Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 5821 ggr
Yessica
0

Har din hund...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.. fått någon dum kommentar av någon människa någon gång?

Det har min söting Sting fått. Vi var i Göteborg på semester och badade, då kom två tanter förbi och då sa den ena till den andra: "Åh, det är en sån där ful blandrashund". Jag trodde jag skulle explodera av ilska!! Blandsraser är för det första inte fula, och min hund är absolut inte ful! Visst hon var helt nerblöt för hon hade badat. Men ful är hon ju inte! För det andra är hon 100% briard! Jag hade god lust att be om deras adresser så jag kunde skicka en bild på henne när hon var torr, eller slå till dom… men gjorde inget av det.. Dom verkade så tjuriga!

Först en bild när hon är torr..

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Yessica
0

Och nu en bild på en blöt Sting =) Den fula blandrashunden.. HRMPF!

Ha en bra dag!

AnneN
0

Var ju minst lika söt blöt som torr =)

Dummaste kommentaren jag fått om min blandis är att hon är en livsfarlig pitbull som antagligen kommer att slita strupen av mej då jag sover. Lilla Velvet som jag har fått lära att inte ta godis så försiktigt då man ska ge henne (hon tar så försiktigt att man får peta in godisen i munnen på henne för att hon inte ska tappa den)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lena1
1

den dummaste kommentaren jag har fått flera ggr är att det är en collie dom är ju så nervösa och hugger efter allt…

Lotta
0

Vilka satk*rringar!!! Upps så man kan säga ibland *fniss*

Den sjukaste kommentar jag fått om Skorpan är nog att hon såg ut som en råtta…fnys vadå råtta Skrikandes

KickanLilja
0

Jag har en Udda hemma som är ett riktigt blötdjur, hon blir minst 15 storlekar mindre när hon är blöt men 15 kg tyngre:)

Udda torr:

Diezel
0

jag har nog aldrig fått ern dum kommentar om min hund. men där jag bor så finns dte många invandrare… som alla kanske vet så är det 99 av 100 som är rädda för hundar… så när jag är på väg ut eller på väg in på promenad så känner jag mig som en drottning för alla backar va 5-10 meter… LOL :P

KickanLilja
0

Udda blöt:

Jag tycker också att blandisar är fina <3

fotoc
0

Jag får ofta kommentarer att vad mager din hund är. Ta hem honom till mig så får han äta upp sig. Har du kört honom i en mangel. Jag tycker inte det är kul att höra men i mina ögon är vinthundar jättevackra

Liss
0

fotoc: jaa han är super fin, tusan vad han har växt:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

fotoc
0

#9 Tack blir glad

lena1
0

10,vinthundar är vackra och graciösa djur

fotoc
0

#10 Det där med graciös väntar jag påSkrattande han påminner mer om klumpedump(vet att det är för han är valp)

Magster
0

Blandrashundar är ju teoretiskt sätt "bättre" hundar eftersom att dom inte är renrasiga är dom ju då inte heller inavlande och är då smartare och har bättre imunförsvar.
#0 - Sting var ju jättesöt!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

lena1
0

12,jamen när man är valp så ska man vara klumpig och växa lite ojämt,för långa ben jämte kroppen osv osv,det är bara gulligt,sedan blir dom graciösa.

elmo
0

Jag hade med min rottis tik ella på utställning, bara som besökare, vi stod vid ringen där rottisarna var och ddå kom en man fram till oss och berömde henne och tyckte hon var jätte fin, man växte ju en halv meter av stolthet tills han fick se hennes vita fläck på bröstet, då han utbrast "jasså det är en sån!!" sen bara gick han där ifrån.

Men för mig är hom vackrast, min lilla tös :D

Lysa
0

dumma och dumma kommentar om min har jag vell inte fåttt.. mest roliga..

- han liknar en råtta, kängru eller rådjur.

- pappa pappa kolla vilken konstig hund Skrattande och pappan föröker generat tysta sin unge.. he he

Prizma_o_Kristall
0

Någon dum kommentar vet jag inte riktigt om jag fått.. Men däremot tror alla som träffar Frankie att det är en tjej… Och när folk hör namnet så tar dem nästan för givet att han är en tjej, hihi

Pyret har jag inte hört så mkt om, det är bara mina kompisar som tkr hon e för tjock, och det är hon! Hon är  en omplacering, som jag inte haft så länge, så jag försöker få ner hennes vikt lite:)

Yessica
0

Hej allihopa!
jag har inte riktigt haft tid att vara här inne, men guuh så mycket svar jag har fått =D
Tack alla som säger att Sting är jättesöt, det är det vanligaste folk säger när dom ser henne =D Det som jag skrev om tanterna, det var den första dumma kommentar i sitt snart 2åriga liv hon har fått. och jag hoppas det blev den sista också. För verkligen alla säger att hon är så sööt! och det är hon verkligen =D hihi..

