Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 5271 ggr
KvirrZ
0

OT- Era andra djur

De flesta här inne har ju hund, men vad har ni för andra djur?

Lägg nu in bilder på era andra djur och kanske en liten beskrivning av dom Glad

- Mvh Emma

KvirrZ
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är familjens 2 katter och mina 2 kaniner Glad

Den randiga katter heter Siri och den röda heter Svante. 
Fiffi är den fluffiga kaninen, hon är en dåligt pälsad teddyvädur, hon är mamma till två kullar.
Isac är hennes svans, han avgudar henne.

- Mvh Emma

Fridaaaa
1

Har:

• 1 hund
  • 2 katter
  • 4 marsvin
  • 5 kaniner
  • 7 höns & 1 tupp

Ni kan se dem på min hemsida: www.minaunderbaradjur.weebly.com

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zoolatri
1

Förutom hundarna bor här en cornish rex som heter Dita.

När vi flyttar till huset komemr mina två getter flytta dit, de är kvar hos uppfödaren än så länge, Dagmar och Hildur heter dom.

Sedan har jag två akvarium oxå, i det stora på 240 l har jag labyrintfiskar och äppelsnäckor. I det lilla på 54 l bor det körsbärsräkor och dalmatinerplatys.

zoolatri
1

Måste ju visa Ditten oxå:)

KvirrZ
0

#3 Åh, vad kul med getter! En kompis till mig har också två :)

- Mvh Emma

Workingdog
1

Får väl dra det lite kortfattat ;) en beskrivning av alla djuren lär ingen vilja läsa ;)

Börjar väl med kaninerna.

Har för tillfället 6 kaniner här hemma, varav en är till salu.

Först ut är Sherlocks Natteld, även kallad Flamman. En vädurskorsning på ca 1 år. Min första hoppkanin som ligger mig varmt om hjärtat! En tjej med en vilja av stål men samtidigt tyr sig väldigt till mig!

Sen har vi Tribe's Snöängel " Yawa " Som är min ängel! Min översociala lilla skit. Alltid först vid burdörren, hänger sig ut ur buren och ska alltid ha uppmärksamhet. En tjej jag aldrig någonsin kommer att släppa ifrån mig!

Pajarito's Let It Ride, även kallad Quil är en harkorsning på 1 år. En social liten hare som nu är kastrerad och bor tillsammans med min näst yngsta tjej. Han är hur go som helst och skulle aldrig göra en fluga förnär!

Friscos Battersea Park "Sea" är en liten tjej på 5 månader som bor tillsammans med Quil är en liten försiktig tjej som ändå är nyfiken och växer för fullt!

Och så minstingen här hemma! Miss Pinky's One Night Ballet "Knas"
Han är en galen liten sak som alltid ska ha något att göra, han äter på allt och alla förutom mig! Han blir snart 4 månader och får du debutera vilket jag längtar till då han har sååå mycket fart!

Och så tillsalu har jag UlaNea's Sunny Holiday, en lejonhuvad tjej på 1 ½ år. Stor vilja och komplicerad beskriver henne bäst!

Ja det var kaninerna, sen har vi 3 undulater och x antal möss, vet inte riktigt hur många vi har just nu då vi har några kullar och så! Men av alla möss så är 4 st mina :)

På bilden är det Yawa som hoppar :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Anibaz
1

Hos oss bor även två katter, varav den ena är min och den andra pappas.

Min är en hona, birma/norsk skogkatt.
Pappas är en tvättäkta bonnkatt.

På bilden är min lilla skrutta Glad

Loveradio
0

Min katt Theodor (Teddy), världens snällaste och underbaraste katt. Familjen har haft honom i 8 år och jag har alltså vuxit upp med honom. Han och jag har en väldigt unik relation. Det är som att vi förstår varandra på nått sätt. Svårt att förklara. Kommer nog aldrig ha den relationen till nån annan katt jag skaffar.

