Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2653 ggr
[countess]
0

Ändrat beteende!

Min sheltietik har ändrat sitt beteende till en viss del ! Tex skällde hon häromdan på en hund när hon var i koppel och det har aldrig hänt tidigare! Börjat skälla på hundar som är utanför bilen vilket har hänt tidigare om jag inte varit i bilen men nu låter hon så in i norden även om jag är i bilen! Trodde hon skulle dö när hon klev i blöda fläckar i gräset hon hoppade runt och vägrade komma och såg vettskrämd ut pga av gammalt blött gräs och det har hon inte heller reagerat på tidigare och verkar mer nervös i allmenhet samtidigt som hon går tillbaka till sjig själv lika ofta ! För att tilllägga är hon på väg in i löpen kan det vara hormoner som spökar? Eller vad? hon verkar inte ha ont någonstans och äter bra vilket hon inte gjorde före op fin i päls och hull och inte ovillig till något!

Hon beter sig inte som ett skällande monster men när hon skällde på en där hunden i kopplet tyckte jag det var konstigt hur hunden kunde skälla med munnen stängd tills jag insåg att det var penny :O Hon lekar med andra hundar osv

Fridaaaa
0

Inte omöjligt att löpet är på g :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur gammal är hon?

[countess]
0

#1 ja hon är nära löp men kan det bero på det?

#2 hon är 2 år i dec

[dogownerAPT]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tikar kan ändra sig väldigt mycket, från individ till individ. Min mammas tik blir inte lik sig själv för fem öra när hon löper. Hon vill inte äta och blir allmänt deprimerad. Hon vifftar knappt på svansen och bara ligger och sover hela dagarna. Så det skiljer sig mycket från hund till hund. Tror därför du kan ha rätt ang. att hon är nära löp :)