Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2558 ggr
mandyelisabeth
0

Skäller vid uppmärksamhet

Hej igen! Min valp har nu varit hos oss i två veckor… Och han skäller aldrig, men efter ett par dagar så började han skälla när han är på bus humör och vill ha uppmärksamhet ? Han skälller ända tills man ger honom en leksak….. Och jag undrar hur jag skall få detta att sluta? Det är inte trevligt när han kollar på mig och bara skäller….. Jag vill att det ska upphöra snarast, då vi inte vill ha en skällig valp för då är risken att han skäller när han blir äldre också :/

Kram

Maja2
0

Lär honom att du sätter igång lek, och avslutar lek.  Med andra ord, inbjud honom till lek och lek mycket med honom, men avbryt åxå leken och visa att ni nu  lekt klart.  Ge honom ingen leksak hur länge han än skäller, ge honom ingen ögonkontakt heller.

mandyelisabeth
0

Tack! Skall försöka tänka på det ;)

[Doglovers]
0

Glöm inte bort bara att din hund använder skallet för att "prata"Skrattande

För vem vill ha en stum hundObestämd som aldrig säger någonting.

Men om du följer rådet som #1 ger, så blir det nog bättre med tiden.

Lycka till med din valpSkrattande

[Forest]
0

jag har en hund som pratar mycket vid bus, även annars med om hon vill något bla nödig. Så just busskall o morrprat är rätt nartuligt :) Men jag har gjort som 1 börjar leken o avslutar :)

mandyelisabeth
0

Det har redan gått bättre.. för nu tack vare era råd så ignorerar jag honom när han blir för vild och skäller, morrar osv åt mig. Och han inser ganska snabbt att leken är över. Ja ska fortsätta jobba på det och med tiden så blir de nog bättre!

Och ja , ingen vill ha en stum hund ;) Men inte för skällig heller ;)