Dock när mina föräldrar skiljde sig så visste vi inte riktigt vad vi skulle göra med honom eftersom han var så van vid att kunna gå ut och in hur han ville (vi bodde på landet). Och han hade vuxit upp så. Så vi försökte ha honom hos min pappa i hans lägenhet. Men han trivdes inte alls som innekatt även fast jag gick ut med honom i sele flera gånger om dagen så funkade det helt enkelt inte. Han ville bara ut. Så han fick flytta till min faster som bor på landet (nån timme ifrån mig) och där får han gå ut och in hur han vill :)

Men jag saknar honom så otroligt mycket. Sörjer honom som om han vore död. Trodde aldrig att jag kunde känna så för en katt eftersom jag alltid varit mer hundmänniska. Han är verkligen en familjemedlem. Även fast jag vet att han har det bra, så önskar jag egentligen att jag hade honom i min lägenhet som innekatt, men det vore själviskt…

Usch vad känslosam man blir av att skriva detta *snyft*. Men jag älskar verkligen den katten nått så otroligt. Kommer gråta ihjäl mig när han dör.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Viccan92
0

Förutom Tintin har jag även 5st kaniner. Två dvärgvädur hanar, en kastrerad fransk vädur, en holländare hona och en hane. Ska börja avla på holländare till våren. Sen har jag även två dvärgvädur syskon på inackodering till i sommar.

Har även just nu 7st katter hemma varav två är mina. Det är två kattungar på 9veckor. Sedan mina är Luke 5 och Blixt 1. Sedan finns även Albin 2, Sotis 2 och Dixi 1.

Sen har även mina pappa några höns. Tror det är fem stycken men är inte säker. Han får hålla efter dem själv.

På bilden är Luke. Min lilla bebis. Brukar inte kalla djuren för mina bebisar eller behandla dem som det men han är min bebis.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

jollycox
0

Jag har
två katter: Simba, 8 år, svartvit och Nino, 2 år, vit.
en guldhamster: Dobby, 17 veckor, dove dominant spot långhårig.

Simba och Nino är varandras motsatser. Simba är mer som en hund, hoppar inte upp på allt, petar inte ner saker som står på bord/skåp, tjuvar inte garnnystan, osv. allt detta gör Nino. :P
Dobby gillar att sitta i handen och bli klappad, men bara en stund, sen vill han ner i rasthagen.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Cockerspaniel
0

Förutom hunden Lissie så har jag katterna: (till vänster) Akrelei"Aca", Malin och Dooleys längst ner (vet bilden är väldigt utdragen!)

[Highonbluetomorrows]
0

Finaste missen <3.

Blandras mellan perser och bondkatt/skogkatt. Min lilla ulltott :).

Liingefors
0

Jag har en hund men även 2 råttor :D

Sen har min familj 2 katter och min syster har en hamster.

Jasper när han va liten :D

Arrowhead
0

Dom flesta verkar ha katter här oxå, jag saknar katterna vi hade ^^
Nu har vi Albin - skäggagam
Angel(Ninis) - holländsk kanin typ
Lucy(Lusen) - tamråtta
Lexie - tamråtta
Bailey - tamråtta
Inoo - tamråtta

Bilder på alla kmr senare om ni vill? :)

Lilllens
0

Mitt Amerikanska varmblod Bobby, 11 år :)) Världens snällaste och finaste häst!

amela87
0

Förutom min valp så har jag en långhårig,hamster hane vid namn Vivaldi :)

Loveradio
0

#16 Så söt Glad ser ut som en igelkott på den bilden

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Magrat
0

Att jag inte såg den här tråden innan.

I vårt hem finns förutom vår fina zoitös även två huskatter vid namn Elmer och Spencer. Skälet till de namnen? Ge för guds skull inte djuren arbetsnamn i väntan på att hämta hem dem!

Två bröder som jag hämtade hem från djurhemmet den femte april 2010, det är och förblir i alla fall den bästa dagen i mitt liv. Bakgrundsmässigt visste man väl inte så mer än att en hemlös katta fick sex ungar, kattan och deras kullsyskon slogs ihjäl av en gubbe som minsann inte skulle ha dumma skadedjur i sitt vedskjul, men mina två smet in hos snäll tant via hennes balkong och från där vidare till djurhemmet.

Misstänker att de nu är mellan 2 - 2½ år gamla och lever nu som lyckliga innekatter. För att vara bröder är de verkligen som natt och dag. Elmer ska vara överallt och speciellt  ska han vara i mattes knä. Det trodde jag inte när jag fick hem två så otroligt skygga killar. Spencer är den med integritet i alla fall. Man ska väl egentligen inte säga sådant men av alla våra djur här hemma är Elmer verkligen min högst älskade, ni vet när man ibland bara klickar med en speciell individ.

Spencer är speciell han också, men han har blivit en husses katt sen vi flyttade ihop (trots att han protestkissade påhans skor och byxor första gången min sambo sover över hos mig).

Först ut på bild är Elmer

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Magrat
0

Och så Spencer

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Royalz
0

Här hemma bort det förutom 1 hund;

1st katt

1st guldhamster

15st marsvin + 4 ungar

Hanna Andersson
0

Har två katter oxå. Den ena är Izor av rasen Norsk skogkatt.

Fart och fläkt här hemma då han försöker få igång "gamlingarna".

Utställningar springer vi på så ofta som det går.

Hanna Andersson
0

Den andra är min underbara Gustav 7 år gammal. Bondkatt.

Han är prinsen/mannen i mitt liv. min stora kärlek. Han bara äter och sover och rör inte på sig mer än nödvändigt. Kan man lura till sig att matte bär så är det ett stort plus så man slipper gå själv. Leka. nja har en mus som jag går runt och bär på och pratar högt och tydligt om för resten av familjen hur duktig jag är. Detta brukar ske på kvällen när matte och husse ska sova. Men då jag är favorit så kommer jag undan med det =)

Katti
0

Jag har, förutom mina fyra hundar och för tillfället en valpkull, även uppfödning av birma-katter (har bara mor och dotter) och kaniner (ett 50-tal såhär års, fler på sommaren Skrattande.

Katti
0

Och kissarna!

Fridaaaa
0

#23 Är det du som har skullebo?! Haha visste jag inte, varit inne på din sida och kollat på dina ursöta kaniner :)

[Forest]
0

Vilka söta djur alla har förutom hundar :)

15 var verkligen en fin häst man ser hela snällheten i den hästen, fin bild var det oxå :)

Här bor det en långhårighamster hane, som heter Game Boy en väldigt söt liten hamster som jag ofta har med mig vid datorn o soffan. Han gillar att vara med än o se på skärmen/tvn :)

Sen bor även en galen kattunge här, Han heter Bamse röd liten söt katt. Foderallergi har han o får bara  äte foder utan fisk det inefattar oxå fiskolja=svårt o hitta torrfoder till honom. Men vi har löst det genom ge råkost o mjukmat. Båda dessa djuren är dotterns men givetvis hjälper man till med skötsel o den biten.

elinenglund
2

Förutom en hund så har jag 2 marsvin som heter Nelie och Flinga :)

De är av rasen CH-Teddy,flinga är 7 månader och Nellie 5 månader!

[Cissalie]
0

Jag har:

3 råttor, Narcissa, Thelma, Stella

3 gerbiler, Cayo, Måne, Frost

9 vandrande pinnar

thildatessie
0

Underbart med så mycket övriga djur!!

