lös i magen
hej, min valp har blivit lös i magen, vet inte om det är farligt eller ska man bara vänta ut det?
det började imorse.. det finns en liiiten chans att han kan ha ätit rönnbär /körsbärskärnor (inte många utan bara nån enstaka, jag har försökt ha stenkoll då grannen har såna träd och det blåser över massa hit hela tiden….)
men nu har han bajsat löst hela dagen, vet inte om det beror på något konstigt han fått i sej eller kan det va nåt annat ?
asså det är inte så att det rinner, men det är såpass löst att man knappt kan plocka upp det.

Då min hund är lös i magen så skippar jag fodret och ger istället a-fil blandat med morotspuré det brukar hjälpa.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
gör du det en hel dag eller bara för en måltid?

#2 Jag gör det 1-2 dagar så magen får tid att lugna sig och sedan börjar jag försiktigt med en halv portion av fodret för att se hur magen reagerar, funkar det bra så återgår jag till det normala igen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
okej.
han har även bajsat ut nånting som ser ut som slemklumpar, jag vet inte vad det var men det såg ut som nånting sånt. :/
Min valp var rejält magsjuk. Hon spydde och bajsade konstant, och nu sprutade det ur baken.. Hon var inte bara lös. Jag svälte henne då i 24 timmar, för att sen ge kokt ris och a - fil. (En dag) Nästa dag köpte jag fiskbullar i buljong och tog 1-2 stycken i, men hon gillade inte riset så vi körde a - fil + fiskbullar. I cirka 2 dagar. Sen började vi blanda i lite vanligt foder, samt minska på fil och fisk. Efter en vecka var hon som vanligt :)
Okej såhär gick de..
Vi var hos veten för ca 10-12 dagar sen, han skulle bli vaccinerad men dom ville inte för att han var så dålig i magen, så dom undersökte honom och kom fram till att han haft en liten inflammation i tarmarna, så han fick penicillin i 10 dagar och dietfoder i tio dagar, nu har de gått 12 dagar och vi har börjat blanda tillbaka hans gamla foder (jättelite bara) och han har slutat med pencillin.
Vad tror ni händer idag.. ? Jo han går o lägger massa diarre på hallgolvet… :(
tycker ni jag borde köpa de svindyra dietfodret och fortsätta med det? eftersom han var bra i magen då.. :/ om det inte beror på pencillinet då..
Usch va jobbigt det är :(
Rådfråga veterinären, Kanhända att han är såpass känslig i magen att det gamla fodret är att utesluta. Vad ger ni för foder nu?
#7 Hans "vanliga" mat, som han fått sen han var liten, är eukanuba puppy large breed.
Och veterinären sa att vi skulle köpa eukanuba veterinary diets puppy intestinal, och den har ju funkat bra för hans mage, förutom att den är rätt dyr då.. Men måste man så måste man :/
#8 , ja…. måste man så måste man. Finns det ett foder han funkar bra på, så köp det, även om det är dyrt. När han blir äldre kan det funka att byta, men kör på det som vet. rekommenderar tills vidare.
Hm, nu har han fått kokt kyckling och ris i två dagar.. han har bara bajsat en gång på två dagar, o det var helt senapsgult och gele-igt… :S blir väl att ringa veterinären då :/