Din hund - då och nu
Blev inspirerad utav Noa-Nisses tråd om nosskillnaden på Klenod så jag tänkte att vi i den här tråden lägger upp bilder på våra hundar hur dem såg ut som valp/unghund och hur dem ser ut idag 
Skriv ras och ålder också!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Arach, Tervueren.
Runt året (tror jag) på första bilden och andra bilden togs för två veckor sen, på den är han 5 år gammal.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
och nu… 2 år gammal!
ganska dålig bild, men man ser tydligt hur nosen har blivit svart med åldern 
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Oj nu kom det inlägg mellan mina bilder :P
Kan man fixa det på nått sätt?
#22 Jag tog bort mina bilder, så lägger jag in dom på nytt.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Ett litet kollage av Algot
Och så Sigges kollage!
#24 Tack! 
32 Oj vilken fin päls han har, verkligen läckert med dessa svartvita shetland sheepdog inte ofta man ser dessa :) ser jag svart har de ofta bruna partier antar de räknas som 3 färgade då :)
Jag lägger väl upp en bild här också då. :) Den första bilden är fotad i somras, då var hon lite mer än 2 år och den andra bilden är fotad samma sommar som jag köpte henne, så hon kanske är 10-12 veckor. Många tror att hon är mycket yngre än vad hon egentligen är. Hon är ca 2½ år nu. Min stora vovve. <3 Tiden går så fort!
Hon är en Tervueren.
Nikita, Siberian Husky
ca 3 månader på den första
bilden och 4.5 år på den andra.
Gud, så fort tiden går…
River är nog min favvis-sheltie! han verkar helt underbar och sen är han så himla fin också 
Vilka fina hundar ni har allihopa! Och det är roligt att se hur mycket dem förändras genom åren 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Jag slänger upp en till bild på min hund bara för att visa hur hon såg ut i slutet av tiden då hon var tvungen att vara konvalecent och innan hon skadade sig.
Den första bilden är fotad i december tror jag, så hon hade varit konvalecent nästan ett halvår. Hon fick endast gå i kort koppel från juli till januari, först i januari så fick hon böra springa lössläppt och kunde börja bygga muskler igen. Pälsen såg ju också hemsk ut, all energi gick åt att läka skadan så hon fick ingen vinterpäls den vintern. :/ Däremot fick hon ett fint täcke. ;)
Den andra bilden är fotad midsommaren innan hon skadade sig, hon ca 1 år på den bilden.
Fido, dvärgpudel
På valpbilden vet jag inte hur gammal han var, några månader gammal. Idag är han 9 år och inte lika svart hehe.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Valle, Boxer
9 veckor
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
14 veckor
5 månader
6,5 månader nu
vad fina hundar alla har!! :)
#2 vad är Nelly för ras? Hon ser ut som min blandis Stitch (Jack Russel Terrier + Dandie Dinmont Terrier)
Måste bara lägga in ytterliggare bilder där man verkligen ser skillnaden.
9 veckor
6,5 månader nu 
Jag har inte kvar min hund längre, men smyger in ändå. 
Mexx, australian kelpie, 8 veckor gammal.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#62 okej,jättefin!
#52 Åh va Valle e söt! 
#66 Hihi tack
Ruby är också jättesöt
#67 Aww tack ^^
26 vad söt han är lilla Sigge tycker inte han har förändras så där jätte mycket man ser att det är han som liten till stor men vilken skön än han var redan som liten, redan då ställde han upp för bli fotad
Söt tycker han ser så j*** cool ut samtidigt full i f*n 
Tackar tackar. Ja, svart/vita är himla fina tycker jag också även om blue merle och speciellt bi blue (som Evald som #36 har) är himla fina också.
Men visst är de ovanliga, har inte träffat några fler än iaf…Vissa svart/vita shelties (och svarta hundar i allmänhet) får gärna bruna skiftningar i pälsen under sommar månaderna, men försvinner oftast!
Ja, min River är en härlig sheltie som går fram i alla situationer. Supertemperament och världens charmigaste, han kan charma brallorna av vem som hellst
En tjej på min hundklubb vill gärna kidnappa hem honom, och har sagt flera gånger att hon gärna skulle skaffa en sheltie om hon visste att hon fick en som min!
#71 haha ja visst är han en söting, nej så stor skillnad är det inte faktiskt, han hade lite mörkare teckning i ansiktet när han var yngre
Man samma busiga uttryck har han kvar
Och ja han är en riktig poser, han ställer gärna upp på bild.
Men Enja har ju inte ändrat sig så mycket heller, hon är fortfarande lika bildskön och söt som när hon var valp 
haha, kan tänka mig det!
ja, tyvärr är det ju ofta lite så att man vet aldrig vad man får när det gäller sheltie…
Ett litet kollage på min familjs golden retreiver Luna!
Hon var den sötaste valp jag sett, men på denna datorn finns inga så gamla bilder tyvärr ^^
Ozzy är ju skitgullig!! _(kanske lite tjatigt för jag säger det alltid, men jag tycker verkligen han är jättesöt och han ser så go ut)
_
Men man skulle knappt kunna tro att det är samma hund. Han är ju så mörk som liten valp och sen så ljus som vuxen 
Medarbetare på Hundar.ifokus
#81 Tack! Nej då, jag tröttnar aldrig på att höra det, jag tycker ju det själv 
Haha nee han har förändrats jätte mycket.. Lite synd, han var så fin som svart. Men jag älskar hans färger nu också. På vintern smälter han verkligen in och ser ut som en riktig snöhund :)
#92 & 93
Åh en Kooikerhondje! ♥
Inte ofta man ser bild på en sån, jätte tjusig! 
# 94
Bugar och bockar 
Chilli dagen då vi hämtade hem henne. Hon är en amstaff och 6 månader på bilden.
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Och på denna bild är hon 1 år och 5 månader :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Nej, storleksmässigt kan man ju aldrig vara 100% på vad man får med en sheltie. River's mamma har också supertemperament, och även hans pappa vad jag har hört så jag var gansla säker på vad jag skulle få! Sen har jag miljötränat och ljudtränat honom som tusan för att han verkligen ska bli "härdad" och lugn i alla miljöer…
Har din Evald alltid varit lätt stressad/ nervös?