Jag har:

Hund, Stitch. Blandis mellan Jack Russel Terrier och Dandie Dinmont Terrier. Född hos min kompis. 5 år. Han bor hos min mamma och pappa nu då jag inte kan ha honom för att jag fortfarande går i skolan. Just nu är han hos mig i en vecka  :)

Skäggagam (Ödla) Bert ca 2 år, omplacering som hade det  hemskt i det förra hemmet med ett terrarie som han inte ens kunde sträka ut sig i. Nu har han ett jättestort passande för 3-4 st :)

4 st Marsvin. Bambi,Snövit, Thilda och Tessie. Thilda och Tessie är köpta i affär och Bambi och Snövit är omplaceringar. 3 st är ca 3 år och en är runt 2. Tyvärr har jag snart en gris mindre då en måste avlivas.

2 Gerbiler/ökenråttor. Mamma och dotter. Kommer ursprungligen från Visions uppfödning men blev omplacerade hit av privatpersoner.

2 Råttor. Pepsi och Soda :) runt ett halvår båda två. Ej syskon.

[Highonbluetomorrows]
0

#19, Spencer var ju himla snygg. Har en thing för röda katter (obviously)

Och #13, supermysig bild!

[Star-Di]
0

Har två katter. Huskatter.

Zvintos
0

Här hemma bor 7 andra djur:
* Bosse, dvärgvädur 4 år (flyttar snart).
* Froste, dvärgvädur 2 år (flyttar till Amela87 i januari).
* Ulva, dvärgvädur 7 månader.
* Arthur, guldhamster 1 år & 3 mån.
* Gawain, guldhamster 1 år och 3 mån (kullbror med Arthur).
* Brimer, guldhamster 9 månader (son till Arthur).
* Walle, kinesisk dvärghamster 6 månader.

Flyttar hit 2 nya kaniner inom en snar framtid.

Bazoka
1

Hej!

Min hund skrämmer inte mina övriga djur, och dem verkar inte bli skrämda av honom heller.

S jag har: 2 Katter, 17 kaniner,  1 hamster, 5 fiskar, 1 Marsvin, och vi har haft 3 hästar.

Lilllens
0

#26 Tack !

Jespersen
2

Jag har, utöver mina två hundar, fem tamråttor också :) Jag har haft alla möjliga djur när jag var yngre, bla. kaniner och marsvin och liknande.

Har dock kommit fram till att det är råttor och hundar jag inte klarar mig utan :) Jag provade ett år utan råttor innan jag skaffade flocken jag har nu, men jag saknade ihjäl mig. Det som fick mig att backa ifrån att skaffa fler är deras korta livslängd och många hälsoproblem :( Har man många i ungefär samma ålder så kommer det som en stor smäll sen när alla lämnar en. 
Men ja, det får väl vara värt det, för jag kan inte vara utan dom små liven :)

På bilden har vi Lillith som dricker saft ;) Dom tar upp det i händerna och dricker.

Jespersen
1

Måste bara lägga in en bild på en lite smidigare saftdrickare också. Villemo sitter som en liten fågel på kanten av glaset :)

russin
0

Jag har Lo-katten.

Här är kattan och lillhunden i full färd med att bråk-busa om vem som ska ha tygburen…..Flört Det ser värre ut än det är.

russin
0

Här är Lo-katten i helbildSkrattande

[Ronon-m]
0

Jag har två katter också förutom hundarna.

Dom är två pojkar som är kullsyskon på 3 år. Väldigt goa katter av rasen Devon Rex. :)

Tyson till vänster och Ronon till höger :)

[Nalle-]
0

Förutom Hugo har jag två underbara kaninhonor, Puzzel och Lova.

Puzzel är av rasen teddyvädur och är så väldigt go! 
Lova är en tokig dvärgvädur som är otroligt charmig.

Puzzel på bilden.

[Nalle-]
0

Lova Glad

SaraC
0

Gurra (Lill-Gustav, Kung Gustav)

3 år, HCL d 09 23

(Huskatt, långhår. Rödtigré med vitt.)

