Funderingar för morgondagen.
Imorgon ska jag till uppföddaren men den 4 mån gammla tiken.
Nu så är det så att jag är lite förvirrad om det hela… det står både fodervärd och halvfoder hos henne ? Så jag vet inte riktigt vad det är.
Min sambo som skulle köpa en hund åt mig i julklapp
har råkat komma tillbaka till barndomen så han har köpt lego för 2500 kr av de pengarna till huden….
Så är inte hundra hur detta kommer gå… men jag vill helst bli fodervärd då jag känner att jag får mer kontakt under en längre tid än halvfoder.
Jag undrar vad jag skulle kunna göra för att övertalla henne om helfoder om hon vill ha halvfoder?
Jag är så nervös så jag börjar lätt att bara babla.. så måste verkligen tänka igenom allt nog !
Ska skriva ner lite saker i kväll som jag inte får glömma tänkte jag.
Vill hon ha den på halvfoder tror jag inte du kan övertala henne till något annat. Har ni inte kommit överens om vilket som gäller?
Ganska oansvarigt av din pojkvän att köpa annat för pengarna.Kommer han då kunna ha pengar till hunden och dess kostnader framöver? Eller kommer han "råka" slösa bort mer pengar?
Det är de jag inte riktigt vet för de tänker jag diskutera imorgon då jag inte är 100% säker.
Han skulle bara betala för hunden inte för hundens andra kostnader, det ska jag göra då det blir min hund.
Vad är det som hindrar att ni har kontakt även om du inte är fodervärd?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Okey. Jag känner ju att jag hade velat ha det klart för mig INNAN jag åker och tittar på en hund. Kul att träffa hunden om det nu blir så att ni inte har råd för att killen slösade bort pengarna.
VArför inte ringa och kolla redan nu?
Nee men av folk som jag har kännt så blir det inte på samma sätt.. tydligen
#5 Och folk säger även tvärtom att det inte lett till mer kontakt för att de varit fodervärd, utan tvärtom.. Gå inte efter vad detta "folk" säger utan satsa på att hitta en uppfödare du (för att använda ett uttjatat uttryck) klickar med. Någon du på en gång känner inger förtroende och som du får god kontakt med. Var på en gång rak med att du vill ha tätare kontakt.
De flesta seriösa uppfödare tycker det är självklart att hålla kontakt med sina valpköpare (och inte alls bara fodervärdar) och finns gärna där för diverse frågor man har valpens liv ut.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar