Misstänka noskvalster?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skriver min fråga här inne med om jag kanske får snabbare svar:
Kan man som agria skriver se dom med blotta ögat? Shanti gjorde ett kostigt läte igår som denna Chihuahua. Fast hon gjorde det flera ggr på rak. Hon har inte gjort så mera sen igår, men för några dagar sen gjorde hon så också…
Filmen nedan:
Verkar vara noskvalster.. Åk in till veterinären så får ni medicin om det är det :) Våran hund har haft noskvalster, och vi kunde inte se det..
Sådär fick min hund ett kort tag också, men det gick över av sig självt… Vet inte om dom nu kanske intagit hennes hjärna, men såna läten gör hon inte längre ;)
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
#2 Men vadå, kan dom vandra till hjärnan??
#1 Ska ringa veterinären på måndag och beställa en tid.
Ehm… Det var ren och skär ironi från min sida. Brukar ju bli ett jäkla liv på folk om man inte springer till vetr så fort hunden hostar eller gör ngt den inte brukar. :)
Men börja grina då!
#4 Oki. Så det behöver inte vara noskvalster?
Ingen aning, noskvalster brukar ju kännetecknas av sådana ljud, men min hund slutade göra dom efter nån vecka, så antingen försvann väl kvalstren av sig själva eller så var det aldrig några kvalster.
Men börja grina då!
#6 Min kompis som har haft hund längre än mig sa att alla hundar någon gång kan göra så om dom fått nåt ludd/päls eller annat i näsan. Gör dom så återkommande så kan man misstänka noskvalster. Shanti har inte gjort så tidigare och inte mera sen igår så vi får se tills på måndag.
Våran hund gjorde så i cirka 3 veckor, och inte förrän då åkte vi in till veterinären :) Tror hon fick en spruta (kanske va tabletter?) men hon blev bättre på en gång :) Man kan ju avvakta några dagar, det skadar ju inte :)
man brukar säga att antingen är det noskvalster eller fel på hjärtat.
Medarbetare på Hundar.ifokus
#9 Nu blev jag liiiite skrämd här….vad för fel på hjärtat ger sådana symtom?
#10 va nu inte rädd!! Jag hörde det senast idag när jag såg en mops få det och då sa ägaren. Jaha då får vi kanske röntga vår hund för att se vad det är,.. hon sa att det antingen var noskvalster eller fel på hjärtat. Hon satte två fingrar för näsborrarna så att den tvingades andas med munnen, då gick det över direkt :O
Medarbetare på Hundar.ifokus
Min Chihuahua hane kan göra det ibland, jag har frågat ledaren för valpkursen vi går på och han sa att det kan bli så om hundar ställer sig upp för fort om de vilat en stund. Han sa att jag skulle ta tummarna och lätt dra fram och tillbaka på nosryggen. Det hjälper faktiskt:)