Tkr synd om er som har sånna hundar som många har fördommar om. Men man vet vem som är finast oavsett vad andra tkr (A).. Hihi. och det är det som räknas! Puss på er alla!

Bilden är på sting när hon var liiiiten! =) söt då med =D

Ha en bra dag!

lill-jarven
0

Kommentarer och kommentarer.. oftast brukar ungarna i våran trappa skrika när dom ser mina hundar. :/ "mamma mamma det är en hund, den vill äta upp mig!" Stackars Joxa blir ju helt förskräckt. :(

Sen har väl folk även sagt "gud vad magra dom är" men då säger jag bara nej dom är inte magra, dom är vältränade och att tjocka hundar är det värsta som finns. :)

Klippen_Zacke
0

Såå korkade tanter !!! :@

Uch , hatar sånna människor, min klippen har fått en dum komentar en gång. Jag och han var ute och gick och då kom ett par förbi, när dom hade gått förbi så dom till varan att han var så ful och att ha såg ut som en ko !!! Och det gör han då inte ! Han är den underbaraste hunden man kan ha , dom var nog bara avis ! :D Annars såå *********** :) ;)

kerstinjoh
0

# 20 synfel kanske?

E_hjo
0

Näe.. Cuzco har aldrig fått ngn elak kommentar - tvärtom, alla vill hälsa och tycker att han är sååå söt.
Tycker att det är så jäkla dålig stil av folk att säga dumma kommentarer.  : |

Själv tycker ag att Cuzco ser tokig ut   ; )

Klippen_Zacke
0

21# a måste ju va nå sånt , han är urgullig :)

TinaH
0

Jag fick en komentar att det skulle vara varg i Tyson. :-)

Jag kontrade tillbaka med "alla hundar är det varg i!" =)

Bara det att människan ifråga köpte inte det riktigt….*hihi*

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

L8sson
0

din hund va ju lika söt blöt som torr om inte sötare blöt ^^

hatar folk som ska lägga sej i när dom inte vet nått bättre ..

som min hund har ju gott ner mkt i kilo när hon kom till mej så nu hänger de lite överflödigt skinn så vissa säger att hon är TJOCk ?????

Yessica
0

Håller med dig L8sson, folk ska inte lägga sig i om dom inte vet bättre. Sådesåå =P haha. Då kan dom hålla tyst, eller i alla fall, vänta tills man inte är inom hörhåll.. haha ;)

Ha en bra dag!

Millan71
0

Vilka dårar! När ett par ifrån Stockholm var hit o kollade på en av mina valpar tittade dom med avsky på mamman och frågade om valparna skulle bli lik mamman…Trodde jag skulle kasta ut dom härifrån!Tessan är världens gulligaste o snällaste hund men de var ju ute efter en väskhund eftersom mina valpar har 25%chihuahua i sig efter pappan…Usch att det finns så dumma människor!!!Gissa om dom fick köpa en valp???ALDRIG!!!Dessutom så skulle jag aldrig sälja en valp som får sitta i en väska med rosa klänning,chihuahua eller inte!!!

Pomperipossa
0

Fick en utskällning för att jag hade en sån "smal liten schäfer"… När människan väl lugnat ner sig frågade jag om han visste vad det var för ras.. "-Ja en schäfer så klart!!"  "-Eh..Nä det är en schäfer/dobberman korsning" tyckte jag… Det som är intressant att det enda som ser ut som schäfer på henne är färgerna (som dessutom finns hos dobber) Exteriört är det inte en siffra rätt..:P

Hennum
0

vilka fina hundar ni har. och blandisar är då aldrig fula!

#0: haha.. dom kallade din hund blandras o så är det inte det alls. ja, det är verkligen irriterande när folk lägger sig i saker utan att veta något om det! bara för att hunden inte ser ut som en Pudel så är de inte blandras. vilket det inte är nåt fel på, men ändå. dummingtanter.

som tur är har nicki aldrig fått några dumma kommentarer. bara positivt. "vilken glad hund" och "vad söt hon är" och så. vilket stämmer helt :D fast om någon skulle säja något dumt om henne skulle ja ändå inte ta åt mej. för det är bara dem det är fel på då.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

L8sson
0

#26 Yessica men eller hur .. dom behöver faktist inte berätta de för oss dom skämmer bara ut sej själva och sårar oss..

om inte dom tycker att min hund e fin så behöver dom inte titta på den

Liss
0

neeh, man kan ju undar vad människor tänker med egentligen när dem säger på de viset. Skulle de bete sig lika illa om någons unge?? gå fram och säga "men usch vilken ful unge du har" de är i princip samma sak! Blää för sånna människor!

Ja jag får många elaka komentarer.. och dem flesta förstår säkert varför. Han är Kamphund ända ut i tårna!:P Och så skriker många efter en "PITBULL" vilket han dock inte är.. så människor vet inte ens hur deras såkallade kamphundar ser ut!!

