Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 1883 ggr
pius314
0

få omdöme på krypt hund

Vår hund är krypt (ensidigt) och skulle väl då "0 pris" per automatik på en utställning?! (eller skulle han bli diskad?). Får man ändå ett omdöme om de delar som inte rör testiklarna… Alltså det skulle vara roligt att få ett omdöme, för han är väldigt fin, men om domaren går fram och kollar att det bara är en testikel och liksom, - next - så är det ju ingen idé.

Är det nån skillnad vad gäller detta på inoff/off? (Förutom att man kanske får en domare som inte kan rasen så bra på inoff och då känns det ju onödigt med. Han har ju ändå ingen framtid som utställningshund så det skulle ju inte vara som träning för "the real thing" att gå på en inoff utan just för att få en bedömning på det exteriöra och då är det ju bra om domaren kan rasen…)

oj det blev lite luddigt, nån som fattar vad jag menar OCH vet något om detta?

Glad

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Loveradio
0

Vad jag har läst så få kryptochida hundar inte delta i officiella utställningar, de blir isf diskade. Hur det är på inoff vet jag inte.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Belimas
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jo även krypta får ställas på utställningar och även de får ett omdöme men blir däremot diskvalificerade i kvalitetsbedömningen och går inte vidare till konkurrensen men en kritik får de ändå. Så vill man göra det en gång för att få en kritik av en kunnig domare på hunden så kör på =)

Chalin3
0

Gäller det på inoff eller?

Har också en hund som är krypt (båda sidorna) Men skulle så gärna få han bedömd i övrigt. Känner tyvärr ingen boxerdomare som kan göra det vid sidan av. Vill gärna höra vad de har att säga om honom förutom just det då…

Belimas
0

På inofficiella behöver det just inte vara en domare som är kunnig på rasen så vill man vara garanterad att kritiken är "riktig" så är det en officiell utställning som gäller i så fall =)

Loveradio
0

#2 Där ser man!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Forest]
0

2 med andra ord får man omdömet o sen får man lämna ringen? Låter iaf vettigt att man får ett omdöme o sen har man det Glad

pius314
0

Kanon, tack för svar! Kanske ska våga sig till nån boxerspecial framgent då… Tjing

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Belimas
0

#6 Ja det skulle man kunna säga och så hämtar man kritiklappen hos ringsekreteraren på vägen ut =)