Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2746 ggr
Loveradio
0

Täcke till valp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hösten är ju här och det betyder att det blir kallare och att vintern är runt hörnet. Och då är det väl många ägare som slänger på sina korthåriga hundar ett värmande vintertäcke.

Men hur gör man med en boxervalp på snart 6 månader som inte är färdigvuxen? Jag är ju väldigt inne på att köpa Hurtta Pro värmetäcke (på bilden), men det är ju kanske lite dumt då han inte har vuxit färdigt än.

Så hur ska man göra? Man skulle ju visserligen kunna köpa ett täcke som passar honom nu och sen sälja när han vuxit ur det. Men jag vet inte. Vill inte heller köpa ett billigt skit-täcke som inte värmer bara för att han inte är färdigvuxen. Jag bor ju i norrland, och här blir vintrarna extra kyliga.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Tess86]
0

Du kanske kan köpa ett täcke som är lite större än honom, så hinner han i alla fall använda det lite längre. Jag vet inte riktigt hur fort en boxer växer och om du redan nu skulle kunna köpa ett vuxentäcke, så får han stå ut med att det är lite för stort, eller om han är alldeles för liten för det än så länge. Han borde ju vara i princip färdigvuxen innan vintern är slut i alla fall. Det kan ju vara svårt att gissa exakt hur stor han kommer att bli också, men har du tur gissar du rätt och kan spara täcket och annars får du väl köpa ett nytt så småningom.

Ankilika
0

Tycker att du gott kan vänta tills November-december när det blir som allra kallast och sedan köpa ett "mellan-klass-täcke" om du tror att han kommer växa ännu mer till nästa vinter.

jollycox
2

kolla om det finns något begagnat täcke som han kan ha i vinter, sen kan du sälja det och köpa ett vuxentäcke.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

LinaK
0

Håller med #3 kolla om det finns något billigare begagnat hurtta att köpa på typ blocket eller tradera. Så hade jag gjort. Hurtta brukar nästan alltid gå att sälja vidare sen trots att det är begagnat.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Maliiin
0

Jag köpte ett Hansbo regntäcke med fleecefoder till min valp. De har väldigt bra passform på sina täcken.
Så man får helt enkelt köpa ett som är lite större så de kan ha det ett litet tag. Sen får man köpa nytt.

Mitt är för övrigt till salu om du är intresserad. Storlek 50 cm och brunrutigt. Endast använt ett fåtal gånger när min var valp :)

Mischa
0

Det är ingen idé att kosta på en valp dyra saker, det kommer bli urväxt fort och det är inte värst kul med för stora täcken heller.

Så länge hunden rör på sig kommer den inte behöva något supervarmt täcke.

≧◔◡◔≦

LinaK
0

Rusta har täcken som är helt okej för en billig peng, vet inte om dom har så stora storlekar men kolla kan man ju alltid göra.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Lostmybrain]
0

ts det finns en bra facebook sida där tusen medlemmar är med och Säljer/byter/köper hundtillbehör i Sverige, :)

De som vill kan lägga till Helena Smentowska på Fb så kan ni bli tillagda :D

Skicka bara ett pm så jag vet vem ni är ;)

Loveradio
0

Tack för era svar! :)

Ska fundera lite på hur jag ska göra.

Karmatarerskanise
0

Är det säkert att han kommer behöva ett täcke? :)

Annars har du fått bra tips!

Loveradio
0

#10 Yep, han verkar vara lite frusen av sig och det kommer ju bli väldigt kallt här uppe i vinter.