BoT eller Hurtta?
Vad skulle ni rekommendera som vintertäcke ett BoT eller Hurtta? Står i valet och kvalet. Kan inte bestämma mig..
BoT har ju keramiskt pulver (eller vad det nu är) så det ser till att hålla värmen bättre. Köpte mitt igår på veterinärens rehabavdelning och jag tycker redan att det är helt makalöst. Och jag har aldrig sett något av så fruktansvärt bra kvalité för hundar tidigare. :D
Det är ju bara fördelar med Back on Track tycker jag, så jag rekommenderar det verkligen. På BoT' s hemsida kan man läsa uttalanden från människor som köpt deras täcken med! :)
Samtidigt får man ju tänka som så- behöver man verkligen ett så bra täcke? Hur ofta kommer hunden använda det?
Är man ute efter de saker BoT erbjuder och har behov av det, då ska man slå till. Annars är det bättre att köpa något billigare.
Lycka till med att försöka bestämma dig! För egen del slapp jag vela, för veterinären sade att hunden behövde det. Jag kan annars sitta i veckor (ibland månader!) och väga för- och nackdelar mot varann vilket kan bli lite enerverande emellanåt. ;)
Jag har Back on track filt o sen har jag vanliga täcken/overall till hunden. Jag tänkte som 1, att hunden inte behöver ett BoT nu iaf, unghund ser inte behovet riktigt då hon är frisk osv :)
jag kan tala för cassi ^^
Vi tränar reglebundet och då är det viktigt att hunden får ett täcke på sig mellen passen så att inte lederna stelnar osv :) Speciellt nu när det kommer kalla vindar.
Vi har Bot till vår 1 åring, han tränar endel sök och simmar och det känns tryggt att sätta på täcket efter jobbet. Han har inga problem men tycker ändå att det är värt det precis som #3 säger så att hen ej stelnar
Måste dock fråga finns Bot i vintertäcke? Min erfarenhet är att BoT inte värmer så mycket i sig utan hjälper hunden att behålla värmen. BoT borde alltså inte vara till så mkt hjälp på en promenad om hunden vilat innan!? Hurrta håller nog emot den yttre kylan mer? Detta är min teori men vet ej om det stämmer
Hurtta täcken ska ju värma bra mellan passen. BoT är ju väldigt bra, men behöver du verkligen nått så "avancerat" till din hund?
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Jag har ett BoT täcke till min Schäfervalp, eller ja det är lite stort än så länge, men vi hoppas att det kommer passa sedan, då jag köpte till min (stora) border collie förra året, fick det till ett jättebra pris så då slog jag till :)
Jag är jättnöjd med det, och då jag tränar på en väldigt hög nivå och kommer fortsätta göra det med schäfern så anser jag att hon ska få det bästa! Vi kan träna hårda pass och sedan får hunden sitta och vila ett bra tag om vi är nere på klubben ( självklart med en liten nedvarvning efter) och då anser jag att BoT täcke är det bästa för henne!
Men om du letar efter ett vintertäcke så är väl hurtta bäst? Ett hurtta vintertäcke är ju tjockt så att hunden inte ska frysa, medans ett BoT täcke är väl till för att lederna inte ska blir stela direkt efter ett träningspass eller så :)
Priset är ju nästan det samma. O BoT kostar väl cirka 100 kronor mer, men det kan jag gärna lägga till för att få ett mycket bättre täcke.
Sheltien brukar ju vanligtvis ha ganska mycket päls, men inte min tjej. Så jag vill ha något som värmer under promenader. Kanske blir det så att vi köper ett BoT och ett Hurtta.. Hm. Snart är det ju jul.
Tänker mig ett täcke som ska hålla henne varm så vi kan vara ute och promenera under ett par timmar även fast det är kallt ute.
Men samtidigt som Helena skrev, så tränar vi regelbundet och jag vill inte heller ha en stel hund..
#8 Din hund är väl 8 månader va ? Och då har de ju inte mycket päls. Kan du lägga ut en bild på henne? 
Om jag inte misstar mig allt för mycket har hon lika "mycket"(eller lite) päls som min tjej här hemma, men hon är 2 år.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#9 Hon är 9 månader, hon har bara krage resten av kroppen är väl cirka 3 cm lång päls..
ska be Melinda att skicka bilder som vi tog igår 
Jaha, det känns som om hon har jätte lite päls (lexie) lägg gärna upp en bild på Moa? 
Som sagt, hon är ju inte särskilt gammal, och unga Sheltisar brukar väl ha rätt lite päls?
Tog den här bilden nyss, kanske lite svårt att se men.
#12 Men hon är ju äldre så.
Men samtidigt, jag älskar Sheltisar med såhär "lite" päls! 
#13 Ja jag med
vad har du för täcke till Moa?
#14 Jag har ett BoT
Används vid agilityträningar, och så kommer det användas till vintern.