Frågor om Papillon
Hej!
Jag har intresserat mig mkt för rasen Papillon och har läst på mkt och pratat med några uppfödare om rasen på Hundmässan i Älvsjö som var i lördags och i söndags, men jag vill veta mer om rasen. Även gått in på Papillonringen men inte fått svar på allt…
Ni får gärna svara på dessa frågor:
1.Hur ofta ska man bada den?
2. Man behöver väl inte klippa pälsen?
3. Gillar dom att bada? (vet att alla hundar har olika personligheter när det gäller bad, men jag vill veta om dom gillar det allmänt)
4. Hur ser eran pälsvård för hunden ut dagligen/månaden?
Och kan inte ni berätta om era Papilloner?
Om temperament om vad som är rastypiskt för rasen och sånt, va dom gillar och inte gillar, hur tåliga är dom med barn och sånt
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
1. Inte ofta. När den är skitig helt enkelt.
2. Nej man behöver inte, beror på om den får tovor osv.
3. Nja inte dem jag har träffat
4. Borstning några dagar/vecka
Har ingen egen men känner några som har :)
Upplever dem som livliga och relativt skälliga.
Gillar fart och fläkt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Tack! :)
Mvh Sarah
jag hae ingen egen papillo men som 1# säger de är rätt skälliga alla jag har träffat har skällt och skällt så högt
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
okej
Mvh Sarah
Jag har inte heller någon (sorry, ännu en utan "riktig" erfarenhet ;)
Men jag upplever dom inte alls osm skälliga. De jag har träffat på har varit tysta men livliga och underbart frammåt. Väldigt sällskapssjuka :)
#5 Va kul att höra!!!!
Låter bra med livliga vill syssla med agillity (som #1 oxå sa asså livliga) och sällskapssjuka låter också suveränt! dom papillon jag träffade på mässan var hur gulliga och snälla som helst, den ena var på ett sånt bushumör så vi körde lite dragkamp
Men jag vill veta mer, även från ni som har papillon och inte har.
Mvh Sarah

1.Hur ofta ska man bada den?
Pälsen är av en typ som inte drar åt sig smuts. Mina kan springa på en ny klippt gräsmatta och vara helt grön i pälsen för att någon timme senare vara vit som snö igen. Jag badar bara min inför utställning.
2. Man behöver väl inte klippa pälsen?
Nej men att hålla efter tassarna och runt könsorganen bör man göra.
3. Gillar dom att bada? (vet att alla hundar har olika personligheter när det gäller bad, men jag vill veta om dom gillar det allmänt)
En del älskar det medans andra gärna tittar på några gånger innan dom bestämmer sig för att prova.
4. Hur ser eran pälsvård för hunden ut dagligen/månaden?
Man kammar en papillon med stålkam absolut inte karda eller borste! Jag håller koll bakom öronen, svansen och "byxorna" annars så kammar jag igenom varannan vecka ungefär.
Läs gärna min blogg om du vill veta mer om rasen eller kommer på fler frågor som du vill ha svar på: Livet med papillon
#7 Tack så jättemycket för svaret ska kolla på bloggen genast!! 
Mvh Sarah
#7 Bloggen var jättefin!! :) Den ska jag läsa jätteofta!
Mvh Sarah

#9 tack så mycket :)
Nu har jag visserligen bara en papillonvalp men min uppfödare gav mig jättebra tips om pälsvården.
den har som nåhgon annan skrev en päls som stöter bort smuts lätt och hon borstar sina hundar typ en gång i veckan vare sig det behövs eller inte, det är ju ett bra sätt att få kommunikation och umgås med sina hundar =) annars behövs bara vid behov.
hon använder espree's shampoo och balsam produkter, minns inte vad dom hette nu men det gjorde hennes pappisars päls väldigt fin
Min kompis farmor har en papillon. Han är jättelivlig och skuttig och skäller så fort det plingar på dörren.
Har sett flera papillon på stan och sånt och de är väldigt uppmärksamma på ägaren och rena livsnjutare. 
#11 Tack för tipsen 
#12 Va roligt att höra 
Mvh Sarah