jag med vår hund för att kolla upp chipnumret på henne, då förra veterinären inte hittade något chip i henne, då trodde vi att det berodde på att batterierna i läsaren var dåliga då den varnade för det.

Men idag var vi alltså hos en annan veterinär och de letade igenom hela hunden med 4olika läsare, inget chip!
Men vi har ändå ett chipnummer på henne i de få papper vi fick med henne när vi hämtade henne..

Är det någon som har varit med om samma sak? Att chippet har slutat funka? Eller har att kroppen har stött ut chippet?
Hur gick ni till väga med registrering och försäkring då?

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Cassii
0

Min första tanke är om ni inte förut hittat chippet på hunden, inte ens är den hunden..

rebz
0

Aldrig varit med om det eller hört om det tidigare. Bara hört att chipet flyttat sig till ett annat ställe. Det sitter ju under huden så det låter konstigt att kroppen skulle stöta ut det då det inte sitter inuti kroppen på samma sätt som ett organ :S. Förstår inte heller hur chipet ska kunna sluta fungera…
Vad är det för ras, var har ni köpt henne, ålder??

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

fridaas
0

Det är min tanke med, men vem är då hunden jag har? Och vem är hunden vars nummer jag har?!

rebz
0

#3 Bra fråga. Kan ju vara så att hunden du har inte är hunden på pappret. Hunden vars nummer du har är troligtvis en annan hund.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

fridaas
0

#2 Hon är en blandras med dalmatiner/bordercolliie/ engelsk setter, snart 4år gammal. Vi köpte henne som omplceringshund, hittade annonsen på blocket.

Dock är hennes syskon chippade, iaf de som jag har kontakt med, att de är syskon vet jag, då jag fått valpbilder på henne som överrenstämmer med syskonens + att de är sjukt lika i både utseende och psyke (skrämmande nog)..

De letade igenom hela hunden idag, från topp till tå, nosspetts till svansspets..

sallberglina
0

Har en häst vars chip inte kunde hittas vid ett tillfälle också, men ett halvår senare fanns det att hitta igen..

Michaela-N
0

Chip kan försvinna eller gömma sig under huden långt ner så att inte avläsaren hittar det. Det kan komma fram senare men om det inte gör det så får man injecera ett nytt.

[hyperiion]
0

Jag har hört att chipet ibland kan åka ut. Det är inte så vanligt men de händer