Imorgon! Hur få bort sladdar?
Hej på er! Imorgon hämtar jag min efterlängtade lilla Staffevalp och jag är så förväntansfull!
Idag springer jag omkring hemma och bara fixar och ställer iordning, men jag har ett problem. Hur ska jag göra för att gömma och få bort alla sladdar? Det är rent ut sagt omöjligt här hemma. Jag kan inte heller gömma undan alla skor som står i våran hall med anledning av att vi har så himla mycket skor hemma som vi använder. Blir det helt enkelt så att jag alltid får ha koll på valpen och se till att den inte biter på sladdar och skor eller har ni något annat bra tips? :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Kompostgaller runt skorna 
vi har haft 4 busiga hundvalpar som jag kommer ihåg. vi har inte så mycket sladdar på nedervåningen, bakom tv bordet är alla sladdar till den samlade så de kunde inte komma åt där.
däremot ät senaste collievalpen upp dvd sladden i mitt rum när hon sov med mig.. märkte det inte förrens jag satte i kontakten, undrade varför dvdn inte funkade och drog handen igenom kabeln för att se ifall den var glapp. fick en liten stöt..
skor har de ätit på, men vi har fokuserat på att ha skorna uppe på skohyllor och inte nere på golvet. visst blir man arg när man hittar valpen med före detta skon men i dens ögon är det ju bara en rolig tuggsak så man kan inte riktigt skälla på den.
att alltid ha koll på valpen blir nog rätt klurigt.. du kan ju inte stirra på den hela tiden, och de har en förmåga att hitta på bus på väldigt kort tid.
det enda som jag kan tipsa om är att om du ska iväg på en kortare tur o ingen e hemma, stäng in valpen i ett rum där det inte finns skor och farliga saker som strömkablar.
och såklart, ge hunden en massa leksaker. inte bara ett pipben utan andra saker att vandalisera. om du finner valpen bita på något olämpligt, ta tyst bort saken och lägg dit en av valpens leksaker istället.
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Jag har inte tagit bort något där vår valp vistas, skriver jag med risk för att bli skälld på, men jag är av den sorten att jag tycker att man ska kunna ha allt som det brukar och inte ändra på massor, för att sedan helt plötsligt gå tillbaka till något som blir ovant för hunden, och då säkert också intressant. Vår valp, 10 veckor idag, har varit på en sladd en gång och då nöp jag till honom lite och gav honom en bitleksak att bita på, berömde, och så var det bra med det.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se
#3 fast handlar det om sladdar så är det nog lite mer seriöst, för det var inte en jätteliten stöt jag fick av dvd sladden. jag ser det bara som tur att den inte var i när hon bet på den…så då är det nog bättre att ändra för säkerheten och sedan när hunden är äldre och det inte kliar i mjökltänderna längre, fixa om det igen för hemmets snygga sida istället för mer praktiska.
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Gällande sladdar så brukar det finnas vissa "rör" som man kan gömma sladdarna i. Vi har tur och har alla våra sladdar bakom diverse möbler redan.
Blir spännande att se bilder på underverket. 
Jag har spikat mina sladdar längs med listerna så gott det går. (Med sladdhållarspikar.) Försöker också linda ihop för långa sladdar så att de inte ska sticka fram.
Till skorna köpte jag IKEAs skoskåp Bissa förra veckan. Det bästa jag gjort på länge! Det var lite pilligt att sätta ihop, men hallen ser mycket prydligare ut nu och skorna som på något magiskt vis vandrar ut i hela lägenheten när jag inte är hemma står kvar där jag lämnade de. Det kostade ca 250kr och går i åtta par låga skor.
Då vi har surroundljud färstärkare mm kan man tänka sig att det är mycket kablar vid tvn. Vi satte kompostgaller på sidorna av tv, sladdgömmor sattes oxå. Sen var det bara att sätta alla på plats hatar verkligen kablar så för mig var det skönt att få valp för då fick min man lite fart att ta undan dom. Vid skor kan man ha kompostgaller för hallen så valpen inte är där när man inte ser. Valpar är snabba men jag tycker oxå man ska kunna koppla av o kunna göra annat i hemmet utan att kolla valpen oxå :) Lycka till o glöm inte missa oss bilder sen oxå samt hur allt gått :)
Tack för alla era svar! :)
Jag har gömt alla sladdar så gott det går nu, och satt kompostgaller runt skorna i hallen, så jag hoppas innerligt att jag inte missat något viktigt. Vissa sladdar går bara inte att gömma, så jag får helt enkelt ha stenkoll när han är i närheten av dem.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Jag röjde bort en massa onödiga sladdar innan jag fick hem min valp. :) Jag tog bort så många fönsterlampor som möjligt, och även andra saker som kanske inte användes så ofta som radion, skarvsladdar, mm.. Om du har många leksaker framme så är det nog inte lika stor chans att valpen börjar leka med sladdarna. Det är väl mest bakom tv-n som man har en massa sladdar som måste röjas bort. Jag tex tog en skarvsladd och satte in i tvhyllan sen tejpade jag fast en kartongbit på baksidan så att det inte gick att komma åt trasslet i hyllan. I mitt sovrum så drog jag ur alla sladdar utom sänglampan, som jag drog ut när jag släckte den på kvällen ifall att min valp skulle vakna mitt i natten och vara på bushumör. :p Om du har sladdar som måste vara kvar där de är så kanske du kan spika eller tejpa fast dem på väggen så att de inte går att tugga på.