L8sson
0

ååååh jag hatar när dom säger kamphund pitbull aaaah :/(

AnneN
2

Ibland kan man ju tro att endel tror att pitbull betyder detsamma som hund!

_**/Mvh Anne

Karmatarerskanise
0

En tjej här inne på iFokus sade att min mammas hund är ful, bara för att jag inte tyckte som henne.

ETt barn sade en gång att vår hund Hades är arg och farlig bara för att hon inte fick hälsa ;)

Bild på mammas hund :P

AnneN
0

Din mammas hund var ju supersöt

_**/Mvh Anne

Karmatarerskanise
0

Tack :) Det tycker jag med. Lite lågt att klaga på hur en hund ser ut när man har ngt emot personen. Dessutom är hunden inte ens min ;)

Fattar inte varför bilden hamnar på sidan, på datorn är den på rätt håll?

L8sson
0

#33 mmm man kan ju tro de

min granne hatar min hund :/ hon däger att hon ser arg ut ?? och att hon ser ut som en varg .. en gång när vi kom så saxade hon över sitt staket hon vart så rädd…

[Vargnatt-]
0

Skulle jag ha en hund som någon kallade varg skulle jag tacka för komplimangen ;). Om inte annat skulle det säkert reta den som sa det :)

L8sson
0

#38 jo jag tyckte de va lite kul hon har ju kringla till svans ^^ men hon ser väll inte arg ut ??

[Vargnatt-]
0

#39 Nej hon ser inte ett dugg arg ut :) Hon är jättefin! Har haft en blandning mellan gråhund/jämthund och tycker mycket om de hundarna :).

L8sson
1

#40 :) tack de glädjer mej :) hehe hon ser lite läskig ut när hon ler men men hon e ju glad haha

trocadero
0

har fått massor av underliga komentarer och frågor då min hund är kastrerad (som om det vore nått extremt ovanligt). Men det dummaste måste nog varit en tant som påstod att min hund såg sej själv som tik bara för att han blivit kastrerad.

L8sson
0

#42 hehe en underlig tant dedär hehe

Liss
0

#33 Jaa, eller att alla hundar med markanta huvuden eller som ser lite tuffare ut är en pitbull! Tycker folk kan läsa på lite om deras fördommar.

Är sjukligt trött på ungarna här som ropar de så fort dem ser oss "Är de där en PITBULL", jag orkar inte ens svara längre.. för de är samma visa varje gång. Och svarar man "jaa", svarar dem med ett "då är han farlig!" *suck* .. Jaa han är skit farlig om han är en pitbull och kommer bita ihjäl er alla, men svarar jag "neeh, han är dogo argentino". Då är han så fin så;P

Mezzzanina
0

Sger bara en sak om detta.Okunnighet.

De som fäller dessa kommentarer är okunniga helt enkelt.

(Men jag skulle ändå aldrig utrycka mig så i alla fall)

Klippen_Zacke
0

Det finns MKT korkade och dumma människor häär i världen ;)

L8sson
0

hehe ja de finns ju de ^^

Therese_Melberg
0

hmm, min jackrussel blev anklagad för att vara spetskorsning, och gubben som sa det gav sig inte förrän jag gått med på att det kanske va liiite spets i honom, trots att han är renrasig JR… Annars tror jag inte jag har fått nån dum kommentar någon gång, skulle nog komma ihåg det för i såna fall hade jag nog slagit ner personen ifråga. Tål inte när nån kritiserar mina djur, blir skitförbannad, det är ett under att jag ännu inte slagit ner någon domare på hästutställningarna,haha.

Klippen_Zacke
0

MKTMKT dumma människor XD Dom är bara AVIS ! Ni har underbara hundar allihopa :)

Yessica
0

Ojoj, vad många svar det kommit. Blir lite mycket att svara på allt. Haha. Men jag tror som Klippen_Zacke, dom är nog bara avundsjuka på oss för att vi har så fina hundar! Man vet i alla fall vem som är finast, vad än folk säger! Men vanligast är i alla fall att människor säger att sting är så söt. Och fin och massa =) Fast det är oftast ingen som vet vilken ras hon är, och när jag säger briard, så tror dom att jag säger björn.. haha, japp, en björn.,=P knäppt. jaj =) och oftast tror folk att hon är en han ;) pga Sting-namnet (en manlig sångare), men liksom hon heter ju (Don Fido's) Soulsting, och sting blev liksom det bästa att kalla henne =)

Ha en bra dag!

Klippen_Zacke
0

50# , justeXD

_pitbull_
0

jag fick en kommentar förra veckan ettäldre par komå sa silket söt valp men när han blir stor så springer han runder och hugger alla och folk tittar jämnt snett när de ser vilken ras det är.

[Linsenhejhej]
0

Va dumt sagt. Jag vet inte om det här är en ful kommentar, men det var på en utställning (för skojs skull) på DJur & Kul (en gård där man kan rida. Och då var det någon som sa  så här om Rico: Haha, man ser att han är gammal.

