Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 6297 ggr
JJUDITH
2

Vår blivande valp

Måste bara få dela med mig av nya bilder vår blivande valp som just nu är tre veckor gammal. Än har vi inte bestämt oss för vilken det blir, men imorgon är det en vecka kvar tills vi åker och hälsar på de små för första gången och förhoppningsvis även väljer ut en liten krabat. Som det ser ut nu så står det mellan en tik och en hane och vilken det blir återstår att se, men båda är vääldigt söta:

Svart vågig tik
Tiken

Svart vågig hane
Hanen

Detta är bilder från deras första bad då de hade blivit alldeles matiga av den första måltiden, haha!

Har ni några namnförslag? Vi har tänkt lite på Laban, Atlas, Zäta, Nova…

(Bilder lånade av uppfödaren!)

Helenaaa
0

vad söt Skrattande min blivande valp är också 3 veckor .

Vilken ras är det?

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

JJUDITH
0

Åh, då får vi hem de nästan samtidigt ju. Flört Det är en portugisisk vattenhund, så det kommer bli en svart, medelstor, lurvig (eller ja, vågig) och väldigt söt sak. Glad

Loveradio
0

Söta dom var! Och min blivande valp är nästan 2 veckor Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jätte söta valpar Glad Blir nog inget lätt val att välja vilken utav dem.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

JJUDITH
0

#3: Ja verkligen! Åh en liten valp till, vad kul! Har du bestämt dig för vilken det blir ännu? Glad

#4: Tror jag inte heller… Fast å andra sidan hoppas jag det säger klick för familjen för någon av dem, men vi får väl se. Av det som uppfödaren kunnat berätta om dem än så länge så lutar det mest åt hanen, men vem vet, det kanske ändras helt vid besöket. Flört

[4paws]
0

jag röstar på hanen!

välj något ovanligt namn :P kanske…. faygo? det är coolt och rätt ovanligt :P funderade på att döpa en av mina till det men det blev panda på honom istället

grattis till att bli med valp

lilldiezel
0

Grattis till eran nya familjemedlem! Portisar är superhärliga hundar :)
Tycker Malva är vackert.
Namnförslag till min blivande valp är Malva, Lotus och Elliot.
Lotus och Elliot är unisexnamn.

Vad gillar ni för namn?

**Hannamn.
**Neo
Kid
Ossian(allt Ossy/Ozzy)
Eros
Hades
James/Jamie
Hjalmar (vet en 50%portis som heter såFlört)
Sigge
Dexter
Max
Pollux
Wille
Jackson
Akilles

**Tiknamn.
**Freja
Tyra
Tess
Maja
… är så dålig på tiknamn Oskyldig

annars lär ni väl märka när ni får hem valpen, kanske ta något utifrån personligheten.
Min förra valp döpte jag till Flax för att
* hans öron och ben flaxade när han sprang
* flax = tur, han skulle bli min lilla maskot!
så Flax kanske kan vara nåt, lagom ovanligt :)

JJUDITH
0

#6 Som jag tidigare nämnde så lutar det åt hanen ja, men vi får väl se hur det blir. Ja Faygo var lite coolt, det är ju lite roligare med nåt ovanligare ja. Tack! Glad

#7 Åh har du träffat någon? Lotus var väldigt fint, fast i mina öron passar det nog bäst på en tik tror jag, eller det kanske passar på en hane också? Akilles gillar jag också, fast det är nog lite jobbigt att ropa Aaaakiiilles, haha! Eros och Tyra är också fina!
Precis, måste nästan ha träffat valpen för att hitta något passande. Och om han har öron och ben som flaxar så kanske det bli Flax då. Flört Minns själv att vi en gång döpte en kattunge till Kroksvansen för att hon föddes med en krokig svans, men när hon såldes fick hon senare heta Krokus.
Tack så mycket!

lilldiezel
0

Ja, har träffat på två portisar. En brun tikvalp som var hur gosig som helst, 7 månader och redan en fena på agility och dom var på G med att lära in Lp1an. Väldigt lättlärd tjej.

Den andra var en brun hane som var lite till åren men det visste han själv inte om Flört han hette Puzzel om jag inte minns fel :)

Men Krokus var ju gulligt haha :)

JJUDITH
0

Aha, det där med agility lät ju bra för det har vi lite planer på att testa. Låter som riktigt mysiga hundar med andra ord, tror det kommer bli riktigt bra. Glad

Haha ellerhur! Passande!

Loveradio
0

#5 Det är 2 tigrerade hanar med vita tecken i kullen, så förhoppningsvis blir det en av dom Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

JJUDITH
0

#11 Vad spännande! Hoppas det kommer funka för er!

Labolina_73
0

Hane: Texas

Hona: Mexie alternativt Mixa

Vansinnigt söta och väldigt fina som vuxna men ack så envisa.. ;-)

:-)

//Linda

JJUDITH
0

#13 Texas var fint! Jo, visst är de söta, och även envisa? Har du träffat några portisar? Har hört att de är väldigt intelligenta, kanske därför de kan vara så envisa? Flört

Beckibus
0

Dom är helt underbara dom jag träffa på  utställningen!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

JJUDITH
0

Idag hälsade vi på de små busarna för första gången och valde även valp valp, och kan ni gissa… det blev hanen. Flört Hur mysig och hur go som helst och alla i familjen föll som ett smäck utom min lilla lillasyster som kärade ner sig i tiken… Men nu har vi iaf bestämt att det blir hanen och jag tror det blir toppenbra. Om tre och en halv vecka hämtar vi hem honom!

