Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 2566 ggr
Ellenfyrkant
0

Att få med alla saker

Det börjar bli dags för min del att skaffa något på hjul så jag lättare får med mina utställningssaker från parkeringen till ringen, som brukar kunna vara en bit. Har funderat på den klassiska justerbara burvagnen men känns som att hjulen är så små så de lätt "går ner sig" och blir skittröga om det är lite lerigt underlag. Så har jag sett någon enkel sorts tipp"kärra" med två hjul, vet inte hur jag ska förklara men lite i samma stuk som en truck. Men hur mycket går på där? Buren med fasta hjul är nog inget alternativ för mig då jag avänder samma gallerbur i bilen som på utställningsplatsen. Har funderat på om man kan använda underredet på en barnvagn och göra något med, då är det ju stora bra hjul, men jag vet inte hur man gör något bra, smidigt av det. Hur löser ni detta och vad tycker ni om eran lösning?

Mvh Ellenfyrkant

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Puttar upp din tråd och hoppas att någon vill svara Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Karmatarerskanise
0

Har tyvärr inga ideer.

[countess]
0

en cyckelkärra kankse? du vet som man har barn med ? dock vet jag inte om alls ryms i den ?

SaraC
0

Vad är det du ska frakta? Är det bur med hund och hela köret? Ska bara frakta saker och ha hunden brevid dig i koppel kanske en "dramaten" kan vara något?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ellenfyrkant
0

#3 Det går inte in så mycket i en sådan tror jag, mest den lösa packningen och hunden. Tror inte ens buren går in.

#4 Alltihopa! Tungan ute Bur, stolar, trimbord och lilla nödvändighetspackningen. Hunden har jag inga problem med att ha bredvid men det är tungt att bära allt och teimbordet får jag inte ens med mig nu för jag orkar inga kånka.

Mvh Ellenfyrkant

Karmatarerskanise
0

#5 KAnske en cykelkärra som man vanligtvis har barn i går? Eller en cykelkärra som man kan ha hunden i?

Ellenfyrkant
0

Alltså grejjen är den att jag tror det är svårt att få in ett helt trimbord och en bur i en cykelkärra, den är troligtvis inte nog lång. Och hunden har jag inget behov av att stänga in, honom har jag gärna i koppel han är så enkel och duktig att gå med. Så stänger hellre in de tunga sakerna, i/ på något med hjul.

Mvh Ellenfyrkant

Karmatarerskanise
0

#7 Nej att du inte ville stänga in hunden skrev du  ju redan innan, det var själva kärran jag syftade på.

Men nej, då vet jag tyvärr inget.

[Asta]
0

Jag har egentligen inte någon aning om vad du pratar om, men en paketkärra kanske?

Naiz
0

Har sett folk gå runt med gamla barnvagnar. Eller som #9s förslag va ju bra, dock utymplig att ha med. Burvagnarna är jättetunga att dra på grus!! Gräs funkar men asfalt är ju bäst, finns dock inte på många platser :p

Kanske en liknande paketkärra fast utan ramen. Bara botten och kanske löstagbara hjul, då blir den ju platt och lättare att frakta i bilen :) Det är nog nåt jag ska tänka på till nästa år :)

pius314
0

Eller en säckkärra som ju går att vika ihop, vet inte hur stor volym du behöver. Men googla pirra eller säckkärra :-)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
[Rocky70]
0