Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 794 ggr
[helenal]
0

Bilder på Saida!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ÅsaF

[helenal]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

suddigt

[helenal]
0

Lite suddiga, men man ser hur söt hon e iaf:)eller va tycker ni=

AnneN
0

Riktigt fin liten rottis e hon =D

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[helenal]
0

ja:)

Faxlin
0

Ohh, hon var en söting. Vackert ansikte. Kroppen får vi nog jobba lite med ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

SaraC
0

Hon va riktigt söt! Lite mer muskler bara så blir de en riktigt fin dam! :) Hoppas allt går bra med henne Åsa!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Lotta
0

Sötis…nu blir det ennu mer tjat på Emma åt hon ska ut Skrattande

Alex
0

Riktigt söt!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
0

#7: Förklara för Emma att vi inte vet förns i morgon. Saida kanske tycker att jag är pest. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Hehe..i morgon är du inte riktigt klok! Jag har absolut ingen lust att gå ut till er. Kommer dom från göteborg eller har jag missuppfattat det?

Har inte du främmande nu kom jag på?

kerstinjoh
0

Goding! Aktas för kidnappning!Oskyldig

Faxlin
0

#10: Jodå de kommer från Göteborg. Och ja, jag har främmande nu, men det är inte så ofta Sara bits. Har hotat henne med data förbud om hon attackerar stackars Saida när hon kommer hit. :-)
Hon är rätt så väluppfostrad faktiskt, speciellt med tanke på att hon är Medarbetare. Har lyckats rätt bra där :-)
Lydnadsträningen var dock liiiite jobbig i början. *fniss*

Nu kommer Sara strypa mig sedan. hihi

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Du är inte klok…stackars Sara =) Ska dom åka så långt för att visa en hund? Förvånad

Faxlin
0

#13: Japp de åker så långt. Och vi hoppas ju på att allt funkar ju :-)
Då får jag mig en liten rottisdam här. Något att jobba med. ;-)

Sedan är det inte alls synd om Sara så det så. ;-)
Jag ska ju till och med hjälpa henne med inredning till hennes illerutställnings bur. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

hon va verkligen super söt.. hon kommer säkert trivas bra, o i ditt sällskap kan man inte annat än trivas.. =)

sarae
0

återigen…sen när belv jag främmande? *suck*

lena1
0

jätte sötis juKyss

Faxlin
0

Jaaaa du, kanske belv du det nu. hihi

Du och SötGöte. hihi

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Hehe japp så var dom i luven på varann…ja se dessa snorisar ;)

Faxlin
0

Mohahahaha, är Sara en snoris? Trodde hon var min tantis spion. ;-)

Hon och SötGöte ;-)

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

ja vi ska åka långt ja:) förmodligen följer en snoris me:P ÅSA se upp!! Man kan inget annat än att älska saida… jag hoppas du föreberder mat till mig imån,*asg*

Som sagt de kan tänka sig åka hur långt som helst bara saida får ett bra hem:) Hon e smal så blir inte chockad när du ser henne;) fast hps dig kommer hon npg blir fet:P

Faxlin
0

#21: Skojigt att få träffa dig med. ;-)
Mat? Trodde du jag skulle ha tid att göra mat till er då? Jag kommer ju ha fullt upp med att drunkna i rottisögon då :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

En snoris man känner eller? Vilken resa…blir ni kvar till dagen efter eller ska ni bara åka och vända? Hon lär nog få upp hullet på Saida.. det finns foder till allt =))

[helenal]
0

hahhhaahaha ja skojja me dej Åsa;) tror ändå inte du lagar bra mat(a)

ja jag hoppas ja kan följa me:) Isåfll ses vi imorgon!:) kommer npg få sitta längst bak me Saida. Du kommer älska henne, hon e en busig tjej men ack va söt.

