Min hund bajsar vatten!
Jag har en hund som älskar att äta saker i naturen, jag brukar vara jätte duktig på att hålla koll på henne men igår lyckades hon äta något som såg ut som lös, gammal, hundskit. Hon kan ha ätit något annat också, men deta var det enda jag såg. Inatt väckte hon mig två gånger och skulle ut. Idag på morgonen såg jag att hon bajsade vatten, nästan helt genomskinligt. Hon är för övrigt jätte pigg och det mäsks ingeting på amäntillståndet. Därför har jag inte åkt till veterinären, men självklart gör jag det direkt om jag märker att hon blir hängig. Min fråga är tror ni att det smittas? Jag går nämnligen hundutbildning och hon är med mig varje dag! Kan jag ta med henne? Vet inte vart jag skall göra av henne annas, på skolan har hon en egen hundgård! Det är ju antagigen någon förgiftning och det smittar ju inte, men chansen är ju också att hon fick i sig någon bakterie från hundbajset hon åt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är nog "hundmagsjuka". När min hund spydde och var dålig i magen så sa de att han kan ha ätit något som har gett honom "hundmagsjuka". Men att så länge som att han kräks samtidigt som han är dålig i magen så är det ingen fara. Det började dock med att han spydde, inte att han var dålig i magen. Men jag tror det är vad din hund är. Men för säkerhetsskull tycker jag att du ska ringa vet och rådfråga.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Föreslår precis som #1 att du ringer veterinär och rådfrågar.
Jag skulle också ringt och rådfrågat.
Just på grund utav att det är vatten, och inte bara löst. Det låter inte bra.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar