Ang maten... igen
Hejsan alla!
Jag tränar ju med Ozzi ganska mycket, ja man kan väll säga att han är en hårt arbetande hund. Han tränar wp 2-3 dagar/veckan och långa promenader på det. Spring i skog och även lydnad.
Jag ger honom Bravo färskfoder som frukost men vet inte vad jag ska ge som kvällsmat. Nu får han utav våran mat på kvällen men jag vill igentligen inte ge honom det då jag känner att han behöver foder med mycket protein för att bilda muskler. Då han är väldigt kräsen så kan han inte alltid äta samma mat för om han får samma ca 3 gånger så vill han inte ha den igen. Och det är otroligt jobbigt!!!
Så vad tror ni.. Finns det något speciellt färskfoder får arbetande hundar? För hundar som behöver mycket protein till musklerna och mycket energi? Han vägrar äta torrfoder så färskfoder är det enda alternativet tyvärr.
Behöver verkligen hjälp med detta :)
Fodax har väl foder för hårt arbetande hundar.
http://www.fodax.se/default.asp?article_id=3
Kanske kan vara något?
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Varför inte ge honom Bravo färskfoder på kvällen åxå? Eller ger du hela dagsgivan på morgonen?
#1 jag ska kolla det. Tack!
#2 han kan inte äta samma foder hela tiden, han vägrar äta det om han får samma ca 3 ggr efter varandra. Därför vill jag ha två olika som jag kan blanda med :)

Fodax är bra, titta på barf oxå, då kan du variera massor och ge riktigt bra foder.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Tyvärr har jag inte tillgång att kunna barfa, hade gärna gjort det men jag kan de inte tyvärr då jag fortfarande bor hemma och föräldrarna inte vill göra det om dom måste ge mat nån gång. Deras regler :) hehe
Men ska kolla runt lite, men Fodax lät väldigt bra!
men har inte bravo (som vom og hundemat och jipotimas) fler "smaker" som du kan variera med annars?
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Jag harde någ kört med bravo iaf bara byta smaker för variation
Jo jag ska testa det! har ju lite olika smaker som han gillar så jag ska testa det. MEn jag tror jag har testat det innan men då ville han inte ha ändå bara för att det var samma konsistens och "sak" :)
prova med vom og hundemat eller jipotimas eller nåt annat färskfoder då? (voh är helfoder, jipotimas är "halvfoder") 
- Tillräckligt bra är perfekt! -

Kyckligben/vingar/klubbor kan du ge och det är ju inte svårt heller. Hela grishjärtan går ju också. Blir ju lite barf men du behöver ju inte hel-barfa utan köra på halvtid som en del andra gör.
Skynda långsamt så går det fortare.
#9 ja jag ska kolla upp det! Så han kan få lite variaton :)
#10 Jag har testat att ge honom kyvklingvingar. Ger katterna det ibland, men han vill inte alls ha det :/ Vill gärna ge honom en kycklingvinge eller klubba ibland!

#11 Andra köttben då som revben eller så?
Det har jag inte testat… Kan man ge honom råa revben som kvällsmat? Äter dom benen med då? Hur mycket ska han ha isf? Han väger 11 kg
11 då kanske han är lite som Enja en hel bit är inte lockande men om du ger en mindre råköttbit kanske han äter. idag kan Enja käka klubba o annat med men hjärta o sånt fnyser hon åt glad för det för själv har jag svårt o ge sånt

#13 Ja det går men han ska inte ha för mycket ben sett till hur mycket annan mat han äter. Så inte jättemassa ben.
#14 Jaha okej, sågade du ner då å att det var med ben i dom små köttbitarna också då? Eller gav du henne bara köttet? :)
#15Men om jag köper revben och ska ge honom, hur många ben kan jag ge tro? Nu äter han en bravoburgare per måltid. Så kanske två då?

#16 Kika gärna in på Barf iFokus, där finns en del info
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack! Ska kolla där :)