Skada i knät
Milou hoppade och landade så illa idag att han skadade sitt ben:( Jag åkte in med honom till veterinären och han har förmodligen skadat ett ledband i knät eller att det är helt av. Vi ska tillbaka på Måndag för röntgen och sen kanske vidare till Öjebyn för op. han går på smärstillande tabletter nu och ska vila så mycket som möijligt. Finns det någon som varit med om samma sak och hur har det gått sen ? Har det läkt bra och blir dom helt återställda? Lider så med min lilla energiknippe :(
Nä men fy så tråkigt
Stackars vovve.
Jag har själv inget bra svar på din fråga, men hoppas att någon annan kan svara dig.
Lycka till med allt nu!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Min förra hund, en cairnterrier, skadade ett ledband. Han slet inte av det helt dock. Det blev en månads koppelrastning bara ute på gården, och han fick inte springa lös på två månader tror jag att det var om jag inte minns helt fel.
Min gammelhund fick ett avslitet ledband när hon var 11, hon var för gammal och skröplig för att orka med en operation så hon fick somna in istället. Så det går att operera om det skulle vara så illa att det är helt av, det fixar sig! Hoppas att det går bra för er i vilket fall!
2 Ja jag hoppas verkligen att det inte ska behöva opereras men det är nog svårt att hålla han stilla och att inte hoppa upp i soffan mm. men hoppas att det ska läka av sig själv.
3 Vad tråkigt med eran hund :( Vi får veta mer på Måndag när han ska röntgas.
Min hund gjorde samma sak för 2 år sedan, hoppade ner från en hög altan och slet av ligament i hasen. Slutade med steloperation av just den leden och det var jobbigt med allt före och efter, men så fort det var läkt så blev han sig själv igen = lika pigg och rörlig som tidigare. Det enda man märker av är att han numera har en lite mera "vispande" rörelse på ena bakbenet i vissa gångarter. Han var 10 år när skadan inträffade, idag är han 12 och lika pigg för det!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
6, Vad härligt att han blev bra igen. Det är så frustrerande att se han hoppa på 3 ben och inte vara sig själv :(men jag hoppas att allt kommer att lösa sig.
Idag ska Milou på röntgen 11.45 så nu håller vi alla tummar vi har för att han ska slippa operation. Om det blir operation så blir det Öjebyn vi måste åka till och det är en bit för oss att åka eftersom vi bor i Haparanda och så är min största rädsla att han måste stanna där över natten och det blir inte lätt för han har aldrig varit ifrån mig så länge och inte jag ifrån honom:(
#8 varför Öjebyn? Gammelstadens djursjukhus ligger ju närmare dig
Jag vet faktiskt inte men dom sa i Kalix att det i såfall blir Öjebyn. Jag måste fråga idag när jag åker in med honom.
Hemma igen och det blir op. för våran kille :(
#11 Vad tråkigt. Men det kommer säkert att gå jättebra! Håller tummarna!
11. Jo det går säkert bra men det värsta är att jag måste lämna honom där över natten:(
#13 Ja, det är jättejobbigt! Det var jag också tvungen att göra. Men man får försöka tänka på att de är i goda händer.