Faxlin
0

Va? Jag som är en mästerkock. Kanske inte om jag drunknar i rottisögon samtidigt dock. Men i vanliga fall. ;-)

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

hahha jag tror dig*tsss* Pratade ni längr du å sofia?

kerstinjoh
0

Ojoj Åsa, vad nyfiken jag är på hur det går i morgon.

Fast jag behöver nog inte be dig om att berätta för oss. I morgon finns säkert en ny tråd "Saida".

Faxlin
0

#26: Nej vi pratade inte så länge. Men hon var jätte trevlig att prata med. Och det kändes bra att tala med henne. Och man kände verkligen att de ser till det absolut bästa för Saida.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

#27: Garanterat kommer ni få höra skvaller i morgon. ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

Allvarligt…blir det en söt Göte tar jag stitch under armen och försvinner från jorden..å du lär aldrig mer höra av oss eller se oss…kan bara inte gå med på en söt göte..det får mig verkligen att ifråga sätta ditt omdömme samt psykiska hälsa..ska nog skaffa en krama mig själv tröja till dig redan nu…*suckar djupt å himlar med ögonen*

kerstinjoh
0

söt-göte???????????????????

sarae
0

#31 snääääällla tala om för henne att hon e fulkomligt skvatt galen ä mer därtil!

Faxlin
0

#31: Japp, jag konstaterade när jag såg bilden på Saida att hon nog var en Söt-Göte. Då blev Sara allvarligt upprörd, så jag måste bara konstatera att hon skulle heta Söt-Göte. *Asg*
Du skulle höra henne här hemma. *mohahaha*

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

ja hon e jätte trevlig, och vill att saida ska få ett bra aktivt hem med massa kärlek. När jag var där i lördags så tog hn upp tassen i mitt knä och ville gosa å leka. Sen när ja skulle gå in i köket så ställde hon sig me båda tassarna på mej å våltog mitt ansikte;)

Faxlin
0

haha, ja jag ser verkligen fram emot att få träffa henne i morgon. (ja er med,)

Audiatur et altera pars

sarae
0

åh jag har ju turen att få vara med! rottis hångel imorgon! längtar lika mycket som Åsa skulle jag tro!

[helenal]
0

jasså sara du ska också me:) Ska du sno me dem hunden sen*fnissÄ

Faxlin
0

#37: Sara är här hos mig redan. Så jag får försöka se till att hon sköter sig bara :-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

vem e söt-göte?? =D

sarae
0

jag e redan här! sitter i farstun å väntar på er redan nu! Yup Saida följer med mig å illrarna hem..utan tvekan..säg inget till åsa bara

Faxlin
0

Malin se förklaringen till Söt-Göte / Saida i #33.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ahaa haha klart hon ska ha smeknamnet söt-göte.. =D

Malin-A
0

men nu har du så mycke djur Åsa så du kan lämna över en söt liten iller till mig.. =D hehehe

sarae
0

smeknamn? hon vill ju att hunden skall HETA det…*suckar djupt återigen*

Malin-A
0

jaha okej, men njae hon kan ju inte heta söt-göte Åsa, måste du ju förstå =P men som ett sött litet smeknamn på henne =) haha

[helenal]
0

åh jag vill se illrar imån!

Faxlin
0

#43: Allvarligt, kan jag ju inte. Mina bebisar ju ;-)

#46: Japp det kan du visst få :-)
Hmm, undrar vad Saida tycker om dem? Jaja, det kommer det med har jag lyckats lära de andra hundarna så måste det gå med henne med :-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ne nu blir ja avundsjuk helena, du ska få träffa åsas illrar o inte jag.. *buhuu* =P hehe men jag tittar upp i sommar ist =D

Faxlin
0

Men Malin, Helena kan säkert skvallra sedan hur gosigt det var med en iller i famnen :-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ja så jag blir ännu mera avis.. =) hihi men jag får trösta mig med att jag ska försöka ta mig upp i sommar så jag får träffa dom då =D

[helenal]
0

men ja hinner före;) hoppas bara att pappa kan köra mej till sofia!! åsa- går de lösa i huset?

