Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 886 ggr
[Hanzi_91]
0

Orolig för ulltussen

Hej!

Passade mina föräldrars 3-åriga schi tzu i somras och han kräktes galla nästan varje dag. Han vägrade äta sin egna mat så jag la ner rätt mycket pengar på att köpa annan hundmat och se om han tyckte om det bättre, men han vägrade. När jag och sambon satt och åt satt han och tiggde jättemycket. Mamma och pappa har lärt honom att äta människomat och tycker det är okej att han tar med en smörgås i munnen och sätter sig på deras säng och äter eller mattan i vardagsrummet. Han är annars en väldigt lugn och fin hund när det gäller att träffa andra hundar, han har varit hemma hos oss nu och träffat min 4 månader gamla valp och betett sig väldigt vuxet och fint. Men är orolig för han kräks ofta och jag är orolig för hans hälsa. Han är en jättefin liten ulltuss… Är det för sent att göra något nu? Har ni något tips?

Karmatarerskanise
0

Dina föräldrar borde ta kräkandet på allvar och gå till en veterinär.

Maja2
0

Håller helt med Hera, dina föräldrar, bryr de sig inte eller?  Även om det inte skulle vara farligt, så bör man kolla upp när hunden inte mår bra. Att hunden kräks ofta kan bero på en hel del saker. Kräks han mest på morgonen, eller kan det vara närsomhelst under dagen? 

Att ge sin hund människomat BEHÖVER inte vara katastof, FÖRUTSATT att man vet vad man gör, dvs har koll på att hunden får i sig det den behöver. Människor äter ju olika kost, så det är ju svårt att veta utifrån det, vad den egentligen äter.

[Forest]
0

Håller oxå med Hera, kan oxå vara att han är allergisk för något de ger?

[Hanzi_91]
0

Jag har sagt åt dem flera gånger att ta honom till veterinär, men de bara vägrarRynkar på näsan de säger att han inte är konstig i övrigt, och det är han väl inte såsom jag märker heller, men han måste ju få i sig mat så han orkar. Kan inte jag ta honom till veterinären tror ni? Även fast jag inte står som ägare?

Maja2
1

#4 Det är inte DU som ska ha dåligt samvete och må dåligt, det hoppas jag att du förstår.

Ring en veterinär och rådfråga till att börja med. Det är mitt tips. Och du…. DU bryr dig….   DET är bra :)