Non-Stop Dogwear
Jag har en Alaskan husky och ska in handla en ny sele och hört om non-stop selen, är det bra stöd när det kommer till drag, för husky? För vet att många brukar använda non-stop selar på fågelhundar som dem drar med men även vissa husky ägare.. skulle gärna vilja få tips om den skulle vara lämpad att använda inom drag, någon med erfarenhet? :)
Mvh Lina

Ska du dra mycket? Björkis duger om du inte drar massor, annars är trolls selar toppen. Bättre kvalitet, bättre passform och hållbarhet.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jo, ska användas till enmansdrag :)
Mvh Lina

Jag har aldrig hört talas om den selen, kan du länka till någon sida?
Annars som Vattnadal skriver, ska du inte dra massor så duger en Björkissele.
Jag själv använder Zero DC, tillverkas i Tjeckien. Har måttbeställt mina då mina hundar har aningen djupare och smalare bröstkorg och vanliga Björkisselar orsakar skavsår i armhålorna.
Var har du för raser i din husky?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
tror det är denna sele som TS menar ser bra ut, själv drar jag inte med min hund eller kan ge vidare bra tips så de andra får ge dig tips om sele o sånt :) http://www.mickepettersson.se/nonstop/produkter.php
har nyligen köpt en non-stop sele, och är nöjd! har dock inte kört med den mycket än, men upplever att de kan prestera bättre med den selen på…
dem är ju dock svindyra!
en annan sele är Dragråttan, då den utan rundad hals ska passa husky bättre.