Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1650 ggr
Nali
0

Vad tycker ni om detta?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13984132.ab

jag blir så otroligt sur! Dels förstår jag ju dom men det känns som att man bara vill ta hem alla så de slipper dö! :(

mejamylove
0

ja skulle oxå protestera som de där aktivisterna!!! hatar allt som skadar andra fast de är deras eget fel från början!

Nali
0

Sant, hade jag inte gått i skolan hade jag nog tagit emot alla och försökt adoptera dem vidare. Hoppas något djurhem kan ta emot dem.

Loveradio
0

Hade jag all tid i världen och alla pengar i världen så skulle jag rädda alla hundar och ge dom en fristad.

Tycker så synd om hundarna.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Surina]
0

Fyfan detta är hemskt! Skämms att de som en gång ägde nån av de där hundarna bara struntade i dem!

Nu ska de få lida för att de finns människor som inte har så mycket innaför panbenet!

Detta är ju som det i detta i Japan

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13848993.ab

Att det ska behövara vara såhär! Man blir så ledsen! De är liv också! De skulle bli ett jävla liv om man skulle göra så mot människor som inte hade nått hem…

PetraKarin
0

Problemet måste tas tag i på något sätt och de går inte att hitta ett hem åt alla dessa hundar. Särskilt inte som många utav dom är sjuka och/eller omöjliga att ha som sällskapshundar.

Så jag förstår att massavlivning är ett alternativ.

MEN, det finns humana sätt att avliva djur på. Förgiftning, svält och plågsamt våld är på inget sätt okej.

lambero
0

Så länge det finns hemlösa hundar i mängder så kommer det bara att bli ännu fler. Jag skulle kunna tro att det är närmast omöjligt att hitta hem till allihopa.

En avlivad hund lider inte medan en hemlös hund kan svälta, bli skadad, överkörd etc. Så jag kan väl tycka att det verkar som den enda lösningen på något som uppenbarligen är ett problem.

Givetvis så vore det optimala att situationen aldrig hade uppstått, men nu är det ett faktum och hellre att hundarna blir avlivade på ett snyggt sätt än att de ska bli ihjälslagna på gatan eller liknande..

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

mejamylove
0

hoppas ja med o ja hade typ gjort smma sak om ja hade pengar o heller inte gick i skolan:( i rumänien tror ja de inte finns så mkt djurhem :(
men man kan ju alltid hoppas, ja tycker att man aldrig borde låtit de gå för långt, att man skulle tagit in några hundar i taget o kastrera o adoptera bort!!

o dräktiga tikar kunde ju nån fosterfamilj ta hand om medans man letar efter permanent hem!

ja e emot dehär på alla sett o vis! o dom har bara sig själva att skylla men dom låter det gå ut över de stackars djuren.

och när dom nämnde de där med att vildhundar hade bitit ihjäl vissa människor, så blir dom straffade till döden men om en människa hade gjort det hade den personen bara fått sitta i fängelse!

människor o hundar e inte samma art men borde behandlas lika respektfullt!!

mejamylove
0

mitt inlägg e menat till #2 glömde bort o skriva de bara