Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 1583 ggr
[Sarahansson1]
0

Kan det gå?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan jaghar blivit intresserad utav utställning. Men min ena hane har överbett så det funkar inte där. Men min andra har bra bett och Ua på allt annat. Men jag har kastrerat honom + klippt ner honom. Så pälsen hade ju fått växa ut först han är av rasen bichon havanais. Och de ska vara långhåriga för att få vara med i ut.  Men jag är ändå sugen på att testa det med honom. Jag vet att man kan ställa om man har vet intyg. Men min fråga är:

kan man få bra kretik även om hunden är kastrera?

[Sarahansson1]
0

Är det någon som vet?

NathalieT
1

Jo det går, men du måste ha veterinärsintyg på att hanens testiklar satt rätt innan han kastrerades.

Har jag för mig :)

[Sarahansson1]
0

Jojo det vet jag men kan han få bra kretik ändå?Skrattande

MelliPirelli
1

#2 Det stämmer bra! Det måste finnas intyg på att hanen hade två normala testiklar.

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

zoolatri
0

Jag är i samma sits, fick nu i helgen reda på att jag kan ställa min kastrerade hane om jag har ett intyg. Jag tänkte kontakta veterinären som kastrerade honom, det borde stå i deras journal om de var bra eller om något var konstigt. Annars kanske vet som skrev veterinärintyget innan köpet kan skriva ett intyg:)

[Sarahansson1]
0

Okej tack alla för era svar. Men om allt var normalt med  testiklarna kan han få bra kretik då? Hade vart roligt att veta. Har för mig att det finns sånna papper på Skk hemsidaGlad

zoolatri
0

Åh, missuppfattade. Nog kan du få bra kritik ändå! Är han snygg och följer rasstandard så får du samma kritik oavsett:)

NathalieT
0

#3 Ja ja, absolut :)

[Sarahansson1]
0

Vad härligt då ska jag kolla med västra så snart jag får tid. Då han är lite osäker så är det bra om jag börjar träna i god tid innan och han gillar ju inte alla främlingar. + att det kommer säkert ta ett år innan han får tbx all päls men ågg vad glad jag blir tusen tack för ditt svar!Skrattande

Amadeus 7 månader gammal

[Sarahansson1]
0

Och här lite över ett år jättemkt pälsGlad