Hundar iFokus

Hundar

Etikettdebatt
Läst 1788 ggr
[Surina]
1

Gud..är det sjukt ????

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tittar omkring lite på internet och hittar den här videon.

Det är en del ut filmen Pedigree Dogs Exposed men som visar något väldigt …..ja har inte äns ett ord för det…. se filmen ni kommer förstå vad jag menar när ni är mot slutet.

1:47 min ifall ni inte vill se hela utan bara det jag pratar om :P

Skriv gärna vad ni tycker om detta….

zoolatri
0

Oj! Jag vet inte vad jag ska säga…. Eh, inget jag skulle göra iallafallFörvånad

[Surina]
0

Det låter ju väldigt konstigt :S ….

russin
0

Har haft bulldogg en gång i tiden och det är oerhört vanligt att folk stå och "killar" dom mellan benen för att dom ska stå snyggt och still……

[Surina]
0

Är det verkligen vanligt ??

russin
0

Går ni på utställningar så kolla detta i bulldoggringen så kommer ni får se detFoten i munnen

LinaK
4

Ja det ser helt sjukt ut Obestämd Men något jag också reagerade på var den där stillbilden på mannen som hjälper till (?) med parningen, och tiken står fastspänd i någon sorts ställning? Är det inte sådant man kallar tvångsparning??

Nej fy f*n..

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Emaljoh4
0

Förvånad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Surina]
0

Tror det är i videon att de kan inte para själva så det behöver hjälp.

russin
0

#6 tyvärr är även det vanligt hos många bulldogg-uppfödare. Tiken hålls fast och hanen hjälps på plats - inte det minsta förenligt med djurlagenGråter

russin
0

#4 - ja det är vanligt. Bulldoggar är väldigt känsliga i området precis bredvid pungen eller vulvan och står som tända ljus om man killar där…därav en metod för att få hunden stå som ett tänt ljus på utställning.

sabaton
5

En del raser bör ju "läggas ner"

[Lostmybrain]
0

Var det en tvångsparning i filmen? :/ hemst!

[Surina]
0

Kolla vid 1:16 min

[Lostmybrain]
0

#13 ja men det är ju det jag menar :( tiken är fastspänd..

Noa-Nisse
0

Men alltså… om det nu "fungerar så bra" för hunden att stå still med pilleri nere i fjongen… varför gör man det då inte på alla raser? jag har varit på utställningar och har ALDRIG sett detta :S

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Empisen]
6

Helt sjukt. Det går liksom överstyr tycker jag… 
Ang parningen så är det så otroligt många raser som är "sönderavlade" jag menar, varför avlar man egentligen på en ras som inte kan föda naturligt? 
Blir så arg….

Ixectrona
0

Mer skitstövlar här…

"English bulldog breeding" (De här människorna har blockerat mig. Tydligen sade jag något de inte ville höra.)

"How to artificially inseminate an English Bulldog" (Gaaah…)

"I've got no examples of the fact that they become ill because of the way the're bred"
Grattis, du fick just Nobelpriset i dumhet. Skrikandes

Noa-Nisse
6

#17, i den första videon säger han, we let the dog do whatever they wants… jo ellerhur?! håller fast tiken i alla fyra benen :S

Våldtäckt enligt mig på hööög nivå!!

Kan en hund inte en producera vidare sina genom normalt så är det ju ett tecken på att rasen inte borde finnas!! eller iallafall inte så gravt handikappad som den är…

Medarbetare på Hundar.ifokus

LinaK
0

#17 Finner inga ord Rynkar på näsan USCH

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

meilin
0

#17 Skrikandes

*finner inte heller några ord*

Jenniferri
0

#17 Usch fyfan måste man göra sådär för att den rasen ska få valpar elr är det rent tvång? Foten i munnen

// Hannah

[Ronon-m]
0

#17 Men asså första filmen.. Hanen blev ju också påtvingad! Han ville ju inte heller?!?

Usch va hemskt :(

amela87
2

Håller med #18

Om en ras inte kan andas, simma, springa eller ens föröka sig på d naturliga sättet så är det ett klart tecken på att lägga ner rasen helt!Skrikandes

Det är bara grymt mot djuren…