Belgisk vallhund ?
någon här som har belgisk vallhund ?
mina gudföreldrar har 3 tervuerens som är jättehärliga, dem är jättebra på agillity (körde sm nu iår och är redan kvalificerade till 2010) och så vaktar dem bra i deras butik och i deras hem :P
fast dem är jättesnälla mot alla kända personer och alla personer som är utanför deras revir :P
Snart ska dem köpa en till för deras hundar är rätt gammla, den äldsta e 14 och dem andra är 9 år
(bara 9-åringarna som fortf. tävlar)
så är det någon av er som har belgisk vallhund ? Terv, malinois, groenendael eller laekenois ?
I framtiden kan jag tänka mig en groenendael då dem är lite mildare än terven :P
(på bilden är det en terv, 14 år
har inte haft ngn men vill gärna ha då det är en av mina favvisar.. Men har haft 3 st hundar som är belgarnas närmaste släkting Schäfern. Men jag skulle tänka mig en Groen, terv eller Malle.. Men det blir ingen lacke..
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Har ingen egen, men tränar och tävlar en åt min kompis, en Groenendaelhane på 4 år.
Väldigt insatt i agilityn, vilka är dina gudföräldrar?
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
tar via pm :P
putt.. ingen mer med belgare ? :)

Jag är uppväxt med en terv som hette Ami. Mina föräldrar tränade och tävlade mycket med henne. Hon var en riktig kanontjej som fanns hos oss tills jag var 13 år. Så det var med henne jag gjorde mina första stapplande lydnadsträningar med.
Hon gjorde som hon ville och jag tyckte jag var jätte duktig! *leer*
Skulle gärna ha en igen men då krävs det mer tid än vad jag har nu!
#6 kul :) har du ingen bild ? :D
Jag har en terv hane på 6 månader :) Dobby heter han och han är helt underbar! när han blir lite större kommer jag använda honom i agility, sök och spår.
Jag har en terv, en kanonhund på alla sätt och vis.
Sabina
www.anibaz.blogg.se