Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3613 ggr
Lilllens
0

Presentera två hundar.

Hur tycker ni att man presenterar två främmande hundar för varandra på bästa sätt?

Har funderat mycket på det och skulle vara intressant om ni delade med er era åsikter!

Minxis
0

Ut och gå en lång promenad ute tillsammans. Absolut bästa enligt mig. Gör så med dom hundar ag har haft på inack hos mig. Då tar jag dom och min hund på promenix innan vi går in till mig. Och då brukar dom små lukta i farten på varandra. Själv är jag ju emot koppelhälsning så jag går bara. Dom kommunicerar ju ändå när dom går och brukar bara acceptera att den andra finns där

knutteknop
0

jag håller helt med #1! det är det äbsolut bästa för mig och mina hundar :)

Myrtorpets Möss och Kaniner

Kitten86
0

Har hundarna aldrig setts förut så absolut bästa introt får dem vid en promenad. Då är det ingen hund som känner att de behöver hävda sitt revir, de hinner lukta in sig på den andra hunden, komunicera osv. Om detta görs i koppel eller okopplad spelar inte för mig någon roll egentligen utan beror på hundarna och vart man går på promenad. Sen går man hem, dit man ska, och hundarna kan leka och interagera utan problem.

Har hundarna träffats förut brukar iaf jag göra en "budget variant" vilket innebär att de får hälsa på varandra ute och lukta in sig etc innan man går in, antingen via en kort promenad eller lite bus utomhus bara beroende på hunden och hur länge sen det var de sågs.

Maja2
0

Håller med ovanstående - en promenad tillsammans först.

Lilllens
0

Tack för svaren. Har inte tänkt på det innan :)