_Det här är verkligen en kung, han lever väl upp till namnet katthemmet gav honom. Får han inte sin mat när han vill gapar han på oss, får han inte gosa exakt när han vill lägger han sig tvärlång över tidningen man läser. Och så vidare.
_

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SaraC
0

Gottfrid

HCS n

(Huskatt, korthår. Svart.)

_En riktig galenskapare. Jag vete sjutton vad som kan ställa till mer oreda en Gottfrid. Han går oss alltid på neverna! I och med att han rymde och var borta i ungefär 2 veckor insåg vi ännu mer hur mycket vi behöver detta yrväder i vår familj.
_

Chilli10
0

Har bara en hund just nu :)

Hemma hos mamma bor katterna Rådis och Dobby. Vår tredje katt (som var äldst) hette Brådis, han dig vintern 2010. Hade även en Ragnar, han flyttade hem till oss frivilligt när ett stall i närheten stängdes och de lämnade kissen kvar. Han var hur go och kelig som helst men tyvärr lite elak mot våra andra katter. Så han fick ett nytt hem efter ca 2 år.

Hos pappa bor katterna Zigge, Ronja och numera även Slokis som de "adopterat".

Har haft 2 marsvin, ett 20-tal kaniner bla fansk vädur, dvärgvädur, hittekaniner fån polisen också. Flera hundar, sen har jag under flera års tid haft medryttarhästar.

Jag och sambon hade två dvärgpapegojor, de var riktiga clowner och hur söta som helst trots att de gapade en hel del. Tyvärr dog Yoshi förra året i oktober och i november skulle vi åka till Thailand, eftersom vi hade bestämt att köpa hund samt att vi inte hade tid att hitta en ny kompis till Budda sålde vi honom.. Saknar de små liven ibland :(

NathalieT
2

Jag har en liten guldhamster jag :) Hon heter Mimmi och hon är väldigt social och gillar att pussas, ja pussas ! Kyss

Missel
0

Här huserar även en huskatt vid namn Sylvester "Syl".

[aammE]
0

Har en kaninhane, ca 30 möss (+ 17 ungar) och två guldhamstrar. Glad Ska få en guldhamster till snart.

Wand
0

Jag har 3 guldhamstrar, 2 dvärghamstrar och 19 gerbiler. Skrattande

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Tess86]
0

#35 & #36 Gud vilka härliga bilder på dina råttor, speciellt den första på Lillith. Vilken härlig stil och vilken härlig färg på henne! Själv har jag haft två "omgångar" med råttor, först tre stycken och sedan fyra stycken som flyttade hem till mig när den sista råttan ur första omgången blev ensam. Jag saknar dem något otroligt ibland. Det jag inte saknar är hur lång tid det tog att städa den stora buren, hur det luktade hemma när den behövde städas och som du själv sa, alla sjukdomar och den korta livslängden (även om flera av mina i alla fall blev nära 4 år gamla och ingen blev under 3). Men vi kan inte ha råttor nu. För det första är min sambo lite allergisk mot dem och för det andra tror jag inte att vår hund skulle vara så snäll mot dem, och jag vill inte ha råttor om jag inte kan ha dem ute ur buren hela tiden när jag är hemma. Våra råttor var i soffan, på golvet i köket, på ett skrivbord när man satt och jobbade där eller någon annan stans, aldrig i buren, när vi var hemma. Det är en till jobbig sak med råttor, att de tuggar sönder ganska många saker, men det har ju vår hund gjort för oss också.

[Tess86]
0

Jag kanske ska berätta vad jag har för andra djur nu också. Jag har två kaniner, en hane som är 8 år gammal och en hona som är 7 år gammal, och så har jag ett akvarium med sebrafiskar, pansarmalar, en siamesisk algätare, ett par skalarer och en grupp med blandade mollys, guld, silver, svart och leopard, vuxna och yngel.

