Hur ser er dag ut?
Hejsan!
Jag är lite nyfiken på hur ni som har fler än 2 hundar hinner med all motion, träning och mental stimulans på dagarna. Främst frågar jag mig hur en person med 4 schäfrar som jobbar heltid, har barn och tävlar i bruks hinner/orkar ^^
Så hur ser er dag ut?
putt
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag jobbar lite olika tider dock heltid under sommaren.. Tiderna varierar mellan A( 07 - 16.00), B ( 07 - 12.30 ), C ( 16 -21 ) och D ( 07 - 12.30 - 16 - 21 )turer som dom kallas..
Jag har 1 hund av rasen Perro Dogo Mallorquin ( Mallorka Mastiff)..
Han kräver inte fullt så mycket hjärngympa men det han absolut måste få göra iallafall 1 gång om dagen är att springa lös alt, leka flirting pole.
Jag kliver upp 5.30 om jag börjar på morgonen, käkar frulle sen går vi på promenad och den tiden kan variera lite. men huvudsaken är att han får kissa o bajsa är nr 1. och skulle han inte hinna bajsa så åker jag hem på rasten om inte min sambo är hemma…
och på eftermiddagen åker jag iväg till stallet till min ponny och då bruka han få springa brevid rockarden när jag ute o kör och jag bruka träna ponnyn ca 1½mil dock väldigt olika och kan variera från gång till gång men kör väldigt sällan så långt om han är med…
Och när jag jobbar kvällen så försöker jag att hinna med så mycket som möjligt på förmiddagen. och under våra promenader så bruka vi träna lite fot, stanna, sitt kvar osv :)
Jag känner en med 5 vuxna schäfrar, två valpar, två hästar och två barn. Helt ärligt har jag aldrig fattat hur hon får ihop det men ofta får hundarna springa med ut på uteritter. Hon tävlar med några av dom på riktigt hög nivå i spårning, lydnad m.m. Alla förutom en av de vuxna hundarna är utbildade polishundar och hennes man är polis och jobbar en en av dem nu då 2 av de andra är pensionerade:) Hon jobbar jätte mycket så barnen får också hjälpa till. Jag fattar verkligen inte var hon får all ork ifrån då de nu bygger om huset. Dom har ungefär en kull valpar per år med. Något som jag vet verklgen har hjälpt henne är att de bor mitt i skogen och inte i något villa område :) Detta kanske inte hjälpte så mycket för jag är lika fundersam som dej :O