Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4479 ggr
myriis
0

Citronhalsband

Vad har ni för erfarenheter och åsikter ang. citronhalsband? :)

AnneN
1

citronhalsband??? Menar du som anti-skall halsband då eller?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

OM du mena r antiskall så tycker jag inte de fungerar riktigt som de ska. Citrondoften stannar alldeles för länge och avbryter då inte som det ska. Vissa läcker lite hela tiden dessutom.

Men visst det fungerar på vissa hundar.

kerstinjoh
0

Ej att glömma är att det kan ge en allergisk reaktion hos hunden.

myriis
0

Har testat det på båda mina vuxna hundar. Tiken blir väldigt deprimerad, så hon har det aldrig. Vill inte att hon ska gå och deppa! Hanen har jag bara det på ibland, men det räcker ofta bara med att han ser det..

Lotta
0

Jag har haft det till Skorpan när hyräsvärden kommer och ska göra nått i lägenheten…fungerat jättebra på henne =)

Minxis
0

har använt det och det fungerar strålande på min hund! hon hoppade till första gången och trodde hon hade trampat i något. var väldigt lustigt att se henne tills hon förstod att det var skalleet som utlöste det. Numera så har hon bara ett halsband med ett klick-spänne som det var på det. Då tror hon att hon har det på sig och det är ju underbart när man behöver att hon ska vara skall-fri.

Men jag har bara gott att säga om det. Dom bra halsbanden (och rätt dyra) har jämnt sprut och gör ett form av klick-ljud samtidigt. Så vissa hundar tror att den strutar även när gasen är slut, bara för klicket kommer.

Resultatet beror helt på hunden. Känner hundar som ruskar på sig och fortsätter skälla som inget hänt.

jag har inte stött på några negativa följder av att använda det. men märker man en allergisk reaktion så bör man kolla upp det eller pröva den luktfria