Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2513 ggr
frosthsmalin
0

berger des pyreenes a face rase

Just den rasen har jag fastnat för. Tror ni att den passar in på mig ? Jag är en tolv årig tjej som brinner för hundar. Jag har hundvana. har en rhodesian ridgeback sen innan. Jag går i skolan som längst 6 h. Jag är intresserad av agility o freestyle. Jag bor på landet på en gård. Vi funderar på att skaffa får. enligt läkaren har jag en liten allergi för hundar, fast den har jag aldrig känt. Jag hhar också en familj som inte vill ha en hund som hårar hela tiden. Och som inte behöver SÅ mycket päls vård. Så, tror ni rasen passar mig?:)

/ Frosthsmalin :-) ♥

[Nalle-]
0

Min farbror har den korthåriga varianten, face race, en underbar hund! Men de behöver förstås mycket aktivering. Hur mycket tid har du tänkt lägga ner på hunden? :) De fäller inte särskilt mycket alls.

[Malin3033]
0

Det är en otroligt speciell hund som kräver MYCKET! En annan nackdel är att det finns väldigt liten rasbredd så inaveln är hög samt så har de problem med HD. Jag var själv inne på rasen och skulle då importera men det slutade med att jag backade ur för jag visste inte om jag var beredd på denna speciella lilla hund! Och hårar, de gör dem. Men du är ju van med ridgeback som lär håra mer. Kollat på sheltien?

frosthsmalin
0

1# Hur mycket tid jag har tänkt lägga? Jag är väldigt intresserad av agility o även freestyle. Men jag vet ingenstans där man kan träna freestyle i närheten av där jag bor. Agility däremot har jag möjlighet till. Jag hade tänkt cykla o springa mycket också. Bra för både mig o hunden! ;)

2# Jag är som sagt tolv år och får inte bestämma själv och sådär vilken hundras jag vill ha. Mina föräldrar gillar inte riktigt shetland sheepdogs (?) men ja, jag har funderat på sheltien. Jag tycker det verkar vara en härlig hund! Men nej , dem tyckte även att den hade för mycket päls.

/ Frosthsmalin :-) ♥

Eywa
0

Tycker du ska ha en Pudel. Passar precis alla dina krav. Är smidiga i kroppen, snabba och lättlärda. Så dom passar mycket bra till både agility och freestyle. Du kan dessutom träna freestyle överallt. Behövs inga kurser eller lokaler/material om du inte ska tävla (?). Finns massa info och videos på internet.

Dessutom som fäller en Pudel ingenting.

Eywa
0

Just det, om du rakar ner en Pudel slipper du all pälsvård. Inte så krångligt.