Vår lilla valp (hanen)

Lånade en bild från uppfödaren men kanske slänger in någon som jag själv tagit med min kamera imorgon.

JJUDITH
0

#15 Låter ju lovande! Tycker det verkar vara helgoa och helcoola hundar. Glad

lilldiezel
0

ååh vad roligt! Lova att ni kommer med uppdateringar när ni får hem honom :) något namn bestämt än ?

[Star-Di]
0

Åh så söt! Härligt med en valp i huset!

JJUDITH
0

#18 Självklart ska jag göra det! Glad Neej, det går lite trögt med det haha.. Alla är så oöverens det kan bli, men vi har en heel lista med förslag även om vi inte riktigt hittat "det" än. Annars tror jag Eros skulle passa honom bra, eller Movitz var vi lite inne också på. Hans namn i stamtavlan kommer bli Muskia, men det tror jag inte riktigt vi kommer kalla honom för.

#19 Ellerhur, ska bli så roligt!

[Chrisu]
0

Oj så söt!

Vad är det för ras?

JJUDITH
0

#21 Ja verkligen! En liten portugisisk vattenhund är det.

Labolina_73
0

hur går det? :-)

vuxit på sej kan jag anta.. :-)

//Linda

[Forest]
0

Grattis säger jag himmla söt :)

[jakke94]
0

vem är uppfödaren ? :) 

GRattis! 

Superhärlig ras!!!

[Nalle-]
0

Måste säga att han var otroligt söt! :)

Labolina_73
1

men det måste ha hänt lite med den lilla sedan i maj.. :-) vore kul att se hans utveckling och höra hur det går för dej/er.. :-)

//Linda

Beckibus
0

#27 Håller med!!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

JJUDITH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj hej vad jag har missat lite! Jodå det går jättebra! Movitz fick han heta och nu har han vuxit på sig rejält ja. Han är otroligt fin och har verkligen funnit sig till rätta i flocken, familjen. Han är väldigt lättlärd och kan redan en hel del tricks och han ääälskar andra hundar. Det är ju nu han är i sina värsta tider antar jag - en tonåring som tycker att han kan göra lite som han själv vill. Men vi håller på att jobba med honom och det går bara bättre och bättre. Han är från kennel Sea King's. Glad

Här är lite bilder på honom från oktober där han hade lååång päls. Nu är han kortklippt och ser nästan ut som ett litet svart får istället, och dessutom har han blivit liiite större nu också.

JJUDITH
0

Ute en oktoberdag.

JJUDITH
0

Svart hårboll!

Beckibus
0

Ja det har du ju gjort! Trodde ett tag att du lämnat iFokus.. Super fin han är iaf! Söt namn!fina bilder med!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

[Forest]
1

Är det samma hund, ser inte ut som det dirkt kanske för det vita har minskat pga växt o sen denna päls :) Mycket söt roligt o se han i lite större format Flört

Labolina_73
0

men åååå vad roligt med en uppdatering,, så fin han är.. :-D

Cassii
0

vad otroligt fin och vilken skillnad :)

Jenniferri
0

Naaww vad söt han blev :)) Ska ni hålla han sådär klippt elr ska ni börja med lejonklippning (vanliga klippningen för den rasen) När den blir äldre?

// Hannah

JJUDITH
0

Jaaa visst är han superfin! Vårt lakritstroll! Glad

#36 Bilderna är från oktober och vi rakade ner honom ganska rejält i slutet av november då han var på sjukhus osv., så nu har han kort och en nästan lite pudelaktig päls med lång svans istället, en riktig egenklippning haha! Jag vet inte riktigt hur vi ska hålla honom, det blir som det blir. Eftersom vi inte ska ställa ut honom tycker jag han är finare utan lejonklippning, men vi får väl se hur det blir:)

JJUDITH
1

#33 Haha visst är det samma! Ja den vita fläcken syns inte lika tydligt där nej, men eftersom han är kortklippt nu syns den tydligare. Ska försöka ta några bra bilder någon dag och visa. Skrattande

Qepta
0

Sjukt fin hund!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Forest]
0

38 Jo jag tror säkert det är samma hund, bara att han hade så mycket päls ursöt ser lite vild o busig ut på bilderna :)

JJUDITH
2

Ja han är en fin liten buspojk, haha! Mycket spring i benen på honom…

Här kommer en nyuppdaterad bild tagen idag med min mobil, därav den 'dåliga' bilden:

[Forest]
0

kolla in denna hane våran grannhund :) tycker din o charli var väldigt lika men han är inte porter utan en tibbetansk terrier Flört  lite roligt inte konstigt folk gissar konstiga raser på honom när han vart ute o gått med oss ;) Tycker du valt en söt klippning Kyss