Therese_Melberg
0

fick en lite underlig kommentar om min lilla vovve förra veckan, kom en äldre dam fram och frågade om han var "en sån där bråkstake". Javisst, svarade jag, trodde självklart att hon måste skämta. Jasså, ja de brukar ju vara de, såna där, säger hon då. I nästa stund (efter att ha fått syn på min cykel) säger hon, men du kan väl inte cykla med den där lilla, så här små hundar orkar inte sånt förstår du. Jag blev helt chockad, elvis om har kondition för 10 stora hundar. Visste inte vad jag skulle svara… bild på monstret

Klasson
0

När min Puli va valp, så fick jag en sådan här komentar " Meh, den där hunden ska ju enbart ligga i sängen å va ett gosedjur?!?"

Sen fick jag även.

Det där är en dödar hund, dom buntar man ihop å slår ihjäl..

De fick jag höra när min amstaff va 4mån

SaraC
1

#55 Ja där hör man ju vem det är som är mördare..

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Liss
0

haha! ja de har du verkligen rätt i sara! Jag vet inte ens hur jag ska reagera till en sån sak! Vad svarar man?

Lyckligtvis har jag inte fått en så hemsk sak i ansiktet iaf. Men de är ju mycket om att han är en mördarhund osv osv i oändlighet. Men mestdels är de ju faktist larviga småkillar som tycker de är såå tufft att jag har en farlig pitull! Bara att ecko är amstaff/dogo.. men jaja *pust!*

SaraC
0

#57 Ja, det var verkligen en elak kommentar!

Eros är det ingen som sagt något dumt om. Men Xindy fick man höra något om nästan varje dag. Är det en kalv/häst du är ute och går med? Brukar du rida på den där? Äter inte den där stora upp den lilla hunden? osv.

När jag varit ute med Eros och Chicko, är det ungar som frågat om Chicko är en råtta.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sara87
2

Tjatte brukar kallas katt eller golvmopp han får även höra att han är en tik pga tofsen på huvudet :P

zeretki
0

När Axel var valp så var jag och en kompis ute på stan. Jag skulle in och handla o min kompis väntade utanför.

När jag kom ut berättade hon att en kvina kommit fram till henne och börjat fråga ut henne om varifrån min hund kom, vem som var uppfödare osv. Hon svarade att hon bara visste att han kom från Göteborg och då säger kvinnan att, ja det kunde hon tänka sig för det var den fulaste Kerry Blue terrier hon hade sett och att min uppfödare samt en annan hade förstört rasen totalt och hon var minsann expert på rasen men hade blivit utmobbad ur klubben osv osv.

Vilket psycho!? Sen fick jag höra hela historien och att ingen uppfödare inom rasen vill sälja en valp till henne, för hon är så "obalanserad" och otrevlig.

Själv blev jag bara irriterad över att hon sa att min hund var den fulaste hon hade sett nån gång…

Rommel
1

TS: Hmm, ja, som inflyttad göteborgare (alltså inte infödd) kan jag ju säga att k^rringarna här är riktiga satmaror. Det finns också bland den yngre befolkningen idioter som inte ser om det är en Schäfer eller en Pitbull man har. Häromkvällen var det tre killar som undrade om det är en pitbull jag har.

Vi kom gående och skulle passera, en av killarna sa "Vilken söt hund, får man hälsa`"

Javisst, sa jag.

Bits han? frågade killen och backade.

Nejdå.

Sen kom kommentaren från en annan, precis när vi fortsatte gå:

"Ursäkta, är det en pitbull du har?"

Nej, en Schäfer. sa jag.

Men jag har en pitbull som ser ut sådär!

Jassådu, sa jag och gick vidare.

Inom mej tänkte jag att det måste vara en idiot som inte vet att han har en schäfer om den ser ut som min. Haha.

V-lang
0

*ASG* Han måtte varit halvblind, jag hade nog börjät skrattat på plats =D

kerstinjoh
0

*asg* han kanske var halvblind också!

Satum
0

Kanske inte direkt något elakt men jag var ute och promenerade med Mogge (vår Chinese Crested) en dag och då mötte vi en mamma med hennes två barn. Okej det var BARN!

Då sa den ena ungen till mamman…

-Mamma, mamma, vad är det där för slags djur?

HAHAHA. Jag bara log och gick vidare.

Satum
1

Och nu såg jag att denna tråd var från stenåldernSkrattande

[pandes]
0

#2 Det är det värsta jag vet när folk kallar APBT, staffe och liknande raser för kamphundar, jag blir så arg! En kamphund är inte en ras det är en hund som tränats att kampa, en APBT är för det första inte människoaggresiv, men har en tendens att vara hundaggresiv! Så fortsätter jag ända tills den andra personen tröttnar. Jag själv är trött på inkompetenta idioter som tror att alla mörka eller kraftiga hundar är mördare.

Och nu såg jag att den var från sstenåldern jag med, men kan posta detta nu när jag skrivit sååå långt.

