Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1394 ggr
[rightPAW]
0

Omusklat bröstparti?

Om en hund är omusklad över bröstet/bogen, känns det tydligt?

Min tik känns liksom "fläskig" på övre bröstet. Precis vid bröstbenet så att säga. Det är en grop och under den känns det som en knöl, fast ändå inte. Den är liksom formad efter benet och man kan liksom känna att det är hud men ibland känns det som att det är fett eller något inuti. Blir jätterörigt att förklara och jag hoppas ni förstår litegrann.

Kan detta bero på att hon är omusklad just över bröstpartiet eller är det helt enkelt så?

Det känns inte som en fettknöl eller liknande.

rebz
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tror att om hunden är omusklad så känner man benen i kroppen mycket tydligare. Sen hur "fasta" musklerna är kanske känns då det kan kännas mer "löst än fast", om du fattar vad jag menar :P.

Angående det du berättade om, så har Sixten med. Det är ett ben i bröstet som står ut vad jag vet. Det är i alla fall det de känns som när jag känner på Sixten. Hur väl den känns beror nog på ras och uppbyggnad av skelettet. Tex på Bino så känner jag det inte medans jag känner det jättetydligt på Sixten (border collie/dalmatin mix). Och Sixten är ändå rätt muskulös och "fast" i musklerna så att säga :P Men just i "manen" så är det ju rätt löst skinn och så känns det sådär. Men tror inte det har att göra med att han är omusklad. Alla raser är ju olika.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[rightPAW]
0

Aussiens hållning är ju lite att det ser ut som att dem "bröstar upp" sig, Bino har ju inte alls den hållningen.

Förhoppningsvis är det bara hennes kroppsform!

rebz
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Ja precis! Det är ju därför som jag känner det på Sixten som har den kroppsformen och hållningen, men inte på Bino.
Ja jag tror att det har med det att göra faktiskt :)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se