Hundkompis i Göteborg?
Har en treårig siberian husky, och tycker
det skulle vara både bra och kul med lite
fler hundkompisar i stan =)
Vi finns tillgängliga om det kan passa.
Javisst, skulle vara kul att ses i rastgården på eketrä, eller
möjligtvis gå promenad?

Jag finns, bor nära eketrä. Dock är min tik tjurig på första mötet men om din hund ignorerar sånt beteende så skulle det funka hur bra som helst.
Vilket som passar egentligen. Nu är det lite tajt de kommande dagarna, men mot slutet av nästa vecka (nästa helg) så ska det lugnat ner sig. Promenad kanske eg. är att föredra då min lilltjej tyckte Nikita var lite läskig när hon kom rusande:) Så får de en chans att vänja sig vid varandra under mer kontrollerade former. Vi kan väl byta nr el så ? Har en del "luckor" vissa dagar så vi kan ju kanske höras o se om bägge kan vid tillfälle.
Oj nu vart det ett virrigt inlägg :/ Hoppas du förstår;)
#3 - min hund är ganska livlig och entusiastisk, men om vi bara börjar gå i princip direkt så får de vänja sig lite vid varandra först under promenad? Har fungerat bra för min hund har jag upptäckt, så det ska nog gå att lösa.
# 4 - Förstår vad du menar, Nikita fattade ganska mycket tycke för din lilla, så en promenad blir toppen för att hon inte ska hinna hetsa upp sig för mycket =) Har inte riktigt fattat hur man skickar meddelande här än, men skicka ett till mig så svarar jag och skickar numret =)
För övrigt så hade vi tänkt gå en promenad runt kl 18 i slottsskogen idag, bara att hänga på om det finns intresse

Jag har en tik på 5 år :P
hon är med välkommen

#5 Det låter som en kanonbra idé! Jag kan ju pma mitt nummer till dig :)
Skickat ett meddelande, nu hoppas jag att det kommer till rätt person… Tjoa om det inte funkade.
Hej!
Roligt med någon som har draghund. Själv har jag tre stycken, som jag drar med. En vorsteh, en korsning alaskan husky/pointer och en korsning alaskan husky/sibirian husky/vorsteh/pointer. Har två stycken binagårdenvagnar. Drar du med din hund någonting? Hör gärna av dig. Har inte dragit på ett tag nu när det är såpass varmt, men snart är det väl dags igen.
hej hej! söker du fortfarande hundkompisar? jag vill gärna att min ett och et thalvt år gamla rottis tik får lite mer hundkompisar..Hon är jättesnäll och jätteglad. Vi hörs, hoppas jag :)