Går kanske inte...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag skulle gärna vela ha en hund. Men det går tyvärr KANSKE inte för min pappa är inte hemme på många timma pga jobbet för det är i Helsingborg och vi bor ganska lång ner i skåne (vill inte säga var) så har ni någon lösning till detta?
Tacksam för svar!
Hur ofta är du hemma då? :)
//Forgetful
Vet inte riktigt men mer än 5 timmar…
Om du ska ha en valp så är det väldigt viktigt att folk är hemma, den ska ut efter bara några timmar och det är denna tiden som du knyter banden bäst :O
//Forgetful
#3 Har du någon lösning annars då?
Hur gammal är du, har du jobb elr pluggar du? och fins det någon annan än dig och din pappa hemma? :O
//Forgetful
#5 är 11 så jag går i skolan. Det är min bror men han orkar nog inte gå hem på håltimmarna och gå med hunden. :(
Valp blir kanske inte av men när ni har sommarlov är det alltid bäst att skaffa valp då det är tiden de ska ha mest uppmärksamhet och promenader :P men nu när det inte är så länge kvar på sommarlovet kanske ni antingen får vänta ett år med att skaffa, annars blir det nog en omplaceringshund :O tänk efter noga vilken ras du tar, om ni inte kommer kunna ge den den motion den behöver drabbar det alla då den inte blir av med energin, börja alltså med en enkel hund som inte är en vallhund eller liknande för de behöver mkt motion. Börja isf med en knähund som t.ex dvärg Pudel elr bichon frise, de är både lättlärda och en bra förstahund :) ett + är att de inte fäller ;P men jag råder er om ni vill ha en valp så vänta till nästa sommarlov så att så många som möjligt i familjen kan umgås med den :)
//Forgetful
#7 Ok tack för all info! :) Men det är ju det att när den blir vuxen så får den ju ändå inte va hemma själv mer än 5 timmar…
Ta hunden till ett hunddagis, eller om du kan hitta någon som kan tänka sig att rasta jycken. Annars ser det nog ganska mörkt ut. Speciellt första Veckorna då valpen inte ens bör vara hemma i över en halvtimme. ( ifall du hade tänkt dig en valp) Hunden kräver ju dock mycket motion , orkar du gå flera km per dag i all väder? Snöstorm? Den kostar också mycket pengar , räkna med många tusenlappar per år. Men som sagt var kolla upp ett hunddagis i närheten av dig, det är dock också dyrt. Jag tänkte först på det men sen räknade jag ut att 2dagar i veckan i ett år går på 15000 kr
#8 Köper man hund fast man inte kommer kunna vara hemma med den, så får man ordna hundvakt om dagarna eller lämna den på hunddagis.
Även om man köper en vuxen hund, så måste någon vara hemma med den den första tiden, det är ju en stor omställning att byta familj.
Och valpar ska man inte alls lämna ensamma på länge.
#9 Oj vad dyrt! Nej då går inte hunddagis men kanske någon som vill ta hand om den… Fast pappa tycker inte om att en annan ska gå ut med den för ha tycker att man lägger för mycket ansvar på dom, och det kan jag ju förstå men ja…
#10 Ok tack!
Tycker ni ska vänta ett tag och tänka igenom saken, det gäller inte bara er utan också hundens bästa :)
//Forgetful
#12 Ja…
#11 Priserna skiljer från dagis till dagis och stad till stad. Så du får kolla upp hur det är där du bor. Häromkring har jag för mig det ligger på 3000kr i månaden för 5 dagar i veckan.
Kanske är det bättre att vänta med hund till det passar lite bättre i era liv?
#14 Ja kanske..
Jag har velat haft egen hund i fleeraa år.
Men planerar att vänta tills nästa sommar,
för att kunna vara med hela tiden i början.
Så vänta & planera in noga när det passar att skaffa hund för er. :)
Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk 
#16 Japp.
#18 Ja bra ide!:) Våran granne har en hund men den kommer snart att dö trodde dom. :( Fast sen är det min pappap kompisar som har två Kinesiska nakenhundar! :) Dom får jag säkert gå ut med. :)
#20 Tack! :)
Fråga diin bror om han vill nån gång i veckan vill han inte de då får man vänta. han kanske inte kan varje dag men ngn dag sen får man fixa passare ngn dag! <3 :)
#22 Ja kanske… Ska fråga pappa. :) Han kanske tycker er lilla vovve är så söt så han går med på att köpa en hund och göra så att den får en "passare".
Ja när du kommer sen, så kan jag säkert ut me han en runda! :) <<3
#24 Ja då kan vi ju gå ut med Nicke! :)