Agilityträning på vintern?
Hej!
Undrar hur ni som tränar/tävlar agility gör med träningen på vintern? När det äntligen ska bli ridhusträning bara 15 minuters bilresa från mig, billigt dessutom, så läggs träningen (troligen) på den dag som jag absolut inte kan.
Hur gör ni på vintern? Ridhusträning? Struntar ni i agilityn och tränar på annat istället? Eller ger ni er ut i snön och tränar?
Vi har inte kört agility länge pga Enja är bara 16månader, men i vinter ska vi köra på kurs och då är det på två ställen 1 ridhus och ett "hundhus" det är bara agillity som körs där o kostar en del men nån gång måste man ju lyxa till lite med ;)
Vi ska köra i ett ridhus i vinter på klubbens vinterträning. Jag hade hoppats på kunna träna i något "hundshus" men det är snordyrt här i göteborg
Vi kan tyvärr inte köra agility på vintern. Närmaste ridhuset är liksom inte så nära. Har själv inte bil och gå blir både kallt och långt. Vet inte ens om man får låna. Så vi gör annat på vintern.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Vi tränar annat på vintern! Tycker det är roligare att variera och det verkar min hund också tycka. Vi tränar iofs inte agility hela våren, sommaren och hösten utan varierar träningen mycket överlag. Kör intensivt med något ett par veckor, sen byter vi osv…
Jag skulle aldrig träna utomhus i snön pga skaderisken.
Förra året hade jag och hunden ett långt uppehåll från agilityn. Jag tror det är väldigt nyttigt att låta hunden vila. Vi tävlar väldigt aktivt där det blir varje helg nästan från april-september. Vi behöver båda ta igen oss och framförallt samla inspiration och hitta glöden igen efter en intensiv säsong. Det är inga maskiner vi har, utan hundar.
Men nu i vinter ser det ut som om det blir ridhusträning, jag funderar på att åka några gånger då jag ska tävla redan i Januari och har annars ingen möjlighet att träna. Nu har vi haft uppehåll hela oktober och kommer ha det hela november så det blir nog lagom ändå
Hej, någon skrev att det var jättedyrt att träna inomhus i Göteborg? Hundens hus inomhuslokal kostar 550 kr per timme med instruktör och tror det är 200-300 kr utan instruktör så det blir inte dyrt om man är några stycken. Jag har hjälpt en tjej med att träna sin hund och nu var den redo att börja på agility kurs men inte med massor av hundar utan vi tog min hund och en till sheltie som är en trygg, glad ung tik och det blev en jättebra grupp och då blev det inte dyrt heller trots att det blev en mindre grupp och med instruktör eftersom vi delade på timpriset. Vanliga kurser brukar ju ha ca 6 stycken deltagare på 1.5 h så det är ju prisvärt också att ha bara 3 på en timme. Mvh Ulrika
6# fast jag känner inte några som jag kan träna med. Sedan jämfört med att träna gratid på klubben eller 500kr för 11 gånger (som det blir för ridhusträningarna) så blir det mycket pengar för mig.

Blir ridhusträning för oss.
Vania och Juno
Hej!
För oss ställs oftast träningen in under vintern. Men har för mig att vi åkte till ett ridhus en gång när vi hade träning för dem so ville.
// Emelie :)
#5 håller med dig! Ett avbrott på vintern för att hålla på med annat är inte alls dumt. Jag tror att både hund och förare hittar ny glöd när de sen kommer ut på planen till våren.
Medarbetare på Hundar.ifokus