Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 1284 ggr
JoannaLi
0

Hund i stallet?

Har du med dig vovven till stallet, och i så fall vad gör den?

Ligger och vaktar stalltjejerna (och killarna?) eller är den kanske till och med ute på rid-/körtur med matte/husse?

Vad har ni för ras, osv? Om ni skulle vilja berätta om er hund (och häst, om ni vill) så är jag en glad lyssnare!

Noa-Nisse
1

Jag har alltid velat ta med min min hund till stallet, det verkar så härligt när hunden springer med när man rider :) Men jag har varken stall eller häst. så det får väl förbli en dröm :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

JoannaLi
0

Haha, men man ska ju aldrig sluta drömma! :)

[MatildaTure]
0

Jag jobbar i ett stall vissa dagar och då är min jack russell med. Han busar med de andra hundarna, nosar runt, gräver lite och när han blir trött eller när jag vill ha koll på honom ligger han på sin bädd i närheten av mig, På mina raster går vi på promenader och ibland så följer han med de andra hundarnas ägare ut. Har ingen häst längre och rider inte speciellt ofta, men hade jag haft det hade han nog gladigen följt med på ridturer.

Lilllens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har stall på gården så Troja är i princip alltid med(de andra hundarna är inte så intresserade), hon gör inte så mycket utan ligger mest på golvet. Men när vi hade ankor och höns brukade hon ligga och kolla på dem hur länge som helst Glad Hon vill inte följa med på ridturer dock.

Har tyvärr ingen bild på när hon är i stallet, men här sitter hon utanför hästhagen och kollar in Bobby!

Lilllens
0

Justja, hon är en rottweiler, fast det kanske syns :)

JoannaLi
0

Jo, tänk, det såg jag till och med! De båda är otroligt fina!

sofiek90
0

Min schäfer, Vicki, var med i stallet när hon var liten. Från 3 månader gammal tills hon va runt 2 år då hästen flyttade. Hon följde med ut på körturer, promenader, cykelturer (Hunden på ena sidan, ponnyn på andra sidan och jag i mitten på cykeln). Hon älskade det och tycker det är jätte roligt att få vara med i stallet i dag med, även omd et blir så ofta. Det är för stallhunden på 11 år, jag vill inte riskera att det blir bråk. Jag har en snäll hund - men hon vaktar både mig och ponnyn.

Vicki är idag med i ett annat stall där jag får rida ibland. Hon leker då med hundarna där samt är med ute på promenad med lånehästen. Rider jag i paddocken är hon utanför. jag rider inte ut när hon är med då jag känner att hästen inte är helt kontrollbar om det händer något. Hästen går på nålar som det är ute i skogen, utan hund..

Jag har i stället med mig min tibetanska spaniel. Hon har också vart med sen valpstadiet. Hon var 3 månader hon med när hon var med första gången. Hon busar med hundarna, rensar gödselstan, mockar i hagarna, letar efter hönsen som inte är kvar.. Väldigt självgående hund som inte alltid lyssnar så ofta är hon kopplad. Hon följer med ner till paddocken ibland och har även vart i vagnen ett par gånger.

På bilden sitter Vicki i ponnyns vagn och väntar på en åktur.

MVH

Sofie

zoolatri
0

Jag har haft med mig hunden i ladugården istället för stallet! Man tar det som finns;) Min tant hade en egen bädd i mjölkrummet där hon gick och lade sig när det var tråkigt. Men under mjölkningen kan det ju spillas lite mjölk och då måste man hålla sig framme! Hon hade en plats i halmen vid kalvboxarna där hon tyckte om att ligga oxå. Hon gick lös både vintertid med dörrarna stängda och på sommaren när alla dörrar var öppna. Hon fick vara instängd när korna togs ut och in på bete bara så hon itne skulle bli nertrampad av ivriga kor.

sofiek90
0

Här är ponnyn lös på gräsmattan hemma och Vicki ligger bredvid och håller koll på honom. Wiktor betade lugnt vid sidan om :)

MVH

Sofie

Spotifys
0

Japp dom är med! När man rider och kör! Eller bara fixar!Glad

thildatessie
0

åh vad härligt det  låter. Har varken häst,hund eller gård för tillfället men det finns i planerna ;)

Rafflan
0

När jag bara ska vara på gården brukar jag ha med mig hunden.

Lagotton sprang runt löst på gården när jag jobbade (hel dag) eller bara var där och sköte om hästen. Så hunden var löst när jag mocka, fixa foder, borsta och gjorde i ordning hästen. Då for han runt, busa med dem andra hundarna, kollade saker, osv. Sen när jag skulle ut med hästen fick han sitta i boxen med en filt att ligga på och en hink vatten.

Nya hunden är en powderpuff och kraven i nya stallet är att hunden inte får vara lös, och då han fryser när han sitter still är han hemma nu när det är kallt, när det blir varmt ska han få vara med och sitta i lina, och ska jag rida ut i skogen får han vara hemma :)