Noa-Nisse
0

Äsch det är ju bara roligt när nya trådar dyker upp =)

Åh detta hände för ca 2 mån sen och jag kan inte släppa det än :P

Jag gick på cykelbanan en kort bit (ca 20m) eftersom det var vägarbete på gångbanan.

Då hör jag att någon plingar på mig och jag vänder mig om och försöker ta in Klenod till sidan men det går väl inte tillräckligt fort för cyklisten som för övrigt plingde när hon var typ 2-3 meter bakom mig. Så hon får sakta in ganska mycket. Samtidigt pratar hon i sin mobil och jag hör hur hon säger till den i mobilen:

" 'SUCK' att folk tvunget måste rasta sin giraff på cykelbanan"

Ah, jag bara höll på att spricka, man kan väl säga till vänligt och kanske plinga innan hon nästan är i ryggen på mig… Kände för att skrika tillbaka något fyndigt men kunde inte hitta på något typiskt nog!

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Agilityvovven]
0

Har väl inte fått några dumma kommentarer direkt, mer än från släktingar som inte verkar hålla med om att våra hundar är så trevliga. (själv föredrar jag hundar som är framåt & kommer med egna ideér, men de verkar gilla hundar som ständigt är undergivna)..

Är dock många som undrat vad Zingo är för ras, som när jag var ute med hundarna för något halvår sedan;

Tant - "Vilken fin flatte!" *pekar på min förra hund, Festis*

"Men vad är den där långbenta för ras?" :S

tjiivans
0

Elsa /Fransk Bulldog) Blir ofta kallad för en rad olika saker.

En gång var det en gubbe som frågade om det var en hund eller en gris. Sedan visslade han på henne och jag lät henne gå mot honom för att hälsa imed att han kallade på henne, men då började han sparka mot henne..?

Häromdagen stod jag och pratade med en gubbe och hans hund och Elsa som frös lyft jag upp. Då Sa gubben: Det där kan du inte göra längre till och syftade på att jag lyfte henne. Jag undrade varför och han sa att jo hon blir ju ett gäng kilo tyngre. Nej hon är i princip fullvuxen sa jag, hon skall bara biffa till sig lite. Då undrade gubben vad det var för ras och när ja berättat utbrast han: Jaha, jag var helt säker på att det var en Boxer!….!!

Sedan är Elsa väldigt ofta Pitbull när äldre damer och utlänningar frågar…

Här har vi Elsa (boxer, Mops, Pitbull) Fransk Bulldog

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

[Ronon-m]
0

Indra har fått komentarer om hon är en farlig mördarhund och att hon absolut inte går att lita på.

Ozzi har väl mest fått snälla kommentarer, som tur är :)

deleteduser
1

Nä, någon taskig kommentar om min hund har jag aldrig fått. Däremot kom en liten flicka (2 år kanske) emot mig och Karro när vi var ute, hon spärrade upp ögonen pekade på karro och sa- "igelkotte?"

- "nej, hund" svarade jag då. Flört

Min lilla tös är ingen igelkott

NathalieT
1

Har inte fått några dåliga kommentarer direkt. Har väl hårt "får" och "lamm" ett antal gånger ;p

Alice_dvärgsnauzer
0

hon var ju super söt även om hon var blöt hon är ju helt underbar måste man ju säga Glad

Alice_dvärgsnauzer
0

Flört

Michaela-N
0

#72 Men det är väl inget elakt Skrattande En granne till mig har en lagotto som jag alltid kallar för "lilla lammet" Glad Och det gör han också Glad
Lagottos är charmiga, och jag tycker faktiskt de kan se ut som små lamm ibland Skrattande Söta lamm alltså. Eller finns det fula lamm förresten? Flört

NathalieT
0

#75 Nej, men jag har inte sagt att det är elakt heller? :p

Michaela-N
0

#76 Nej, det var nog jag som läste lite för hastigt Skrattande Men jag tycker du ska vara stolt över ditt lamm Glad Är ju en stilig liten lammunge du har ju Glad

wesdi
0

Njä dum och dum… snarare okunskap om ras.

Jag har en jaktcocker och det är inte alla som ser *vad det är för ras*.. De som inte är så insatta i cocker och inte vet att det finns två varianter (liksom det finns hos golden, springer, labrador bla) av cocker… undrar. Ofta kan de se att det nog finns cocker i honom men vad mer? Någon annan fågelhundsras?

Skrattande Värst var nog *den kunniga cockerdamen* som frågade varför jag hade en blandras när jag även hade en renrasig *kungspudel*.  Vänligt förklarade jag att *blandrasen* var en renrasig cocker spaniel av jakttyp, s.k. jaktcocker eller working cocker.

Damen ruskade på huvudet och sa att hon minsann visste hur en renrasig cocker spaniel med stamtavla såg ut och de såg inte ut som *cockern* jag hade!

