Tips på bra dammsugare.
Eftersom min dammsugare smälte behöver jag köpa en ny, är trött på att borsta och sopa för hand och får panik i alla affärer med dammsugare. Det finns för många olika modeller!
Men nu insåg jag att det bästa stället att kolla efter tips är här!
Jag skulle så gärna vilja veta vilken dammsugare ni har, och hur bra den är. Rekommenderar ni den? Ni har ju säkerligen lika stora mängder skräp som behöver dammsugas upp, som jag har!
Hundhår, grus, löv, toa-lätt från råttornas bur och sönderrivna pappersbitar och allehanda ting är det jag mest behöver dammsugaren till, och jag funderade ett tag på att köpa en såndär grovdammsugare som även kan hantera fuktiga saker så man slipper hålla koll på fuktighetsnivån på de saker som ska städas bort.
Men ja, ljudnivån är jag lite rädd för- den ska tydligen vara hög med sådana dammsugare.
Någon som har tips på mycket bra dammsugare? Jag vore fasligt tacksam!
http://www.bäst-i-test.se/Dammsugare där spana där o se hur bra vissa är.
Tack för länken, hade dock hoppas på andra tips av användare. Tester i all ära, men ingen ger så bra vägledning som någon som använder produkten regelbundet. :)
Jag har den Electrolux som är bäst i test och den är super. Tar varenda litet hårstrå. Med två katter och två hundar så blir det en del päls
Vi har precis som #3 också en Electrolux och den tycker jag fungerar jättebra. Vi dammsuger nästan varje dag eftersom det även hos oss blir en hel del smuts o päls m.m då vi har två hundar,en katt och en iller.
Jag har Electrolux UltraSilencer.
Tycker den är jättebra! Den suger bra och man kan ändra om med olika munstycken och så och komma åt bra överallt. Plus att den inte låter så förjordans illa!
Vi dammsuger ofta, varje eller varannan dag, och denna har då hållt bra i två år nu.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag har en precis som de andra en Electrolux. ;) Twinclean heter den och den är super, dock så kanske den låter lite för högt.. Man kan välja mellan två sugkrafter och alla knappar sitter på handtaget. Den har ett munstycke som är mer anpassat för mattor och den tar upp hårstrån, små tygbitar som sitter fast i mattan och allt annat skit. Man behöver ingen påse heller så man tömmer den bara direkt i papperskorgen efteråt.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg