Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1373 ggr
maalinfs
0

vilken ras passar mig?

Jag är 12 år. Har hundvana eftersom jag har en 5 årig Rhodesian ridgeback hane som är otroligt snäll mot allt och alla. Jag hade tänkt aktivera hunden genom agility, lydnad o trick träning till exempel. Har en liten allergi mot hundar som jag aldrig har känt av. Hunden kan inte ha för mycket hår då mina föraldrar inte vill det. Jag bor på en gård så hunden kan springa mycket lös och vara ute mycket. Vill ha en hund som jag kan jobba med & som är lättlärd och uppmärksam. Den ska funka med min andra hund.

Vilken ras tror du passar mig?

Du får gärna skriva lite om rasen du föreslår. :)

Alexandra-S
1

En Pudel kanske?
Vad menar du med att dina föräldrar inte vill ha en hund med mycket päls? Är det för att den inte ska fälla? För det gör ju inte en Pudel, därimot kräver den en del pälsvård om man har den långårig men man kan ju raka ner den.
En Pudel är lättlärd och en allround hund, så den passar ju till den mesta Glad
Dom är ju även allergivänliga (Men dock inte helt säkert att man tål dom för det.. Men större chans att man tål dom) Lättlärda är dom ju också Glad

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

maalinfs
0

Antagligen för att den fäller ja. Fast jag ska fråga dem , för att vår rhodesian fäller rätt mycket under perioder så.

Tack för tipset ! :)

Alexandra-S
0

#3 Jag skulle aldrig klara en hund som fäller, hehe. Det är skönt med Pudel, att hur lång päls den än har så fäller den ju inte. Annars skulle man ju behöva dammsuga varje dag, haha Glad

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

rebz
1

Dvärgschnauzer.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

htt
0

Tycker du har fått bra förslag! :)

Becca-
1

Lagotto Romagnolo - fäller/luktar inte, eller Kromfohrländer kanske?