Så jag förklarade för henne om de två varianter som finns inom cocker spaniel.. men njä hon trodde mig nog inte riktigt ändå.

Jaja kan till viss del förstå henne, har man inte sett jaktvarianter av cocker, springer, labrador, golden så … är det inte så lätt.  Rent allmänt skiljer de sig rätt mycket från *standardvarianterna*.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

NathalieT
0

#77 Haha, tack Skrattande

mjuhm
0

På någon av våra hundar vi haft, har vi aldrig fått någon dålig kommentar. Just nu har vi bara en då den andra gått bort. Vi får bara snälla & fina kommentarer, om hur lydig & fin han är. :) Känns skönt. Våran andra hund fick också bara bra kommentarer om hur lydig & fin han var.

Riktigt tråkigt att höra er andra som fått sådana elaka kommentarer! Aldrig roligt att höra! Skrikandes

Hade inga bilder på Scooby (nuvarande hund) på denna dator :(

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Fridaaaa
0

Lillan har inte fått några elaka kommentarer mer än "åh där kommer Båtsman" och "där kommer beethoven" och vissa tror att dem har rätt att gå fram & klappa bara för att det är en snäll "båtsmanhund" sedan blir folk typ sura för att jag säger nej.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ronon-m]
0

Hmm, idag fick Ozzi sin första (samt jag)

Gick på spårvagnen med Ozzi som fick syn på en samojed (som jag inte såg) som satt en meter ifrån och gjorde då ett skall och en liten morrning, men blev sen helt tyst. Han satt jätte duktigt och tittade bara på mig och var otroligt duktig hela resan, utan att bry sig om den andra hunden. Däremot så satt samojedens ägare och snackade skit om mig och Ozzi till sin kompis högt och tydligt även om dom satt så nära oss..

Dom sa att "självklart skulle den hunden (Ozzi) vara kaxig, den är ju liten! Och alla småhundar är sånna, dom tror dom är större än vad dom är. Och ägaren har ju ingen koll heller, hon låter hunden göra vad den vill bara för att den är så liten. Så är det alltid, är så trött på sånt", osv osv… ÅH va sur jag var, ville skälla henne i ansiktet, men töntig som jag är så sa jag inte ett knyst. Skrikandes

[Empisen]
0

Mina hundar har inte fått några elaka kommentarer ännu, inte vad jag kan minnas iaf..
Hugo kan säkert ha fått någon.. Men det har jag glömt isånafall, tar inte åt mig det minsta. För mig är han bäst, och det är det som räknas Flört

LinaK
0

Ja en veterinär sa till sin assistent att min jack russell såg ut som en blandning av en gris och ett marsvin, visst grisar och marsvin är söta men det var lite nedlåtande tonläge. Dit gick jag aldrig mer igen kan jag säga.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SofiaWe
1

Detta var väl inte en direkt kommentar om min hund, men det hände idag när jag och Molly skulle åka med tåget till min pappa.

Jag sitter redan på tåget med Molly mellan mina fötter när hon kliver på med sin hund som är en blandning mellan labrador och border collie. Hon frågar om det är okej om hon sätter sig bredvid oss och jag säger ja, sen börjar hon prata jättemycket om hennes hund och att hon hade haft rörmockaren och hans hund hemma hos henne idag och att hundarna inte alls gick ihop. 
Sen börjar hon prata om problemen hon haft med hennes hund och jag säger att vi har haft problem med Molly och möten med andra hundar och människor. Lite senare när hon förklarat för mig att jag aldrig ska låta Molly hälsa på andra och också visa för andra att dom inte får hälsa på Molly så att hon ser att jag har kontroll på situationen så frågar killen bredvid mig och han får hälsa på Molly eftersom hon sträckte sig mot honom. Jag sa jaa, visst men hon brukar vara lite blyg så hon kommer nog bara sniffa på din hand. Innan jag hunnit avslutat meningen så säger tjejen bredvid mig "Nej, nu gjorde du helt fel, så ska du aldrig göra."

Självklart har hon väl rätt men jag gillar inte när människor bara kommer så tätt intill psykiskt och så, jag gillar space… :)

Molly brukar få väldigt många positiva kommentarer annars, inte för att hon gillar det, hon vill gärna bli ignorerad av främlingar ^^ Vilket främlingarna inte förstår - hon är ju söt … Man måste ju bara ge henne uppmärksamhet? x)

Hoppas att någon orkar läsa mitt långa inlägg ^^

Fridaaaa
0

#85 Anser inte att hon har rätt där. Upp till var och en om hunden ska få hälsa eller inte om en person frågar:) Skillnaden är om någon inte frågar om dem får klappa.

SofiaWe
0

#86 Ja sant, det var väl mer att Molly sträckte sig mot personen för att hon ville lukta på honom och då frågade han. 
Och jag sa ja vilket hon menade att jag lät Molly ta initativet själv utan att veta om hon får? Typ. Att Molly inte bara får gå fram till en person och hälsa liksom.