Här är en bild på min gamgubbe Hadar när han hjälper oss att städa undan höstlöv. Hadar basade över skottkärran.

[Tess86]
0

Och här är Hadars tjej, lilla Elvira.

Karmatarerskanise
1

Vad fina djur alla har :)

sofiek90
0

Förutom mina två hundar har jag även en liten ponny. Jag saknar alla marsvin som jag haft, men får inte köpa något mer (eller få). Det får vänta lite till :)

En väldigt söt och personlig liten ponny på 12 år.

MVH

Sofie

JessieS
0

Mammas vovve Selma, familjens katt Wilma och familjens häst Gibson. :)

Kickilu
0

För utom mina två hundar har jag även två hästar och en kattGlad

[Sarahansson1]
1

Jag florade nyligen min lille hoppe tuss! Men han finns fortfarande i våra tankar <3

Fridaaaa
0

#56 Fin han var!

[Sarahansson1]
0

#57 tack så mkt. Det känns verkligen hemskt att det var någon som släppte ut honom i det vilda vilket gjorde att vi aldrig fick tbx hanGråter

Magrat
0

#30 Oj, hade helt missat ditt inlägg. Men ett tack från Spencr i efterskott. Däremot är han inte alltid lika snygg Tungan ute

#36 Men vilken charmig saftdrickare. Och vadroligt att hon heter Villemo, har aldrig sett någon döpa sitt djur till det. Folk brukade ofta fråga om namnet några extra gånger när jag sa att min gamla råtta hette Villemo. Otroligt söt var din rackartuss i alla fall =)

Överlag är ju allas djur riktigt fina, det är kul att se dem.

Isnona
0

Förutom hunden så har jag 3 (snart 4) marsvin, varav två honor och en hane som snart ska kastreras. Himla mysiga djur med mycket personlighet :-)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

[Forest]
0

44, vilka fina papegojor du har :) 

Jag ska visa dotterns katt :) Bamse busfrö som gärna hoppar på Enja så är deras lek igång. Favoritsysselsättning är aportera små bollar. Och ligga på lur på Enja. Han är helt klart matte gris det är dotterns bäbis. Han sover på henne o kelar med henne, vi andra är bara matpersoner eller lådrensare. Flört

[Forest]
0

Hamstern oxå dotterns men jag är ganska mycket med honom, han gillar sitta o soffan eller framför datorn. Men oxå springa lös i sin lekhage eller hamsterboll. Väldigt bra med hamsterboll både Enja o katten aktar sig för mosterbollen Flört Hamstern heter game Boy värdens snällaste hamster.

Favoritmat är pankakor,lättstekt blandfärs och solrosfrön. 

Hobby har han någ att komma upp för mysstynd alltid snabb på hoppa upp i handen, även när han är i sin lekhage så kommer han så gärna upp för mys.

Maliiin
0

En shetlandsponny finns det ï vår familj utöver våran jämthund och boerboel :)
Honom tävlar jag i körning! Så det blir många timmar i stallet med hundarna och pållen.

Men hundarna och hästen gillar varandra så det är mysigt :)

Här ser ni min lilla Cosmos och vår jämte Fanta!

[Forest]
0

63, kör du ponnytrav? Flört Söt bild var det med Glad

Maliiin
0

#64 Nej nej :P Klassisk körning. Dressyr, precision och maraton :) Tack :)

SaraC
4

De flesta här verkar vara inte bara hundtokar, utan djurälskare överlag Glad

Fridaaaa
0

#66 Verkar som det ja Skrattande Bara roligt! Skrattande

sofiek90
0

#65 Jag kör också min lille :-)

MVH

Sofie

Maliiin
0

#68 Kul :D

sofiek90
0

#69 Ja, han gillar det verkligen :) Dock tävlar vi inte då vagnen inte är godkänd för det. Men vi har tävlat i tömkörd precison och lite andra grenar från marken ;)

MVH

Sofie