Malin-A
0

men om jag sticker upp fort till gbg så kan jag åka me o pussa dom små liven.. hehehe =D

[helenal]
0

hahhaa klart du kan:)

Faxlin
0

#51: Ja i omgångar. Jag har ju flera läger här. Så de får turas om. Nu har jag ju även Sara och hennes illrar här liksom. Så det är mååånga illrar nu. Och med tanke på att sötnosen kommer i morgon så kommer de få rusa av sig ute på ängen innan ni kommer. Så de håller sig lite lugna medans ni är här. Och jag får låta sötnosen vänja sig med oss andra först.

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

ja det e bra:) så hon inte blir stressad. Hur många illrar har sara då?du har bara en hund eller?Du kommer smälta när du träffar henne imorgon=)det gjorde jag

Malin-A
0

nu ska jag knyta mig, hoppas nu att allt går bra imorrn, önskar er alla lycka till, o helena ni får köra försiktigt.. natti natti,…

[helenal]
0

jadå.. jag ska bara sitta me en busig hund i baksätet;)

Faxlin
0

#55: Sara har tre illrar. Och ja jag har bara en hund numera. Och han kommer som sagt var att få avsluta sina dagar snart.

Audiatur et altera pars

kerstinjoh
0

Söt-Göte *asg* Jag gillar namnet!Skrattande

sarae
0

#59 NEEEEJ uppmntra henne inte! *snyftar hejdlöst*

Faxlin
0

#59: Tackar Kerstin. Visst är det lite gulligt. ;-)

Audiatur et altera pars

kerstinjoh
0

jo! Söt-Göte!!!!Skrattande

Faxlin
0

Japp, Sååå sött faktiskt. tycker bättre och bättre om det. Sedan att ingen kommer tro på att det kommer en rottis tik om jag ropar Söt-Göte det blir det bara sååå mycket bättre av. hihi

Audiatur et altera pars

sarae
0

#62 jag tror på allvar att jag måste komma och ta dig i örat nu!

Faxlin
0

#64: Nu ska du vara snäll mot Kerstin. Så det så :-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

#65 Det säger du bara för att du får medhåll av någon. Det e bara ni två. Inte ens sanna tycker hundstackarn ska hete söt göte

Faxlin
0

haha, fast hon fråga nyss vart Söt-Göte kom ifrån ju :-)

Audiatur et altera pars

kerstinjoh
0

Vår labbe Bonzo hette Bodil en hel sommar, innan det så småningom blev lite väl jobbigt att ha en hane vid namn Bodil. Så då blev det Bosse!

Baskade snorisar (Elin) vad de hittar på!!

Lotta
0

Stackars götedoggen…hon kommer ju till den tokigaste av alla i hela älvkarleby. Nu Åsa så håller du dig till att kalla Sara för sötgöte du kan väl inte byta namn på alla hur som helst *stön* Tänk att det ska vara så svårt att tuckta dig..men att tuckta en arrbigga är inte omöjligt, har jag hört Flört

Faxlin
0

haha, jag har ju i alla fall döpt om henne till Busan. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Det var väl för väl det då =)

sarae
0

ja, Busan är klart godkänt av mig…även fast jag envist försökte sälja in Devlin ett bra tag…men icke….men ingen söt göte bidde det..alltså: Ett poäng till mig!

Faxlin
0

*viskar* till alla min hif vänner. Jag kallar henne söt-göte när Sara inte hör. Vill ju inte såra den stackaren föööör mycket. Hon blir sååå kinkig då. Räcker med att hon är lite nerväs att mitt leksaksdödarmonster ska leka med någon av hennes illrar. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

*viskar* söt-göte e väldans gulligt faktiskt.. hehe

när ni vaknar imorrn o kommer ner till köket så ligger det bara lite hårtussar här o där, då vet ni att leksaksdödarmonstret vart i farten, dags o räkna illrar.. =D

Faxlin
0

haha, visst är det gulligt.

