Stretchar er hund???
Hihihi!
Ja, stretchar era hundar?
Våran nakenhane Mogge stretchar varje morgon och efter varje gång han vilat. Först stretchar han ryggen och frambenen och sedan även bakbenen/låren, en i taget dessutom.
Ser lika roligt (och skönt) ut varje gång!
Ska försöka fota/filma nångång så jag kan visa! Svårt och förklara…
Detta kanske är jättevanligt men har aldrig sett en hund göra det förut?
Menar du när hunden sträcker på sig? Alltså lutar sig bakåt med frambenen utsträckta och lutar sig framåt med bakbenen utsträckta?
Isåfall så gör hon det i princip varje gång hon vilat, ja 
- Mvh Emma
Båda mina hundar gör det. Jag förstärker beteendet genom att alltid berömma när dom sträcker på sig eftersom att det är så viktigt att dom gör det.
Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken
http://wingforsflocken.blogspot.com/
#1 Ja, men ungefär så ja!
Haha men när Mogge har gjort de så kör han bakbenen 1 i taget också oftast samtidigt som han börjar gå, ser jätteroligt ut!
Våra hundar gör det varje morgon och ibland när dom har vilat. Ena hanen gör som Mogge, ett bakben i taget. 
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Klenod kör också den stilen. 9 av 10 gånger så gäspar hon stor också samtidigt som hon sträcker frambenen :P Och bakbenen sträcker hon också en och en. ibland sträcker hon bara ryggen, alltså går upp som en arg katt gör med ryggen och riktigt spänner och sen slappnar av.
Ibland när hon ligger på sidan i soffan så kan hon helt plötsligt dra in framtassarna mot sig så långt det går och spänner liksom tårna hååårt och frambenen och skuldrorna för att sedan slappna av och alltid med en djup suck efteråt ;)
Hahah
Medarbetare på Hundar.ifokus
hehe akillez stretchar oxå :)
Ponnyn gör det oxå helt själv på morgonen när hon nyss har vaknat.. Väldigt roligt att se :)
Jag skulle vilja kalla det sträcker på sig istället för stretchar. Men så gör Max också. Tror de flesta hundar gör det.
#5 Haha precis så gör Valle också. Och det där med att sträcka sig i sömnen. Ser så jäkla gulligt ut 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Vår hund gör det med, samtidigt så "rullar" hon ut svansen. :)
#3 Så gör den lille hunden här också. :)
Båda hundarna sträcker på sig :)
MVH
Sofie
Min sheltiekille stretchar sig själv rätt ofta. Speciellt om han legat ner en längre stund alt. om han legat en stund ute när det är lite kallare.
Han sträcker hela kroppen. Frambenen, nacken (ofta i samband med en gäspning), ryggen och sen bakbenen (ett i taget) och även svansen brukar åka en tur. Detta avslutas med en ordentlig ruskning av hela kroppen, från nos till svanstipp. Såå gulligt!!
Det är bra om hunden stretchar själv, det innebär att man som människa inte behöver hjälpa/ assistera hunden och stretcha den. Efter hårdare träning brukar jag dock även massera honom…
Min lilla Chihuahua-tös gör det efter varje vilostund och det ser verkligen jätteskönt ut. Det roligaste är dock när hon härmar mig när jag stretchar ut ryggen genom att göra likadant.