Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 689 ggr
Magdalenaa
0

Blindbyten istället?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejhopp!

Har en liten fundering, kan man ALLTID göra blindbyten istället för framförbyten? :)

Har tänkt ut att de måste gå fortare om man vill tjäna in en sekund eller så..

KRAM

Klicka bara första linken för att komma åt en film när jag tränar, och för första gången gör blindbyten !

http://www.facebook.com/v/10150296557866586" />http://www.facebook.com/v/10150296557866586" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="400" height="300">

[Malin3033]
0

Kan och kan.. visst KAN du göra blindbyten istället för framförbyten. Frågan är vad som är mest effektivt - och det beror HELT på situation! Vid blindbyten krävs en enorm tajming och tydliga signaler där det annars finns risk att du totalt tappar hunden. Framförbyten är verkligen helt annorlunda och jag använder därför det i skilda situationer.

Magdalenaa
0

Okej tack för svaret :) Jo jag har hört att blindbyten är svårt, och ja, man kan helt enkelt tappa hunden som du säger. och då står man där…. men den på fel sida och allt är galet…:)

Emaljoh4
0

Jag vet inte ens vad blindbyte är, och jag såg inte när du gjorde det. Vilket tid i videon?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Noa-Nisse
0

Menar du bakombyte när du säger blindbyte? För isf är jag med Skrattande

Medarbetare på Hundar.ifokus

Magdalenaa
0

Bildbyte, när du byter hand bakom ryggen! gjorde bytet bakom hinder 8, så jag slapp göra ett framförbyte innan hinder 9. Bakombyten kan vi ej än :)