Audiatur et altera pars

kerstinjoh
0

Det är ju en livsfarlig kamphund!!!Räcka ut tungan

TinaH
0

Sara

sätt åsa på plats, och strama åt tyglarna regält, om hon blir för moppsig!! Räcka ut tungan

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

sarae
0

#77 jajemen! redan fixat! Nu ligger hon så fint här vid mina fötter å tigger ciggaretter och after eight. Hon fick ett skall anfall ett tag, men med lite envishet och pondus togs det snabbt ur henne!

Faxlin
0

Hörrö dudu, nu ska vi inte vara sådan Sara. För då ska nog jag plocka fram min pondus och det vill du inte. Jag lovar…
*morrar vilt* Och dessutom narras du…jag sitter snällt här med mitt kaffe. Och har inte fått after eight. Fast det skulle sitta fint. *fattar du piken?* *Annars får jag skriva ut det tydligare så även guldfiskarna nappar*

Audiatur et altera pars

sarae
0

har vart på väg att hämta after eighten den senaste halvtimmen, men det e nån som envisas med att nafsa i hälsenor, moppsa sig och vara allmänt ouppfostrad här…så jag vågar liksom inte lämna dig ensam. vem vet vadför otyg du kan hitta på

Faxlin
0

hmm, hade varit huuuur snäll som helst om du nämnt chokladen. *viff*

Audiatur et altera pars

sarae
0

du skall nog inte ha nån ckocklad…har hört att det kan vara giftigt för sånna som dig…men jag skall allt hämta ett fint tuggben till dig så du håller bissingarna i styr.

Faxlin
0

hmm, vad knäpp du är.
Mohahahaha, nu höll Busan på att fälla Sara i trappen. Bara så att ni andra vet. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

haha så hon gick o hämtade chokladen iaf =)

sarae
0

nope, hämtade ett tugg ben! …men Busan e oerhört mycket mer uppfostrad än åsa

Faxlin
0

#84: Japp hon är såååå väldresserad. hihi

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

har du slitit mycke me henne? =P

Faxlin
0

#87: Japp det har varit ett otroligt jobbande med dressyren med henne. Hon var inte direkt lätt dresserad.

Audiatur et altera pars

sarae
0

Men åsa…med rättmotivering gör jag det mesta…men ärligt, du e rätt dålig på motiveringsfronten *humpf*

'

Malin-A
0

hahaha fixar sara kaffet på mornarna också?

sarae
0

#90 där tar det tyvärr stopp. 24 år gammal, kaffeberoende, som kräver en halv liter svart kaffe för att bli trevlig kan faktikst inte ens göra kaffe….så sär sätter jag åsas barn i arbete heheh *shhhh*

Malin-A
0

haha låter som killen, här går åt 4-5 kannar kaffe om dan, minst, men vi hittade billigt kaffe på willys, gevalia 3 st för 49 kr.. =D

sarae
0

#92 fick man instruktionsbok på köpet då? isåfall skall jag nog pallra mig till willys

Faxlin
0

#89: Va? jag motiverar ju massor ju. Jag låter dig mysa med min hund. Låter dig bli nertrampad i sängen på morgonen av en rottis. Du får kaffe. Och seriöst, ibland får du till och med mat. Sedan får du vara Medarbetare på iller. iFokus det borde vara motivering nog. hihi

Audiatur et altera pars

sarae
0

#94…de senaste dagarna har det dykt upp många förut dolda paragrafer i det avtalet döh! tex. lyfta 25 kilo dotter upp å ner nittielva ggr på en rutschkana, agera chaufför när ni SOVER!!! (hallå,t tråååkigt)  Bli neddregglad av 2 jyckar! Få hjärtslag sjutton ggr i timmen av olika anledningar (varning innan tack!) Donera mina illrar till rottisföda med ett leende.(du e ju uppfödare, sånt kan du la fixa själv!) plocka bajs…ja å maten får jag ju själv plocka upp från golvet å pilla i mig när ni e klara ju….