Jag vet faktiskt inte vad som är rätt eller hur viktigt det är. Molly är i vanliga fall rätt orolig och så, det var väl därför hon menade att vi ska få Molly att inte bry sig om andra människor och så.

? :)

[Airo]
0

Vi har fått en hel del kommentarer om våra hundar från en jäkla massa i området och runt omkring .

Såsom att de är mördarhundar , de ska skjutas bl.a och blablabla . Själv älskar jag rasen , även min familj , vi skiter blanka faen i vad andra säger då våra är helt underara - som nallar .

Fridaaaa
0

#87 Aha okej :)

deleteduser
0

#88 Nämen vilken sötnos! Riktigt charmtroll Kyss

[Airo]
0

#90 Hihi , jadu . Älskar som sagt Rottweiler , vi har 3 stycken . Kyss

[Sarahansson1]
0

japp fick en senast i går. Det var precis som TS det var en äldre dam och en gubbe. Och då sa damen när hon fick syn på min ljusa havanis Amadeus.

-Det är en sån alla ungdommar skaffar sig för att verka populära! (hon sa det rätt bestämnt och precis som hon visste allt) Jag tänkte bara en sak jävla kärring!

Jag har inte köpt min hund för att verka poplär visst jag har fått många fina nya vänner genom hundarna men det var inte därför jag köpte dem. Jag köpte dem för att jag älskar hundar och vill leva med dem inte för att ha dem i nån vätska som kärringen verkade tro.

Sen även när jag var i småland så hyrde familjen ett stugan. Då hade jag bara Amadeus den äldste. Han var då med på semstern, Då kom iallfall det förbi en som jobbade på stället och skulle visa hur allt fungerade i stugan. Och då kom så klart Amadeus och hälsade. Hon klppade om honom men sen sa hon:

-Det är väl inte mycket till hund det där med tanke på all päls.

Han var långhårig så som en havanis ska vara i rastandarden. Han är så mycket hund han kan bli. Något jag verkligen kan bli arg på det är när folk pratar dumnt om mina djur!

Sen är det många som påstår att havniasen är en tant hund vilken den absolut inte är. Det är hund som klarar av väldigt mycket och är aktiv när man själv är det men kan gärna ligga framför tv-soffan om de så behövs.

Rafflan
1

Vad känsliga endel verkar vara :D

Jag skrattar glatt och tar stolt åt mig kommentarerna om mitt "lilla får i koppel" (lagotto), golvmopp (bichon havaneise) och nu blandras (powder puff).
Och jag säger själv stolt att min powder puff ser ut som välrdens sötaste gatukorsning.
Hört att alla 3 hundarna är fula, men jag tycker dem är ganska gulliga när dem viftar glatt på svansen åt människan som nyss kalla dem fula ;)

Och min golden var grymt stor och riktigt snygg hane, fick många kommentarer om hur fin han var, men nästan alla höll sig lite på avstånd, tror det berodde på hans storlekt, men men, inte mitt problem, men hund var ju snäll ;)

JoannaLi
0

Jag har mest fått kommentarer om mig, inte om hundarna…

Jag är för liten, jag är för omogen, hunden är för ouppfostrad, jag är en barnrumpa…

Nu har jag dock börjat få mindre 'du är för liten' kommentarer och mer 'du är en livsfarlig tonåring med strids-/jakttränad hund - hjälp!' blickar.

Ja, jag är tonåring.

Ja, hundarna var otroligt ouppfostrade.

Ja, de har blivit så otroligt fina!

Nej, sådant där möts med ett djupt andetag och beroende på humör, en road/trött/argsint blick, och sedan fortsätter vi att gå.

En tolvåring, med en faktiskt ganska nätt, slank nu faktiskt väldigt uppfostrad jämthund… NÄÄÄ!

*Skaka roat på huvudet*

[Tess86]
0

#87 Jag tycker absolut att du gjorde rätt. Om du har en blyg hund som plötsligt vågar hälsa så är det ju bara bra att den gör det, bara inte personen som den hälsar på överrumplar och skrämmer hunden. Men du sa ju till honom att din hund kunde vara blyg och bara vill nosa så jag tycker att det är helt rätt.

#94 Jag har också en jämte och hon är rätt bra på att vara ouppfostrad ibland, även fast hon egentligen vet hur hon ska bete sig. Det är kul att testa gränserna och se hur mycket man kommer undan med och ibland är livet bara för kul för att bete sig sansat. Jag tycker att det är charmigt, och bara lite jobbigt ibland :)

Vår hund har aldrig fått några elaka kommentarer men jag får ofta frågan om hon är någonting annat än hon är. Ofta frågas det om hon är en alaskan eller en siberian. När hon var valp frågades det om hon var en schäfer. Och en gång har jag fått frågan ifall det är en varg.

Många frågar om hon är farlig. Jag brukar säga nej för det är hon troligtvis inte, min sambo brukar säga ja för han vill vara ifred Tungan ute Om någon svarar om hon bits brukar jag svara "ibland" för det är bättre att vara ärlig!

