Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 885 ggr
Smullis
0

Hjälp mig, tack :)

Jag har en liten hund, ca 5 år. Han är blandras mellan lhasa apso och tibetansk spaniel. Han kan många trix, men han fattar absolut inte det här med att aportera. Jag vet att den kan gå att lära hans ras att bära saker i munnen, det går att lära dom allra flesta  . Men han förstår inte att han ska öppna munnen för en leksak. Jag kletade lite fisk på leksaken och då slickade han lite på den och då belönade jag. Längre än så har vi inte kommit.

Vet ni hur jag ska kunna lära honom?Glad är mycket tacksam för tips!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Maja2
0

Ibland kan det gå lättare om man leker fram det, dra leksaken efter golvet hit och dit, reta honom så att säga, så att han blir sugen på att ta den, kasta den sedan en liten bit, och beröm när han tar den i munnen

Smullis
0

Haha ja tack, det har jag testat. Dock utan belöning. Problemet är att han springer iväg med den och busar. Ska försöka ändå! Tacktack Skrattande

Maja2
0

När han tagit leksaken, locka honom till dig med en godis tex , så att han får komma hela vägen fram till dig för att få belöningen. Drar han iväg med leksaken, gå därifrån

Labolina_73
0

hahahaha det där känner jag igen lite..

min tik 1 årig tibetansk spaniel, iofs så älskar hon att leka,, hon jagar gärna kottar och pinnar etc,, även bollar,,, men inte på så vis att jag kan kasta bort den och hon hämtar den till mej,,,, nej nej,,, det är bara roligt att springa efter sedan tycker hon att jag ska hämta och kasta igen..

jag vet att jag absolut skulle kunna vara mer envis och faktisk tillslut få henne till att säkerligen göra det men,,, hahaha jag skrattar mest för hon är så jäkla fånig….

//Linda

Smullis
0

#3 Ja tack!

#4 haha, ja. de är riktigt fjantiga! man kastar, sen tar han den och vill leka    jage! Dom är för goa ;)