Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1812 ggr
MonaAlexandra
0

Längtar så jag dör.

På fredag kommer valpen. Min lilla Diesel som han ska heta.
Vad ska man köpa innan han kommer tycker ni?
Han får ju med mat, filt osv. Maten kan man ju köpa ändå.. men vad mer..Vad vill valpar ha för leksaker osv.

Liingefors
2

Min lilla vovve älskar sin leopardnalle som piper. Så håriga nallar som piper skulle jag rekommendera :D

Loveradio
0

Finns jättemånga sånna trådar, bara att söka :)

Här är en artikel

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

KvirrZ
0

Åh så spännande! Vad är han för ras? Glad

- Mvh Emma

Loveradio
0

Vad är det för ras förresten?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Forest]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran valp gillade stora mjukisdjur eller ja de var stora iaf för henne och än idag gillar hon samma typ av brottarkompisar, fast nu har de krympt lite  Flört 

Grattis o undrar oxå vad är det för ras? Glöm inte visa oss bilder på han sen med Flört

MonaAlexandra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En pipig leksak ska han ju få! :) tack för tipset.

Det är en blandras mellan cotton de tulear och schipperke.
Han är väldigt söt.

Bjuder även på en bild :)

KvirrZ
0

Ah, det var han som är en present från din pojkvän om jag inte minns helt fel?

Vilken liten sötis! Glad

- Mvh Emma

[Forest]
0

Han var verkligen söt :)

MonaAlexandra
0

#7. Precis! :)

Ja han är verkligen söt <3

MonaAlexandra
0

Idag ska vi köpa alla saker som behövs inför den nya familje medlemmen :D

Kitten86
0

Grattis och lycka till! Pga strul så kan jag inte se bilden, men kan tänka mig att han är söt och fluffig Foten i munnen

Leksaker är en ganska svår avdelning tycker jag, då hundar tycker olika saker är roliga. Pipleksaker går alltid hem, men vissa kan inte sluta leka med dem vilket kan stressa upp dem. Sen har vissa valpar sönder leksaker som är fluffiga medans latex går bra.
Kan rekomendera annars att köpa stoppningsfria pipleksaker. Min hund #2 hade sönder alla "vanliga" pipleksaker vilket gjorde att jag fick köpa enbart latex åt han, vilket orsakade problem då min hund #1 bara lekte med fluffiga leksaker (som gosedjur). Kompromissen kom när jag testade stoppningsfria leksaker som båda gillar och som hund #2 faktiskt inte har sönder! Även om det skulle gå hål i dem efter tuff lek så finns ju inget att svälja..!!

MonaAlexandra
0

Jag har precis kommit hem från shopping rundan nu,.
Och som du säger så är leksaker inte lätt. Hundar är ju trots allt olika individer.
Men köpte iallafall två pip-leksaker i latex, ett tygben, ett riktigt ben, en säng i äkta skinn, koppel, halsband, reflex-scarf, en hundpläd, kloklippare, skålar med silikon under så dom inte glider iväg, borste osv osv.. blev då över 2000 så har massor med saker :)
Och tack till er alla som hjälpte mig komma på vad jag skulle köpa och hav mig ideér.

Belimas
1

Ett tips i all välmening, kanske bäst att vänta med sängen i skinn tills han har blivit större och köpa en billigare variant att ha under valptiden. Små valptänder kliar mycket och de gnager gärna på allt de kan hitta, även sina sängar, inte så kul kanske att få den nya fina hundsängen söndertuggad ? =)

MonaAlexandra
0
#13 Jaha, har som aldrig tänkt på de, tack för tipset! :)
Belimas
0

Det var så lite så =)