Malin-A
0

naae ingen instruktionsbok tuvärr.. men man brukar få me en sån när man köper kaffebryggaren, annar kan du få gå min kurs i hur man gör kaffe, sen kommer du va expert sen =D

Malin-A
0

hahahaha du verkar inte ha d lätt sara, plocka upp maten när dom e klara..  går du under namnet hund eller? =D

Faxlin
0

#95: Lär dig att alltid läsa det finstilta min vän. Då skulle dessa paragrafer inte vara nya för dig. ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

finstilta? jag tycker att det är diskrimminerande att använda sig av text storlek 1 pt när du skriver kontrakt med en blind, intet ont anande, fulltändigt oskyldig liten tös! *vänder mig till facket'

Denna kommentar har tagits bort.
Faxlin
0

haha, jag äger facket så det är bara att vända sig dit. :-)
De hälsar att du har skrivit på så länge Åsa vill. Så det kommer inte gå så bra för dig där heller. ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

#101 hmpf…detta börjar ju likna ren diktatur..för att inte säga en klubbför inbördes beundrad med dig som envåldshärskare. *fnyser högt å ljudlig å passar på att dreggla lite över din dataskärm*

Faxlin
0

#102: Har du insett detta förns nu. Jag tänkte att då alla säger att jag har antingen en klubb för inbördes beundran, eller en för aggressiv sajt eller en för gulli gull sajt så börjar jag inse att vi kanske ska göra dem till viljes. Så stå nu upp och beundra mig. Eran envålds härskare inne på iller :-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

jag har legat på knä här å tvättat dina fötter sen jag kom hit ju, räcker inte det? (pssst…dags att ta fram häcksaxen å klippa klorna tanten!)

Malin-A
0

hahaha kung Åsa.. gör allt hon befaller annars åker man på däng… Åsa den enfaldiga erövraren =D

sarae
0

#105 äntligen nån som uppmärksammar åsas könsbyte samt enfaldighet! det var på tiden!

Faxlin
0

Den enfaldiga?? Malin nu ska du vara snäll ju. Du hör ju till snorisarna och ska hålla med mig.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

haha ja just ja, skulle ju va på din sida, missade d =D  men jag tycker du gör att riktigt bra jobb inne på iller.. *klappar på huvudet* =D

Faxlin
0

haha, okej, det var en snygg raddning Malin ,-)

Sara, nu ska du inte vara sådan. Könsbyte. *fnyser*

Audiatur et altera pars

sarae
0

#108..måste bara kolla….vhur mycket får du betalt för att hålla med Åsa? Jag har insett att jag får på tok för lite betalt. Skall vi slå oss ihop å mutförhandla?

Malin-A
0

hon har lovat mig gos me hennes illrar måste va d jag fastnat så för, men låter intessant me en mutförhandling, kanske kan tjäna storkovan =D

sarae
0

#111 du kan ju faktikst få gosa med mina korvar…jag bor ju myyyyyycket närmare….vi kanske kan koma på en bra plan på hur vi skall kunna klämma ut mer cash ur tanten samtidigt..hehhe

Malin-A
0

ja d har du rätt i d e ju inte lika långt bort.. *viskar* du vet inte om hon har pengar undanstoppat? eller kanske nåra dyrbara saker hon kan lämna ifrån sig =D

hehehe

sarae
0

#113 *viskar* jag jobbar på det! men det e så attans svårt att smyga runt här..tanten sover ju ALDRIG!

Faxlin
0

haha, Men Malin, Sara föder inte upp illrar. Det gör jag. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

sköter hon inte sina tabletter?? har hon köpt några nya skor??

