Bra/dåliga Tassar?
Hej, jag har funderat lite på min hunds tassar. Dom är lite torra, fnöskiga och ibland lite sprickor. Dom är också rosa ibland mer åt det grå hållet och "ömma" eller "för mjuka" på vissa ställen, speciellt på sidorna. Är det normalt?
Lägger upp lite bilder, man ser inte dom rosa områdena på bilderna.

Jag måste säga att jag tycker tassarna ser ut att vara i ett bra skick. Tänk på att hunden använder ju tassarna dagligen och går på alla möjliga underlag. Trampdynorna blir ju hårdare ju "hårdare" och vassare underlag det är.
Trampdynorna kan vara rosa, och det är inga problem alls, har två tikar hemma som har rosa och svarta/gråa trampdynor, dvs det är blandat.
Äldsta tiken som jag tog hem vid 4 års ålder hade så otroligt dåliga tassar, centimeter djupa sprickor, flisor och allt vad det heter. Jag smorde hennes tassar då med en väldigt fet salva 3 gånger om dagen, och visst är dom torra nu men i betydligt bättre skick.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag använder tass vax på min hund när han får sprickor.. dock är det inte alla gånger han vill bli insmord…. men din hunds tassar ser ju väldigt fina ut
Vad bra, det är bara dom där riktig mjuka ömma partierna som oroar mig :)
#5 DOm ser inte dåliga ut. Men om dom är ömma kanske du ska testa smörja dom.