Katt och hund
Har en cavaliervalpkille på 4 mån, har också en perserkattkille på drygt 3 år. De har nu känt varandra i 2 mån. Hur länge kan det ta innan de vänjer sig vid varandra.Har varit jobbigt mellan dem hela tiden. Har hört att "katten alltid sätter hunden på plats". Valpen ska alltid nafsa, skälla och morra på katten. Katten sitter eller ligger kvar när valpen gör detta, ibland kan han visa en tass eller bita till, tycker att katten skulle hoppa upp på första bästa bänk eller försvara sig och "bita ifrån" ordentligt så att valpen "lär sig". I början fräste katten åt valpen, men han har slutat med det. På något vis verkar katten gilla den uppmärksamhet han får av valpen. Kommer det alltid att vara så här eller blir det bättre när vår valp blivit äldre?
Matte till Teddy och Rocky
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hehe det låter som en riktig perser du har, har en likadan och hon bryr sig inte ett dugg om hundarna jäklas med henne. Blir hon sur kan hon på sin höjd fräsa till lite lamt. (sen säger jag alltid till hundarna om dom blir för jobbiga)
Jag tycker att det är din uppgift att se till så att valpen lär sig att man låter katten vara. Vi har varit väldigt bestämda med det från början, vi tillåter inte att hundarna jagar katterna (mer än om dom busar tillsammans) Sen kommer ju din valp mogna med tiden och inse att det inte är SÅ roligt som innan. Våran havanais lekte väldigt mycket med våran huskatt när han var valp, nu leker dom aldrig.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Säg ifrån när valpen morrar, skäller, jagar eller nafsar på katten. Valpen måste lära sig att det inte är okej och att han ska låta katten vara. Det är ingenting som kommer att förändras när valpen blir större, utan det är nånting du måste lära den.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Min katt säger inte heller till hunden, fast han säger ju inte till nån å andra sidan.. Lite dumsnäll liksom..
Hunden får inte jaga katten men annars har vi inga problem. Hunden har aldrig varit så speciellt "på" mot katten.
Skynda långsamt så går det fortare.