Malin-A
0

#115 hehe ja d kommer ju bli en valp ifrån dig iaf den dagen jag ska skaffa mig en liten päls =D

sarae
0

#116 nix pix…klart hon inte gör!

(men jag har världens goaste iller stitch, hångelkungen!..det har inte Åsa!)

Malin-A
0

skärpning Åsa =)

ohh låter mysigt me en hångelkung =)  vilken av illrarna e d du har som Avatar??

sarae
0

Det är rickie..även han duktig på att hånglas..men han e fortfarande valp å lider antagligen av adhd..så han e lite skogstokig till och från…men otroligt kul att kolla på!

Malin-A
0

låter bara för kul o va illerägare.. måste ändå va nån charm me o vakna upp o delar av ens hem e upp o ner på.. kanske inte jusy när man ser d men efteråt.. =)

kerstinjoh
0

Pst….HemlisMalin……jag kan hjälpa dig att förhandla fram en stor muta. Jag vill bara ha 50% o få tillbaka nr. 23.

Malin-A
0

50%Förvånad  tänk på att jag är en fattig student.. 25%? och nummer 23?? =D

kerstinjoh
0

Jamen, du får ju behålla hälften. Så kan jag tänka mig att byta 23 mot 47:an.

Å studentmössan har Juve lovat att fixa.

Lotta
0

Förvånad Kerstin vill du ha grannen…huaaa!!!!

Denna kommentar har tagits bort.
kerstinjoh
0

Nej nej, Artur får Malin behålla.

Malin-A
0

jag har ingen Arturrrrrr.. min heter nått annat mycke snyggare.. karl-astrid =)

Lotta
0

Hmm jag tänkte väl jag också…trodde du fått en smäll av snorisarna Fundersam

kerstinjoh
0

En bulgarist som heter Karl-Astrid???

Du har blivit luuuurad!!!! lalaallaaa

Malin-A
0

då måste ni blivit lurade från första stund för jag har ju trots allt snott honom av er… så ni kan nog känna er blåsta på resten av dom sk. bulgaristerna också.. har ni kollat maid in märkningen? kollade under foten på min o d står Maid in Taiwan =)

kerstinjoh
0

En ching-chongare på rymmen?

ta hit!!

Malin-A
0

nehej han stannar här på min ballong me mina inkägg =)

eller vad får jag för honom??

kerstinjoh
0

2.25

Malin-A
0

alldeles för lågt..  5000:-  prutat o klart =)

kerstinjoh
0

Äsch, behåll honom.

*viskar* lotta, vi åker o kollar om det är Artur.

Malin-A
0

haha ni kommer inte hitta honom =D

kerstinjoh
0

Ballongen på 1: våningen!

Lotta
0

Den där ballongen är ju ingen match för oss viga pensionärer….så passa dig riktigt noga Malin, när du minst anar det så kommer vi Mohahahaha

kerstinjoh
0

Hm, jag låste ute mig idag. Ballongdörren stod som tur var öppen.

Säg inget Lotta, men jag kom inte in den vägen!

Malin-A
0

haha men vi bor ganska högt upp trots att d e första våning,  lite mer än två meter upp =D

Lotta
0

Jag tiger som muren Kerstin Hemlis

Vi har väl med oss rep..tror du vi är helt dumma eller?

sarae
0

#140 ballong dörrar? är det så säkert med tanke på tjuvar, rymmningsbenägna hundar etc? tänk om de är beväpnade med en nål?

kerstinjoh
0

#143. Malin har en ballong med blommor, så då måste mina dörrar vara ballongdörrar.

(Hihi, allt började med en felstavning från Malin )

Malin-A
0

o d värsta e att jag inte ens har någon ballong (läs:balkong) o inte har jag några blommor heller =/

Lotta
0

*ASG* Du är otrolig Malin…FundersamKanske var det därför du stavade fel, om du inte har en så kanske du inte visste vad det heter heller ;)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.