Chalin3
0

# 69 Det måste ju finnas massor med saker som ärvärre än att kallas för boxer Flört

Vi/jag harinte fått så många kommentarer utanför släkten så att säga, kan bero på att ingen kommer så nära för han blir så uppspelt.

Det första kom fårn svärföräldrrarna när vi hämtat honom: Jasså det blev en sån trubbnos, men dom kan man ju inte ha till något (för dom verkar det som att jakthundar är de enda som har en uppgift)

Sedan är Simba verkligen boxer upphöjt i 3, det går nog inte att få plats med mer boxer i en och samma hund, men han har ju långt ifrån vuxen än. Men så var det någon gång som någon sa här kommer yrvädret (ja, han är verkligen ett yrväder) näe säger sambons syster det är ett Oväder.

En anann gång frågade hon om vi verkligen kunde ha han lös i lägenheten…

Blir lite less, för dom har redan tydligt visat vad dom tycker, det räcker så. Att deras Jämthund är gravt överviktig (52kg) bryr dom sig inte om men inte påpekar jag att det är en tjockis hela tiden.

SofiaWe
0

#95 Tack, skönt att höra. Jag tycker att det är bra att hon tar initiativet och luktar på en människa istället för att skälla liksom. :)

[Forest]
0

Oja jag har väl hört ett o annat. Åh har dina hundar fått valp? Då var men ute o gick med 3 hundar en grå-blandrastik underbara Chanel och en renrasig tibetansk terrier hane svart och renrasig valp dvärgpudel röd Flört Hur fick 2 till att dessa fick en röd dvärgpudel? 

Eller denna: Vad glad man blir när man ser en sån fin pumi! samma hund som ovan Chanel blanraser softis-glen + nån mer antagligen men troligen inte pumi Flört  Drösvis med komenterer har hon fått allt från vara valp men var 4 år till vara en riktigt gammal hund.  Lung o trevlig valp, hmm visst är hon lugn o trevlig men 4år är hon sist jag kolla i papprerna. 

Enja- tagen för blandras för det finns ju ingen röd Pudel. Flört Jag struntar i konentererna men när folk dyker på med dom o sen ska klappa hundarna då kan jag svara på dom ibland svarar jag lika korkat o ibland säger jag hur det är. Vill dom inte tro det så är det deras problem inget jag tjavsar över.

[134643]
0

Jag har fått lite kommentarer om vovven här. Han är en Whippet.

Både hört att han är sjuk, är ett benrangel och att jag är en djurplågare som inte ger honom mat… *suck*

Här är då min undernärda Whipp ;) ( Inte den bästa bilden, men man ser väl typ hur han ser ut :) )

[Forest]
0

9 hahah Flört stackarn ger du inte han någon mat Skrattande hehehe

[134643]
0

#100 Haha, nej. Det var för dyrt Flört

Chalin3
0

#99 Det har jag också fått höra.

Stackarn är alldelens för magar, mankan ju nästan se revbenen på honom….

Ja nästan, precis som det ska vara på en boxer

Och sedan försöker dom mata honom med allt möjligt, för det är ju så synd om honom. Slänger till honom en macka med leverpastej och säger ja men han är ju hungrig, han åt ju upp den.

Men gaahh självklart äter han den, han äter allt du ger honom.

Simba äter verkligen allt möjligt men är tyvärr allergisk så det är strikt förbud att ge honom annat än hans foder, men det tas det ingen större hänsyn till.

bambiiii
0

har ingen hund men jag hade en schäfer/leonberger och han skällde lite på okända människor och då kallade de honom för en elak hund,dum hund som inte fattar någonting och de skällde på honom en massa,fast han var världens snällaste hund mot oss!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

ahlbergaren
0

jag får ofta höra att min hund är ful… (oftast från släktingar och mina syskons kompisar, haha) Mest för att han har en lång och smal nos och för att han har en konstig färg.

Sedan eftersom han inte går fram till alla människor som gullar med honom (han är ganska reserverad) så har jag både en ful OCH rädd hund Flört

Som tur är så hör man oftare positiva kommentarer Tungan ute Han är världens finaste och bästa tycker jag såklart!

bambiiii
0

104# skojar du det är världens coooooolaste hund ;) gud vilka snygga färger

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

deleteduser
0

#104 Asså gud vad fin! Jättesöt ju Kyss

NathalieT
0

#104 Jag tycker att han är supersnygg!

Hanna
0

#104 Och jag som ÄLSKAR merle på hundar.

Men eftersom att han är så ful kan väl jag få honom? Flört *blink blink*

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Michaela-N
0

Inte något jättedumt faktiskt, men har hört några gånger när folk frågar "Är det en hon eller han?" "En han är det", svarar jag. "Men han är kastrerad."

"Jaha, så det är en DET?" Det tycker inte jag är så himla kul i alla fall Obestämd

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.