Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1601 ggr
SLennartsson
0

Kissar revir. Tips?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och en kompis bor ihop och har varsin hanhund. 
Ingen av dom är kastrerad ännu och kissar revir lite överallt.
Dom är rumsrena annars, det är bara när dom är med varann som dom kissar revir. Hundarna är 16 månader respektive 22 månader. 
Vi ska testa med markeringsskydd på båda, men tänkte kolla om det är någon här inne som har något annat tips på hur man kan få markerandet att upphöra?

Tack på förhand. :)

Zebben
0

Hur länge har hundarna bott ihop? Hur länge har de markerat? När markerar de? Kissar de över varandras markeringar?

DinJejja
0

Jag är ägare till ena hunden.

Dom har bott ihop i ca 2 månader och revirkissandet började på en gång. Men dom revirmarkerade även när vi inte bodde ihop, alltså när vi besökte varandra.

Ja någon börjat att markera, så kommer den andra och går efter så kommer den andra markerar på samma ställe igen. Och så håller dom på.

Även fast man tvättar efter första skvättet, så kommer dom och markerar igen.

Man kan tillexemepl inte ställe en väska eller påse på golvet utan att dom markerar på den.

fayefaye
0

Min hund markerade inne i en peroiod, fast inte hemma, bara hos andra. Satte på honom sånt där markeringsskydd när vi var på besök hos folk och han slutade efter det. Vi hade det på honom nån månad kanske, sen kunde vi ta av det. Det händer fortfarande ibland på nya ställen (han är 1,5år nu) men inte på långt när lika ofta som förut.