islänsk fårhund | valp
Jätte söt! Grattis till valpen
Vad menar du med "saker man kan göra"? Menar du leksaker då eller?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jätte söt valp!
Grattis :)
Undrar också vad du menar med "saker man kan göra". Antar att du menar leksaker och kanske tränining? Låt valpen bo in sig i några dagar, sen kan du ju börja leka fram lite sitt och sånt lätt till att börja med. Ju tidigare man börjar med lydnad desta bättre. Men tänk på att det ska vara JÄTTE kul med lydnad, gör valpen fel så säg ingenting, utan börja bara om från början igen :)
Sötizz! Grattis….
Hade en kvinna i samma stall som mig, som också hade en islänsk fårhund. Riktigt trevlig hund!!
Grattis himmla söt liten valp :)
Tack alla :)
Ja, jag menar saker som lekar saker inom lydnad m.m.
Jag har lärt han sitt, ligg, rulla runt, kryp och ligga på sidan övar vi med fortfarnade så man kan använda det när man t.ex klipper klor eller något sådant.
Han var i veckan till vetrinären och vaccinerades efter som han är 12v. men nu tror jag det är dags för en mjölktand att försvinna, han blöder lite där.
Läste någon stans att det var helt normalt att de gör de, eller??
bjuder på ny bild på lill killen :)
bara längtar tills öronen står helt upp, dom är uppe ibland!!
//Sanna Sohlman
Själv skulle jag vänta med att träna kryp, eftersom det faktiskt sliter på kroppen. Lek mycket med valpen, skapa en bra relation, DET är vad jag anser är viktigast under valptiden :)
Klart jag leker mycket, han har massor av sorters leksaker!
Och vi är ute med han ofta. När jag är ute släpper jag han på en gammal fotbollsplan så han även får springa av sig och busa
Men just islänsk fårhund är speciella för det är ju en vallare som vallar
med skallet, så det är något vi har som utmaning.
Vi har funderat på när han blivit äldra att skälla som belöning för de hade uppfödaren gjort och fungerat bra.
Men det är förstås knepigt med de där och få han skälla..
//Sanna Sohlman
När jag säger Lek, så menar jag utan leksaker, använd dig själv :)
Isländsk fårhund jag jag inte mycket koll på. Till vad är de avlade?
lekar med mig och valpen gör man ju också 
Det är avlade till vallning
//Sanna Sohlman
Vad vallar man? Har ni skaffat den för att valla, isåfall vad? Söt var han i alla fall :)
undvik kryp säger jag med. Väldigt söt liten valp :)
Nej vi skaffa inte den på grund av vallandet.
Men det kanske kan bli så om min praktikplats skaffar nya får.
Hade tänkt mig agility
Vi har en stor tomt som jag kan träna på och går på REAL gymnasiet inrikting hund, så kommer ta med honom på mycket träning.
//Sanna Sohlman